Winter break part 1 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu Winter break part 1 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

Winter break part 1

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

08 Januari 2010 | Verenigde Staten, Philadelphia

Ola lieve allemaal!

Allereerst voor iedereen een heel gelukkig en gezond 2010. Dat het maar een mooi jaartje mag worden met veel gezelligheid, geluk en ik beloof bij deze wat meer updates op deze site (sorry dat het zo lang heeft geduurd!!) Hopelijk heeft iedereen leuke feestdagen en een leuke jaarwisseling gehad en zijn we helemaal klaar voor 2010. Dat het inmiddels januari is betekent ook dat ik over 4 maand alweer terug kom, ik kan het niet geloven!!!!!!!! De tijd gaat zo snel en ik heb ook de afgelopen maand weer zoveel meegemaakt…….……dus ik bied bij deze mijn oprechte excuses aan, succes,pak een kop thee en ga er maar eens goed voor zitten.

Het weekend na mijn laatste update stond er een trip naar Baltimore op de planning. Het was georganiseerd door Global Education, een organisatie op school speciaal voor internationals. Jac en ik waren er nog niet geweest dus samen met wat anderen stonden we (na een heftig nachtje) ‘sochtends om 7u naast ons bed. Het was een hele leuke dag, we zijn naar het National Aquarium geweest waar ze honderden vissen hadden, zelfs haaien, en een soort ‘live’ Australian Outback, daar kon je doorheen lopen en krokodillen etc zien. Wij vonden het heel gaaf tot ik erachter kwam dat de dieren daar vrij rondliepen, ook de dikke spinnen en hagedissen etc!!!!!!! Ik wist niet dat ik zó hard kon rennen maar 10 seconden later stond ik buiten;) verder zijn we nog naar de bovenste verdieping van het World Trade Center geweest (waarbij we de man aan de balie wijsmaakten dat ik in het leger zat en ik 1 dollar korting kreeg op het kaartje voor de lift:p), blijkbaar is er ook dus ook een locatie van het WTC in Baltimore. Vanaf daar hadden we een super uitzicht over de haven,de gigantische boten en de rest v/d stad, was top! Daarna nog geluncht in de ESPN Zone, dit is een restaurant waar alle muren bedekt zijn met TV schermen en je alle sportwedstrijden die op dat moment in het land gaande zijn kunt bekijken, lekker Amerikaans dus maar heel leuk! Al met al een gezellig dagje en ik kan nu ook Baltimore toevoegen aan de lijst met steden waar ik ben geweest:D.
Diezelfde week was het kerst etentje bij Spencer thuis. Zijn moeder had al haar kookkunsten tevoorschijn getoverd en het eten was dan ook heerlijk. Toen we na het eten de film ‘The family stone’ keken en zn lieve moeder warme chocolate chip cookies uit de oven haalde was helemaal af. De rest v/d avond gezellig met zn allen in Spencer’s kelder gezeten (het is heel normaal hier om je kelder volledig in te richten als ‘chill’ kamer, ik ben al in de meest bizarre & grote kelders geweest, de gaafste tot nu toe was toch wel 1tje met als thema ‘the Beatles’, de muren behangen met oude posters,concerttickets etc en er speelde de hele dag een live DVD van the Beatles,over the top maar wel gaaf:D)……het was die avond aan het sneeuwen dus op een gegeven moment waren we met zn allen buiten, viel de deur dicht, hadden we onszelf buitengesloten!! Zn ouders lagen al in bed dus er zat niet veel meer op dan over het balkon en door het raam naar binnen klimmen, dit hebben we maar aan de man des huizes overgelaten die ons gelukkig na 20 min weer binnen kon laten (met bevroren neuzen,voeten en vingers:P).

Na al dit leuks was het dan toch echt tijd voor finals week. Ik had 1 toets op dinsdag en 2 op vrijdag, voor mijn 4e vak hadden we geen final want hadden al een afsluitend essay moeten schrijven. Ik vind toetsweken nooit zo erg maar we hebben ons kapot gelachen om de Amerikanen, ik heb nog nooit zoveel mensen in de stress gezien, er was elke avond een speciaal menu in de eetzaal, gratis chips en brownies als je je gebouw binnenkwam en ga zo maar door…..een heel gedoe dus;) Mijn cijfers voor het 1e semester zijn uiteindelijk geworden:
Intro to Global Affairs: B (tussen 80-90 %)
English Composition: A (tussen 90-100%)
American Government: C+ (tussen 75- 80 %)
Spanish 101: D (tussen 60- 70 %) :: dit vak had ik bijna niet gehaald dus ik was blij dat ik uiteindelijk nog een D had!! na een D komt namelijk F en dat betekend Fail, wat zou betekenen dat mn visum niet meer geldig zou zijn…..al het studeren voor de final heeft zich gelukkig dus uitbetaald;)!!

Na de laatste toetsweek moesten we al van een aantal mensen afscheid nemen. Op vrijdagavond hadden we een afscheidsdiner voor Stuart georganiseerd, 1 van onze vrienden uit Schotland die er maar voor 1 semester was, was heel gezellig maar toch ook wel een beetje verdrietig. Diezelfde avond gingen de meeste Amerikanen al naar huis,gelukkig hoefden we van hun alleen maar voor 1 maand afscheid te nemen. Op de zaterdag gingen de Internationals naar huis…dat was ten minste de planning..toen we ’s ochtends wakker werden was de hele campus spierwit, er was die nacht zoooveel sneeuw gevallen (dat was toen het op het nieuws was over de sneeuwstormen in Oost-Amerika), Jacqueline en Corinne zijn ’s ochtends nog wel weggegaan maar konden uiteindelijk 2 dagen later het land pas uit, erg balen dus;) ’s middags rond 3 gingen ook Stuart en de andere internationals weg en was het even rot,gelukkig is er altijd skype en we wisten van tevoren dat dit moment zou komen…en toen was alleen ik nog over op Millersville (met wat Amerikanen van over het hele land die hun vlucht gemist hadden, en mijn roommate…die door haar idiote familie nergens had om naar toe te gaan, hiep hoi wat een gezelligheid;)). Ik ben snel naar Liz’s (een vriendin) huis gelopen waar ze met een groep vrienden spelletjes aan het spelen waren en aan het snowboarden waren op tafels……een gezellig avondje, heel wat biertjes en 10 blauwe plekken later liep ik door het witte wonderland weer terug voor voorlopig mn laatste nachtje in Diehm Hall.

De volgende ochtend om 11 u stond Lauren op de parkeerplaats en vertrokken we naar haar huis voor de 1e 4 dagen van de vakantie. Het waren 4 leuke, interessante dagen. Haar moeder was nogal geobsedeerd door schoonmaken en de hele familie nogal door de hond (als in we werden teruggeroepen vanuit de auto omdat we geen doei hadden gezegd tegen de hond…). Maar, ze waren hartstikke aardig. Zijn Harrisburg ingeweest, het Capitol Building bezocht waar de Supreme court van Pennsylvania zat (zo gaaf!!) en je kon overal zo inlopen etc. ik heb zelfs achter het bureau van de gouverneur gezeten! Ook zijn we nog wezen snowtuben in de bergen, we wilden eigenlijk snowboarden 1 dagje maar dat werd wel heel duur, maar niet getreurd het tuben was ook heel gaaf en het ging keihard!!;) Verder zijn we nog naar Hershey Park geweest, dit is een pretpark van Hershey chocola, in de winter is het helemaal kerstachtig met overal lichtjes, heel leuk:)!!

Vanaf Lauren ging ik op de 24e naar Cristie’s huis, een vriendin van school, zij woonde vlakbij Lauren in de omgeving van Harrisbrug dus dat was wel handig. Daar op kerstavond een groot diner gehad, iedereen was heel lief voor me dus dat was fijn! Na het eten gingen we naar Cristie’s vriendje Alex voor een kerstfeest bij hem thuis, het was een gígantisch huis met een nog grotere kelder en overal waar je keek stond eten en drinken, een en al gezelligheid dus;) na het feest zijn we naar de kerk geweest voor de Middernachtmis. Vind ik altijd wel leuk op kerstavond met alle lichtjes en buiten sneeuwde het:) toen de pastoor de kerk binnenkwam heb ik me nog kapot gelachen want onder zijn kerkelijke lange gewaad droeg hij de allernieuwste Nike Air Max sportschoenen, haha Amerikaanser dan dat kan het toch niet worden:P!!!! De volgende ochtend was iedereen in rep en roer want de Kerstman had zo ongeveer 40 cadeautjes onder de kerstboom achtergelaten (het is echt niet normaal hoe groot kerst hier is,als je niet per persoon minstens 10 cadeaus hebt is je kerst niet geslaagd) Toen ik beneden kwam zag ik dat er ook voor mij een ‘stocking’ (zo’n rode kous die ze altijd aan de open haard hangen) hing vol met cadeautjes, echt super leuk!!:) Ik kreeg bodylotion, een reispakket met allemaal mini dingetjes voor de rest van de vakantie, de DVD ‘Across the Universe’ met alle Beatles liedjes,beltegoed kaarten voor mn telefoon en heéel veel snoep! 2 uur en vele cadeautjes later hielp iedereen mee met het maken en opeten van het giga ontbijt en toen was het alweer tijd voor mij om naar Liz huis te gaan. Liz is de beste vriendin van Cristie en ook een vriendin van mij, zij konden niet kiezen bij wie ik kerst ging vieren dus hadden we het zo maar verdeeld;).

Eenmaal bij Liz thuis was iedereen door het huis aan het rennen want ze lagen allemaal nog in bed en het ontbijt moest gemaakt worden en de cadeaus waren nog niet uitgepakt en opa moest naar de kerk en ga zo maar door….. ik heb dus maar een ei gebakken voor iedereen zodat zij konden douchen en aankleden etc;) daarna bleken er ook nog cadeaus voor mij onder de boom te liggen, echt zo lief!! Ik had natuurlijk ook wel voor iedereen cadeaus gekocht maar niet zoveel als dat ik terugkreeg! Liz’s familie was echt super aardig, ze waren helemaal gewend aan buitenlanders in hun huis want ze hadden al 2 x iemand voor 1 jaar gehad en ook al meerdere mensen voor een aantal weken in de zomer, een vreemd iemand erbij met kerst was voor hun dus heel normaal;). Het huis was wel een beetje vreemd, heel oud en krakkemikkig, ik begreep al snel dat de vader van klussen hield maar dat hij nooit iets afmaakte, alle muren waren dus half geverfd, tapijt was half gelegd etc….ik heb in de 3 dagen dat ik daar was ook wel een redelijk aantal insecten gedood,normaal zou ik het op een gillen zetten mar goed misschien ben ik inmiddels wel iets stoerder geworden:P (had je niet verwacht he Pap) het waren in ieder geval 3 leuke dagen,’s avonds op 1e kerstdag keken we met de hele familie de film The Hangover, echt geniaal, iedereen moest huilen van het lachen en het was heel gezellig. Ik vond het wel fijn dat dat iedereen het zo normaal vond dat ik er was want dan voel je je toch sneller thuis dan wanneer je echt ‘de gast’ bent,dus dat was wel top:) Op 2e kerstdag was er nog een kerstfeest voor de hele familie met wederom eten en cadeautjes in overvloed. ’s Avonds hebben we nog met zn allen bordspelletjes gespeeld waaronder mijn favoriet Risk dus dat was helemaal goed:D!

De dag na 2e kerstdag, op de 27e dus, ben ik met de trein naar Philadelphia gegaan. Daar nog met een andere trein richting ‘Elwyn’ en daar haalde Courtney, een vriendinnetje van school, me op van het station. Bij Courtney ben ik 2 dagen geweest, was wederom gezellig, veel van haar vriendinnen ontmoet en uit eten geweest met haar opa& zijn vriendin. We gingen naar zo’n ouderwetse Amerikaanse diner met serveersters op rolschaatsen & in jurkjes dus dat was leuk!! Haar opa heeft ziekte van Alzheimer, hij bleef de bestelling maar door het restaurant schreeuwen omdat hij elke keer vergat dat we al besteld hadden… ‘5 cheeseburgeeeers,1 without lettuce, 2 coke, 2 water, 1 lemonaaaade’…..het was echt heel grappig terwijl het natuurlijk eigenlijk hartstikke zielig is maar op dat moment kon iedereen er wel om lachen!!;) In dit huis hadden ze trouwens de grootste kerstboom die ik ooit in een woonkamer gezien heb,ik zal hem wel bij de foto’s doen kunnen jullie het ook zien. Zo’n grote boom zou thuis zelfs nog niet in de Driehoek staan!!:P Op de 3e dag ging Courtney met haar ouders naar een voorstelling in Philly dus heb ik nog een nachtje bij Angie geslapen, een gezamenlijke vriendin die vlakbij woonde. Met haar en nog een andere vriendin gingen we naar de bios naar Sherlock Holmes, echt gave film!! Verder ook veel van haar vriendinnen ontmoet en vooral haar huis bewonderd (haar vader zit bij de FBI,nou die hebben geen last van recessie wát een gigantisch huis!!!!) ook zij hadden een hond die zo groot was als een pony, hij was zo sterk dat als ie op je sprong hij je omver kon duwen, het was heel gezellig maar godzijdank was ik er maar 1 nachtje anders had ik het niet overleefd.

Vanaf Angie’s huis ben ik op de 30e met de trein naar New York gegaan. Nadat we ‘happy birthday’ voor mama gezongen hadden zaten we om 11 u in de auto. Zij waren echt super lief want ze brachten me helemaal naar New Jersey omdat de trein vanuit daar zoveel goedkoper is dan vanuit Philadelphia. Na een lange reis in een bomvolle trein kwam ik aan in New York, toen begon het avontuur want ik moest eerst van Penn station naar Grand Central, dit moest met de subway en natuurlijk ging alles mis en zat mn koffer vast onder het toegangspoortje en deden de liften het niet…maar uiteindelijk heb ik t gehaald;) vervolgens vanaf Grand Central met de trein naar Tarrytown. Ik had daar afgesproken met Suzanne, meisje uit Losser die 1 jaartje in Amerika studeert vlakbij New York dus, met haar en haar vriendinnen van school zouden we Oud&nieuw gaan vieren. Hun school was van EF, een organisatie uit Nederland met locaties over de hele wereld. De school was heel mooi, bovenop een berg en alles goed geregeld etc, wel waren er alleen maar Internationals en dus geen Amerikanen, dat is wel een groot verschil met Millersville. Die avond lekker rustig aan gedaan en weer naar de bios geweest, deze keer naar ‘It’s complicated’ met Meryl Streep en Alec Baldwin, echt geweldig!!!! De volgende ochtend stonden we vroeg op om de trein te pakken richting New York. We hadden op het internet gelezen dat je geen tas mee mocht en er was geen eten&drinken toegestaan op Times Square etc, wij dachten dus dat we goed voorbereid waren met panty’s onder onze spijkerbroeken en zo min mogelijk spullen in onze jaszakken. Rond 12 uur waren we op Times Square, het was al redelijk druk maar je kon overal nog wel lopen. Op de tv schermen stond: 11 hours and 38 minutes till 2010………’oh god nog 11,5 uur’ was wat we allemaal dachten:P Het eerste uur hebben we een beetje rondgelopen, nieuwjaarshoeden, 2010 brillen & mini stoeltjes gekocht en toen werd het toch wel wat drukker dus besloten we een goede plek op te zoeken. Eenmaal op ons plekje moesten we uiteraard plassen en hadden we honger. Gelukkig was er een hotel direct naast ons waar we wel naar de WC konden, dat komt helemaal goed dachten we;) totdat ze om 4 uur Times Square begonnen af te sluiten en er overal hekken kwamen, je kon er dus niet meer uit als je er eenmaal in was. Niet om te eten, drinken en niet om naar de wc te gaan. Gelukkig hadden we ’s ochtends nog een zak chips en een zak pretzels gekocht want dat was nu ons enige eten tot aan na middernacht:P Rond 4 uur begon er een programma met allerlei artiesten, muziek & entertainment, inmiddels waren er ook zoveel mensen dat je wel wat te praten had (en niet meer kon bewegen) dus de tijd ging wel sneller:D!! Vanaf 6 uur ’s avonds was het 1 groot feest, ieder uur was het wel ergens op de wereld Nieuwjaar dus elk uur was het groot feest inclusief vuurwerk en aftellen van 10 tot 0 etc. wij hebben dus ook met 1 miljoen mensen het Nederlandse nieuwjaar gevierd, dat was wel echt leuk want zo waren we er toch nog een beetje bij:D!! We waren met een groepje van 5 meisjes, Suzanne, haar vriendinnen Elles, Jolijn en Nina, en ik. Ik had ze pas de dag ervoor allemaal ontmoet maar het was echt super gezellig:D!! Later kwamen er nog 3 jongens uit Losser die op vakantie waren en die Suzanne kende bij ons staan, toch nog een beetje Twents nieuwjaar dus. Hoe dichter het bij middernacht kwam hoe kouder het werd maar hoe sneller de tijd ging. Nivea was de hoofdsponsor en deelde ballonnen & hoeden uit dus op een gegeven moment zag iedereen er hetzelfde uit. Later op de avond kwam Jennifer Lopez nog live optreden, ze was niet heel goed maar wel gaaf natuurlijk:D:D de avond werd gepresenteerd door Nick Lachey (die ex van Jessica Simpson van de Newlyweds), samen met zijn vriendin. We waren op een gegeven moment ook nog op die grote schermen, op tv dus!! De camera zweeft dan over het publiek en opeens waren wij in beeld:D De laatste 3 uur ging vrij snel voorbij en voordat we het wisten was bijna het tijd voor 2010:D:D iedereen werd helemaal gek en begon mee te zingen met de muziek. Om 3 voor 12 werd ‘John Lennon – Imagine’ gespeeld en zong helemaal iedereen mee. Echt een kippenvelmoment! Toen was het tijd voor het aftellen van 59 tot 0 en toen……………..happy new yeaarrr:D:D! Er kwam confetti van alle wolkenkrabbers en dus de hele lucht was bedekt met snippers en er was vuurwerk (niet zoveel als verwacht) en iedereen kuste en knuffelde elkaar, het was zo gaaf ik krijg nog kippenvel als ik eraan terugdenk:D! Al met al dus een hele ervaring, vanaf ongeveer 5 uur ’s middags voelde ik mn tenen niet meer,mijn arme voeten hebben nog 4 dagen pijn gedaan en het was once in a lifetime, maar het was het dubbel & dwars waard;)!! Na middernacht moesten 1 miljoen mensen van Times Square af dus was het chaos, alles wat wij wilden was een wc en eten, gelukkig hadden we dat vrij snel voor elkaar. Rond een uurtje of 2 zaten we in de trein terug naar Tarrytown, we hoopten dat er nog taxi’s waren die ons naar de school bovenop de berg konden brengen, maar natuurlijk waren die er niet meer:P….moesten we ook nog de berg opklimmen!! Mar goed dat kon er ook nog wel bij;). Het was dus een jaarwisseling om nooit te vergeten!!!!!

Op 1 januari hebben we zoals iedereen lekker de hele dag in bed gelegen. Suzanne en Jolijn moesten ’s avonds hun koffers pakken want zij gingen op vakantie naar Los Angeles:D ik had besloten nog 2/3 dagen bij Elles te blijven. Zo gezegd zo gedaan, de volgende dag wederom lekker uitgeslapen, the OC gekeken, op skype gezeten en ’s avonds wederom naar de bios geweest. Het plan was om op 3 januari de trein terug naar Philadelphia te pakken, Elles zou meegaan en dan zouden we overdag de stad in gaan zodat ik haar alles kon laten zien, zij zou dan ’s avonds terug gaan naar New York en ik naar Melissa’s huis (waar ik ook was met Thankgiving). Helaas hadden we ons verslapen en ging het dus allemaal niet door… toen besloten we maar New York in te gaan, ik kon mn koffers op het station laten,heel gedoe, maar goed nu was ik ze in ieder geval kwijt. Zijn naar Rockefeller center gelopen, de boom bewonderd etc. en in de bibliotheek geweest, die van de Sex and the City film, en ook nog in de Trump Tower geweest. ’s Avonds gegeten in Mexicaans restaurant Chipotle en daarna stapte ik op de trein naar Philly. Ik blijf erbij dat New York toch echt de leukste stad is dus ik kan niet wachten om overmorgen weer terug te gaan en daarna alles aan papa en mama te laten zien!!:D:D

Nu ik dit boek aan het typen ben zit ik dus bij Melissa thuis aan de keukentafel. Heb een paar relaxte dagen achter de rug, kon weer kleren wassen, e-mails beantwoorden en zoals nu de weblog updaten;). Wel kregen we eerder deze week 2 x slecht nieuws. Het eerste was dat Melissa een brief kreeg van school dat ze volgend semester niet terug mag komen, dit vanwege slechte cijfers, ze is dus nu geschorst. Ze moet 1 semester thuis doen op een andere school (community college,dat is goedkoper en niveau ‘onder’ university) wat wel heel jammer is aangezien dit ons laatste semester wordt gelukkig kan ze in de weekenden op bezoek komen dus we zien haar nog wel. De volgende ochtend werden we wakker gebeld door Corinne, met wederom slecht nieuws, ze heeft besloten toch volgend semester niet terug te komen, dit vanwege een baan die haar is aangeboden voor na haar afstuderen en vanwege het geld. Dit was wel echt even schrikken want we waren juist zo blij toen ze had besloten tóch een extra semester te blijven!!!! Heel rot dus! Ze komt wel volgende week nog terug om al haar spullen op te halen dus kunnen we nog wel afscheid nemen. Het zal dus wel een beetje anders worden volgend semester, gelukkig komen alle Amerikanen wel terug en woont Corinne in Schotland wat niet aan de andere kant v/d wereld is (vanaf Nederland) dus dat gaat helemaal goed komen. Verder zijn we deze week bezig geweest met Melissa’s nieuwe kamer, nu ze dus weer terug naar huis komt mocht ze haar kamer veranderen, veel bezoekjes aan Ikea en Bed,Bath&Beyond dus deze week;). Gister was haar moeder nog jarig en zijn we met de hele familie uit eten geweest, erg gezellig. Ik blijf hier nog tot zondag en dan ga ik terug naar New York. Daar ben ik dan 3 dagen samen met Max, hij komt zondag weer terug uit Nederland. En dan op woensdag is het eindelijk zover en komen papa&mama:D:D!! Ik hoop dat alles goed gaat met vliegen etc. want het sneeuw hier nu volop dus ik hoop dat ze zonder vertraging hier heen kunnen komen. Heb er heel veel zin in en ook om ze de school te laten zien en mn kamer en vrienden want dat is toch anders dan over skype:D!!

Ik hoef dus niet te zeggen dat alles nog helemaal goed met me gaat, ik het erg naar mijn zin heb en een super vakantie heb gehad tot nu toe. Ik hoop dat daar alles goed gaat met iedereen, dat de wintersporters het mooi gehad hebben en voor iedereen een goede start van het nieuwe jaar!! Vind het echt super dat ik zoveel reacties krijg en vind het ook altijd leuk te horen hoe het met jullie daar gaat! Heel erg bedankt dus!!!

Sorry voor de extreme lengte van dit verhaal maar nu zijn jullie weer helemaal op de hoogte;) Veel liefs voor iedereen, ik denk aan jullie en tot over 4 maandjes alweer:D!!!!!

Liefs Pien

ATTENTIE: voor foto’s van winter break klik hier ::: http://www.mijnalbum.nl/Album=QIJTTCSP (kopieer de hele link en dan plakken in de webbalk bovenaan,sorry kan niet anders!!!) (oja en al die vreemde mensen op de foto’s zijn dus de mensen waar ik bij logeerde)





  • 09 Januari 2010 - 11:28

    Gerrie:

    Hallo Pien, allereerst de beste wensen voor 2010!!! Wat heb ik genoten van je geschreven belevenissen. Eerst een kop koffie gezet en toen aan het lezen. Prachtig. Kijk al weer uit naar het volgende. Blij dat je het zo naar je zin hebt. Ga nu de foto's bekijken. Groetjes van Marcel en Gerrie

  • 09 Januari 2010 - 11:32

    Papa:

    Lieve Pien,

    wat ben je toch een kanjer.
    Dat jij je op deze wijze in dat gigantische land toch zo goed staande weet te houden, zoveel mensen leert kennen, zoveel vreemde situaties moet trotseren, zoveel plezier hebt en zoveel geniet. Geweldig om weer dit gigantische verhaal te lezen ondanks dat je ons al veel via skype had verteld. Je zult zien dat je later, als je één keer weer terug bent in Nederland met nog veel meer plezier terug denkt aan al die vreemde momenten en situaties waarin je terecht bent gekomen.
    Super dat je door zoveel mensen met liefde bent ontvangen en dat velen ook zo goed voor je hebben gezorgd met eten, drinken en kadootjes.
    Erg jammer natuurlijk van je vriendinnen die niet meer terug komen voor het 2e semester maar ook dit hoort erbij in het leven. Afscheid nemen doet pijn maar gelukkig hoeft dat niet voor eeuwig te zijn en kun je ondanks alles met de huidige middelen toch veel contact met elkaar houden.
    Mama en ik kunnen het niet afwachten tot we jou eindelijk volgende week weer eens in de arm kunnen nemen. We hebben er erg veel zin in en jij kunt ons nu natuurlijk rondleiden als geen ander.
    Geniet nog van de komende dagen met Max in New York en wij hopen natuurlijk dat de weergoden ons toch goed zijn gezint en we niet met al te veel vertraging in New York aankomen.
    Love you en tot volgende week. ( wat klinkt dat heerlijk hé )

  • 09 Januari 2010 - 15:39

    Kelly:

    heei pien wat een leuk en lang verhaal .
    altijd beleef je wel weer iets leuks .
    xxxKelly
    xxxO.Eddy T.Brenda naomi

  • 09 Januari 2010 - 18:45

    Kelly:

    Natuurlijk ook nog een gelukkig2010
    xxKelly Naomi T.Brenda O.Eddy

  • 09 Januari 2010 - 18:45

    Kelly:

    Natuurlijk ook nog een gelukkig2010
    xxKelly Naomi T.Brenda O.Eddy

  • 10 Januari 2010 - 10:08

    Gerrie:

    Leuke foto's, Pien!

  • 10 Januari 2010 - 11:08

    Eric, Anita En Brit:

    hoi Pien,
    allereerst de beste wensen voor 2010, veel geluk en gezondheid.
    wat fantastisch dat je het daar zo naar je zin hebt, ontzettend leuke verhalen en superleuk geschreven.
    mooi dat je overal zo gastvrij ontvangen bent, en er mooie feestdagen hebt gehad.
    blijf lekker genieten van deze mooie tijd en heel veel plezier met je ouders volgende week!!!
    heel veel groeten en liefs van ons,
    Eric, Anita en Britt


  • 11 Januari 2010 - 11:31

    Elise:

    Hallo PIen,
    Ook nog de beste wensen van Marcel en mij.
    Hoef niet te vragen hoe het met je gaat. Zo te horen vermaak je je prima en heb je het goed naar je zin. Als ik dit stuk lees realiseer ik mij dat je nog maar 4 maanden weg bent, en dat is best wel snel.
    Je pa en ma zijn volgens mij ook best wel een beetje zenuwachtig als ze je komen opzoeken.
    Veel plezier volgende week en geniet er van.
    Kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Groetjes Elise

  • 11 Januari 2010 - 12:04

    Gerrit En Thea:

    Ha die Pien,

    Heb nog maar een tweede kop koffie genomen tijdens het lezen van je
    geweldige ervaringen de afgelopen 4 weken.
    Super wat je allemaal beleefd hebt, geweldig hoe iedereen voor je gezorgd heeft !! Heel veel plezier de komende week met je paps en mams
    geniet ervan en dan is het nog maar 3½ maand en kom je alweer terug !!! De tijd vliegt ook doordat je het zo goed naar je zin hebt en fantastische cijfers die je gehaald hebt.
    Succes het alweer laatste semester.
    Groetjes en een dikke kuffel van ons

    Gerrit en Thea

  • 11 Januari 2010 - 15:24

    Amber:

    Wooow!!
    wat een lang verhaal,
    en wat een belevenissen.
    Jij ook een gelukkig 2010! Nog veel plezier!!

    xxxde smeltjes

  • 12 Januari 2010 - 16:01

    Pia:

    Hoi Pien,

    Super wat jij allemaal beleefd. Voor mij is het alweer 26 jaar geleden dat in Engeland zat maar ik denk nog regelmatig aan dat jaar terug.

    In Nederland hebben wij het programma Help, mijn man is klusser. Misschien iets voor de vader van Liz ????

    Proficiat met je behaalde resultaten. Had niet anders verwacht.

    Wij wensen jou een hele fijne tijd toe met je ouders. Enjoy en have fun.

    Dikke kus Fam. Rolink

  • 14 Januari 2010 - 15:53

    Opa En Oma Smelt:

    Hallo pien de aller beste wensen voor 2010 nog bedankt voor je mooie kaart we hebben je verhalen gelezen fantastisch.we wensen je nog heel veel plezier ga zo door.

    groetjes
    opa en oma xxxxx

  • 14 Januari 2010 - 18:23

    John Van Der Haak:

    Ha die Pien,

    Nog de allerbeste wensen voor het komende jaar, beetje laat maar mag toch nog wel ?

    Het is knap rustig hier in de straat sinds jouw pa en ma naar de states zijn, ik denk dat dat toch komt omdat ze allebei nogal aanwezig zijn....geef maar door morgen als je ze ziet.

    alles onder controle tussen de yanks ?, je vader zei dat hij voor ons haakjes een mooi vakantieadresje zou regelen.

    veel plezier met je ouders en genier ervan.,

    groetjes john

  • 15 Januari 2010 - 14:56

    Gerdy:

    Hi Pien,

    Eeerst de allerbeste wensen voor 2010.!
    Leuk om jou belevenissen te lezen, echt gaaf wat jij allemaal ziet en meemaakt. Hier is het ook echt winter, alles wit en af en toe erg koud.
    Ik wens je heeel veel plezier met je ouders.Groetjes van ons Ger, Gerdy, Pim en Alet

  • 17 Januari 2010 - 13:57

    Carla En Louis:

    Hoi Pien
    We hebben je reisverslag gelezen, heel leuk. Het gaat goed met je, en je hebt goeie cijfers gehaald. De tijd vliegt en mam en pap zijn nu bij je. Voor je het weet ben je weer thuis. Groetjes Carla en Louis

  • 21 Januari 2010 - 11:41

    Domi:

    Sorry schatje, lees dit verhaal pas na het sturen van mij email! Ben dus nu ook op de hoogte van jou;) Toch terug mailen haha!

    Dikke kus x

  • 21 Januari 2010 - 20:55

    Pim En Panja:

    He die Pien,

    wat een geweldige belevenissen weer, echt geweldig!!! Het is goed te weten dat je het zo naar je zin hebt. En nu natuurlijk helemaal met je vader en moeder! Het is echt ongelooflijk dat je over 4 maanden al weer hier bent. Wel jammer dat we je moeten missen bij Ter Stege achter de bar met carnaval!!! Maar we zullen er een paar op je drinken hoor!
    Gefeliciteerd met het behalen van het afgelopen trimester en ik weet zeker dat het komende trimester ook helemaal goed zal komen! Hele dikke X van ons!

  • 26 Januari 2010 - 17:37

    Buurman Ton:

    Hééééé Pien,
    Ik heb afgelopen zondag natuurlijk van je vader en moeder de verhalen gehoord hoe het jou vergaat in Amerika en ik heb natuurlijk de foto's bekeken en film gezien. Gaaf hoor allemaal. Ik zie dat je er nog steeds hetzelfde uitziet! was wel gezellig hé met je vader en moeder? ik zal je site goed in de gaten houden. Tot gauw weer hier in de Boeskoolstad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 66726

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: