It's the most wonderful time of the year - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu It's the most wonderful time of the year - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

It's the most wonderful time of the year

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

08 December 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Hallo lieve Nederlanders!

En toen was het alweer December..... de eerste sneeuw is hier al gevallen en het wordt met de dag kouder! Gister een extra warme winterjas besteld want mijn nederland jas bleek toch niet helemaal bestendig tegen de vrieskou hier. Het is me natuurlijk niet ontgaan dat het heerlijk avondje inmiddels is gekomen en ook alweer gegaan, hopelijk heeft iedereen een gezellige sinterklaas gehad met veel cadeaus en pepernoten!! Ik ben stiekem blij dat het voorbij is want heb het hele sinterklaas verhaal zo'n 150 x uit moeten leggen (waarbij ik per ongeluk tegen mijn (zwarte) roommate zei dat onze lieve sint 'black helpers' had)...... mn vrienden hebben voor toch nog een beetje sinterklaas gezorgd, op zaterdag mocht ik mijn schoen zetten en had ik een uur later allemaal lieve cadeautjes erin; een fotoboek over de afgelopen maanden, snoep, een gedicht en een zelfgemaakte CD, heel lief van ze en zo hadden we ook hier toch nog een beetje pakjesavond:D! De volgende dag lag er ook nog een leuke verassing van karlijn voor de deur...dus ook al was ik wat verder weg dan Londen, de Sint heeft mij alsnog gevonden! (om toch mijn rijm-skills even bij te houden:P)

Mijn vorige verhaal schreef ik vlak voor Thanksgiving break. Op dinsdag 24 november was het dan zover en stapen we in een truck met 1 vader, 4 meisjes en asociaal veel tassen op weg naar Philadelphia! Die avond zijn we met wat vrienden van Melissa van thuis uit eten geweest bij Bahama Breeze, heel leuk Hawaiaans restaurant met overheerlijk eten! De volgende ochtend extra lang uitgeslapen (we waren allemaal kapot van college life) en daarna even naar King of Prussia gereden, dit is het grootste winkelcentrum van Oost-Amerika en we wilden vast uitzoeken wat we op Black Friday tijdens de grote uitverkoop wilden kopen. De rest v/d dag voornamelijk gechilld want daar ontkom je niet aan in de Amerikaanse huizen (lees: 2 tv rooms per huis, gigantische banken met 25 zit mogelijkheden, de grootste flatscreens ooit en popcornmachines binnen handbereik). We waren ook erg blij dat we voor een paar dagen een moeder hadden die voor ons kookte, dat hadden we toch wel gemist!!!!!! De volgende dag was het Thanksgiving Day,een Amerikaanse feestdag. Om 5 u 's nachts stonden we op om met de trein naar het centrum van Philadelphia te gaan, ieder jaar is er een grote Thanksgiving parade en er komen duizenden mensen naar het centrum, rond 8 uur stonden ook wij langs de kant van de straat (in de vrieskou en met 100 gillende kinderen, maar het was het waard).. de parade was leuk maar ik blijf erbij dat ze hier niet weten hoe ze praalwagens moeten maken:P, na de parade met de trein weer terug en op weg naar Mellisa's oma voor thanksgiving diner. Toen we binnenkwamen stond er een tafel vol met eten, wij dachten dat dat alles was en waren dan ook geschokt toen we erachter kwamen dat het alleen nog maar 'appetizers' waren!! Rond 4 uur kwam de Turkey uit de oven en werd hij onder luid geklap aangesneden...echt amerikaans dus maar super leuk om mee te maken!! Toen we eenmaal aan tafel zaten moest iedereen zeggen waar hij/zij dankbaar voor was en toen was het tijd voor het eetfestijn. Ik heb nog nooit zoveel gegeten op 1 dag, rond 7 u 's avonds konden we niet meer bewegen (dit mede dankzij 1 hele tafel vol overheerlijke toetjes, waarna melissa's vader vrolijk zei dat het nu tijd was om naar zijn kant van de familie gegaan...voor het.. TOETJE!!) Al met al was het heel gezellig en een Thanksgiving zoals ik me had voorgesteld, melissa's familie was knettergek maar heel gastvrij etc dus dat was helemaal goed:)!! De volgende dag was het Black Friday, dit is 1 dag per jaar waarop de winkels om 3 u 's nachts open gaan en iedereen als een gek naar binnen stormt om de beste koopjes te krijgen. Ons plan was om 6 u op te staan zodat we om 7 u aan het winkelen konden zijn....de volgende ochtend om half 7 waren Jacqueline en ik gedoucht,aangekleed en in de make-up, terwijl de andere 2 met geen mogelijkheid wakker waren te krijgen! Na een tijdje gaven we het op en vielen we zelf weer in slaap, uiteindelijk waren we om 2 u 's middags in King of Prussia en de rest v/d dag gewinkeld:). Op de zaterdag weer vroeg uit bed om met de hele familie naar een voetbaltoernooi van Melissa's zusje Stephanie te gaan, het was 1 groot feest want iedere speler had de hele familie meegenomen, inclusief eten voor iedereen, het was jammer dat het IJSKOUD was maar verder heel leuk!! Toen ik daar zo stond leek het net een zaterdagmiddag bij Quick 20, er was zelfs een materiaalman die een beetje op Willy leek, dus dat was wel even nostalgisch (haha:P). Die avond zijn we naar Dave&Busters geweest, dit is een combinatie van restaurant+gigantische speelhal met allemaal automaten en spelletjes etc, een soort indoor kermis, je kon tickets winnen en daarna in het winkeltje wat uitzoeken, ik had het niet verwacht maar het was echt gaaf!!! Hebben zo'n 3 uur achter race-automaten, het rad van fortuin en guitar hero doorgebracht en uiteindelijk met alleen wat snoep naar huis gegaan....maar het was gezellig!!;) De volgende dag was het helaas alweer zondag en zaten we na de was & de boodschappen rond 3 uur weer in de auto...terug naar Millersville! Het was een super weekje, lekker om even in een huis te zijn, veel leuke dingen gedaan en vooral veel gezelligheid! In winter break ga ik nog een paar dagen terug naar Melissa dus dat wordt vast weer top:)

En toen was het alweer tijd voor de laatste 2 weken les. Afgelopen week vooral druk geweest met school, werk en irritante projecten die leraren altijd aan het eind van het semester opgeven. Woensdag is dan eindelijk mijn Spaans presentatie, ik doe het nu al in mijn broek dus ik hoop dat het wat wordt (of anders zeg ik gewoon No hablo espanol pap haha). Vrijdag nog een mooi feestje gehad en zaterdag op stap geweest voor kerstcadeaus. Het hele land zit nu midden in kerstgekte en het is echt over-the-top!! Overal waar je kijkt zie je Santa, kerstbomen, kerstlichtjes, die grote sokken en candy canes, ik vind het heel gezellig allemaal maar denk dat ik het rond 25 december wel zat ben:P!! Zaterdagavond nog naar een concert op de campus geweest waar Karlijn in meedeed, het heette Glorious Sounds of the Season en het waren allemaal verschillende koren die kerstliedjes zongen etc, was wel leuk want op het moment dat het concert begon, begon het buiten heel hard te sneeuwen,very x-massy dus. De koren waren super goed (al had ik natuurlijk gehoopt dat Scaramouche de slotact zou doen) en ook karlijn deed het weer erg goed! Daarna nog naar de bios geweest, de film Brothers gezien, normaal huil ik nooit met films (hehe), maar bij deze toch wel wat traantjes weggepikt (laten we zeggen vanaf minuut 5 totaan aftiteling), maar echt een goede film met super acteurs en dus een aanrader voor jullie!! Oh nu we het over films hebben even een oproepje: als iemand aan een illegale kopie van Komt een vrouw bij de dokter kan komen en deze aan mn ouders mee kan geven maak je me de gelukkigste persoon in Millersville!!!:P

Gister hebben we nog geschaatst met International Relations Club, ik was vergeten hoe leuk ik schaatsen vond, was echt top:D:D nu probeer ik iedereen die ik ken met een auto zover te krijgen dat ze met me gaan schaatsen. Hopelijk wordt het hier snel zo koud dat we ook op natuurijs kunnen schaatsen:) Als je nu 's ochtends buiten komt en rond de campus loopt ruikt het alsof je in de bergen bent (voor de fam. Klieverik, het is net Nauders!), en dus ben ik helemaal in mn nopjes;).

Nu ik dit schrijf is het maandagavond veel te laat, vanavond waren we uitgenodigd voor Alex' verjaardags feest, alex is het zusje van Austen, een vriend van mij. Er was een feestmaal, veel cadeaus, nog meer vrienden en een gigantische taart, Austens moeder had tulpen op de taart gemaakt omdat ik kwam, heel schattig!!;) Donderdagavond zijn we uitgenodigd bij Spencer thuis, een andere vriend, voor een kerstdiner en een beetje afscheid omdat we elkaar straks allemaal een maand niet zien, van wat ik gehoord heb is zn moeder inmiddels begonnen met koken dus ook dat wordt vast erg gezellig:D Aanstaande zaterdag staat er via school nog een dagtrip naar Baltimore op de planning. Daar gaan we het aquarium bezoeken en de haven die heel beroemd schijnt te zijn. Ook daar heb ik veel zin in! Pfoe voor mn gevoel heb ik zoveel dingen gedaan en nog te doen dat ik jullie bijna begin te vervelen dus ik stop maar snel.

Alles gaat dus helemaal goed met me en ik kan niet geloven dat het al December is!!!!! Over 4 weken zie ik papa & mama al en dan begint het spring semester alweer....... maar eerst nog deze week, de spaans presentatie en finals week (in finals week heb je per vak 1 afsluitende toets, deze is het belangrijkst want bepaald voor een groot deel je cijfer, dat betekent dus veel leren de komende dagen, duim voor me volgende week!!;)) Ook wordt het eind volgende week tijd om afscheid te nemen van de internationals die hier maar voor 1 semester zijn, gelukkig komen al mn goede vrienden terug maar toch wordt het wel raar omdat je zoveel gedeeld hebt en er maar een kleine kans is dat je elkaar ooit nog weer ziet.....maar goed ook dat hoort erbij!

Op 19 december sluit de campus en ga ik met allerlei vrienden mee naar huis, in totaal verblijf ik bij 5 verschillende families, voor de gezelligheid en omdat ik niet kon kiezen. Ook ga ik nog naar Suzanne in New York om Oud&Nieuw te vieren en ben ik in Januari nog een paar dagen in new york met Max!! Het zal wel even raar zijn om Kerst te vieren aan de andere kant v/d wereld en zonder mn eigen familie, maar het komt vast goed en lijkt me top een Amerikaanse kerst mee te maken:D Ik hou jullie sowieso op de hoogte.

Voor nu wil ik iedereen hele fijne feestdagen wensen en uiteraard een gelukkig,gezond en vooral gezellig 2010. Voor de wintersporters heel veel plezier, doe voorzichtig en rustig aaan met de schnaps (of moet ik zeggen jägerthee tantetjes;)) Ik mis jullie allemaal en denk veel aan jullie!!!!

Heeeeeeel veel liefs from the States,

Pean-bean (mijn nickname hier)

Ps: hierbij foto's van Thanksgiving break (op de foto's met de Marshmellows maakten we 'Smores', honingcrackers met warme marshmellows en chocola ertussen....hmmmm alsof er een engeltje over je tong pist), 1tje van mij aan het werk bij Starbucks (beetje onduidelijk) het schaatsen en nog wat dingen:: http://www.mijnalbum.nl/Album=JH4PNVSD (ik weet niet waarom maar de link werkt niet op deze manier, als je de foto's wil zien kopieer de hele link in de web balk bovenaan ipv er hier op te klikken, dan moet het als het goed is lukken!!)

Pps, mijn excuses voor de enorme lengte van dit verhaal, maar mama vertelde me dat mensen een update wilden, dus een update zullen jullie krijgen!!!:P

  • 08 December 2009 - 05:58

    Gerrie :

    Goede morgen Pien, Het is hier 7 uur en ik ga zo werken. Heb nog tijd voor ik weg moet, dus je verhaal gelezen. Ontzettend boeiend. Ik wens je sterkte en s6666 deze week. Goetjes van Marcel en Gerrie

  • 08 December 2009 - 06:23

    Anouk:

    Hi meisje, wat een geweldig verhaal weer.. Ben echt nieuwsgierig hou je daar de Kerst en zo ervaard.. Weet nog wel dat ik dat in Mexico heb gevierd alleen was het toen 30 graden;) dat is ook heel vreemd. Het is hier super vroeg, maar ben al aan het werk. Leuk begin van de ochtend met jou verhaal. Kan je mij zeggen wat je Skype name is? Dan kunnen we van de week misschien even bellen? Lijkt me leuk om je even te horen vanuit de States! Heel veel liefs en dikke kus(K)

  • 08 December 2009 - 09:13

    Pia:

    Hi Pean-Bean,

    Je verhalen blijven boeien. SUCCES en blijf genieten.

    Big Hug,
    Herman ,Pia Jordi,Jarno

  • 08 December 2009 - 12:14

    Elise & Marcel:

    Hallo Pien,

    Leuk verhaal weer zoals altijd. Ik heb intussen al wat mensen ingeschakeld om te proberen de film waarom je gevraagd hebt te bemachtigen. Mocht het lukken laat ik het je weten. Wij wensen je ook prettige feestdagen en een goed begin in 2010.
    Vermaken dat doe je wel dat hoeven wij er niet bij te vertellen. Tot horens

  • 08 December 2009 - 14:22

    Smeltjes:

    Wow!!
    Wat een lang verhaal!
    maar wel leuk hoor;)
    Het is zoals altijd weer een super verhaal!:D:D
    Je hebt weer genoeg leuke dingen mee gemaakt zo te lezen;)
    Leuk dat het daar al sneeuwt:D (of hou je niet zo van sneeuw) hier sneeuwt het in iedergeval nog niet.:(
    Naja, nog veel plezier en succes!!!(L)

    groetjes Amber,Monique,Henry,Ferdy,Yorick

  • 11 December 2009 - 19:20

    Alet:

    Haha zo leuk om het nog een keer te lezen! Mooi geschreven weer hoor:) Ik ben trouwens gister ook naar Brothers geweest, ik vond hem ook erg mooi!!! Deze Santa doet haar best voor Komt een vrouw bij de dokter maar met Nederlandse films duurt 't iets langer.. Fijn weekend, kus

  • 12 December 2009 - 17:51

    Kelly:

    Haai Pien
    fijn dat het goed met jou gaat met mij gaat het ook goed.
    Ik lees dat het bij jou sneeuwt bij ons gaat het als het goed is het weekend vriezen:)
    als je ons maar niet gaat missen want wij missen jou wel;)
    nou nog heel veel plezier daar.
    xxxxxxxKellebel

  • 12 December 2009 - 17:52

    Kelly:

    en natuurlijk ook de groeten van de rest
    xx:););(

  • 13 December 2009 - 22:26

    Domi:

    Mmmh ik ga me niet aanpassen aan die Amerikanen en voor mij blijf je Amy!

    Was leuk je verhaaltje weer even te lezen! Ga je deze week weer terug mailen!

    Veel lieve kusjes en alvast slaap lekker voor over 6 uurtjes!

    Domi

  • 16 December 2009 - 19:18

    Ben Oostdam:

    Hallo PeanBean!

    Leuk dit te lezen en te zien. Je bent niet alleen een fantastische zwemster maar ook een
    fijne schrijfster!
    Ik zag ook je verhaal
    over San Francisco, tussen (), het is 227,000,000 tegen 2,150,000 San Fransisco haha...(Mijn Pa was HdS !
    vandaar dat ik altijd corrigeer)
    Als je vader en moeder
    toevallig deze week hier
    aankomen en jullie misschien lust hebben met ons mee te gaan naar Conestoga Waggon op vrijdag 18 pakweg 11:15 a.m. voor de spektaculinaire
    "Oysterpie", dan zijn jullie/ben jij van harte
    welkom!
    Je kunt mij bereiken op 871-9928 of op boostdam@hotmail.com.
    "Wij" in dit verband
    bestaat uit mijzelf zei de gek, mijn goede vriend Prof.Alex Henderson, gepensioneerd Biology Prof en zijn lieve vrouw Adeline,
    en onze vrienden Harry en Barbara Ashley die we verleden jaar mee naar ZA namen...het reisverslag daarvan staat op mijn website maar die wordt pas op volgende Maandag weer beschikbaar, d.v.
    Mijn Z.A.vrouw Mercia
    werkt hele vrijdag en houdt bovendien niet van oesters (gek he?)
    Tallerbeste (and we do not have to go Dutch -
    my treat this time)
    Komt je familie per helicopter??haha

  • 19 December 2009 - 15:14

    Kelly:

    heei pien
    bij ons in ede ligt aardig veel sneeuw gelukkig:)
    maar ik wou dit even vertellen.
    xxxxx Je nichtje kelly

  • 19 December 2009 - 15:15

    Kelly:

    bij ons is het nu -18
    xxxxxxxxxxx Kelly en de rest

  • 23 December 2009 - 15:56

    Milou:

    Hey lieve pien,

    nou dat was me wel een update zeg! Ik ga proberen of ik wat kan regelen wat betreft de film: komt een vrouw bij de dokter! Ik heb hem zelf namelijk ook nog niet gezien en ben erg benieuwd! Heel veel plezier bij al die verschillende familie's en ik hoop dat je ook nog een beetje rust krijgt na je finals!

    dikke kus!

  • 25 December 2009 - 21:20

    Anouk&Sander:

    Lieve Pien, Merry Xmas!!
    Maak er een leuke tijd van en geniet...

    Dikke kus Anouk & Sander

    Ps. is ons kaartje aangekomen?

  • 02 Januari 2010 - 12:12

    Maus, Anne, Valerie:

    Lieve Pien! Wij wensen jou een heel gelukkig, gezond en mooi nieuw jaar toe! We hebben weer met veel plezier jouw verhaal gelezen! Mooi dat jij je zo goed vermaakt daar!

    Liefs Maus, Valerie en Annemarie

  • 02 Januari 2010 - 16:55

    Kelly:

    heei pien een heel gelukkig en gezond 2010
    en nog heel veel plezier
    xxxxxEn een dikke knuffel van je kleinste nichtje Kellebel
    P.S en natuurlijk ook de groeten van Naomi O.Eddy en T.Brenda

  • 03 Januari 2010 - 13:04

    Gerrit En Thea:

    Ha die Pien,

    Allereerst de beste wensen en een gezond, gelukkig 2010.
    Ben je de feestdagen goed doorgekomen in het verre Amerika ?? We kijken al uit naar je volgende verslag, want je zult ongetwijfeld het een en ander meegemaakt hebben.

    groetjes en een dikke knuffel van ons
    Gerrit en Thea

  • 04 Januari 2010 - 18:11

    Amber:

    Gelukkig Nieuwjaar:D:D:D

    doeiii
    xxGroetjes
    Amber,T. Monique,O. Henry,Ferdy,Yorick.

    ps
    Hier ligt veel sneeuw daar ook??

  • 05 Januari 2010 - 17:57

    Jordi En Jarno:

    Hai pien er ligt hier een hoop sneeuw en jarno is winterkampioen met klootschieten. We wensen je verder het allerbeste daar!:P:D

    Groetjes Jordi en Jarno

  • 07 Januari 2010 - 10:59

    Henk En Ria:

    Hallo.
    Pien , bij deze willen wij je een gelukkig en gezond nieuwjaar wensen.
    je gaat nu een nieuwjaar in en het is nu nog wel en keer af te zien.
    Hier in nederland hebben we nu ook een lekker streng winter.We hadden dus eingenlijk niet naar Oostenrijk hoeven gaan , maar ja .Die bergen he!!!!
    Ik hoop dat het verder goed met je gaat en dat je nog veel plezier en ontdekkings reizen mag maken in Amerika.

    Veel groetjes Ria en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 66721

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: