Just keeps getting better... - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu Just keeps getting better... - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

Just keeps getting better...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

22 November 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Lieve allemaal!

Hoe is met jullie in ons koude kikkerlandje? Is de sint inmiddels weer in het land en hoe deed Aart Staartjes het dit jaar? En iedereen al aan het zwoegen op alle sinterklaasgedichten? ik ben benieuwd!!;)

Hier is alles nog steeds top! De afgelopen 3 weken naast studeren, werken en feesten onderin oververhitte kelders weer veel leuke dingen gedaan. Vrijdag de 6e zijn we bij karlijns (andere meisje uit NL) showcase wezen kijken, ze deden allemaal beroemde musical liedjes, het was leuk en karlijn was erg goed!!;) Verder waren het 2 rustige weekjes, veel gewerkt, gesport en een aantal interessante gast colleges gevolgd (o.a over Israel-Palestina conflict en traditionele cultuur van Afrika, deze waren voor mijn vak Global Affairs, de professors waren op werkbezoek vanuit Israel en Zuid-Afrika dus was echt wel boeiend!)

Afgelopen weekend was het dan zover, het New York weekend met de International Relations Club! Zaterdagochtend om kwart voor 6 verzamelden we op 1 v/d parkeerplaatsen (nadat ik om half 6 wakker schrok ondanks dat ik 3 wekkers gezet had, ik heb ook altijd pech:(), we reden naar Philadelphia en vanaf daar met de bus richting the Big Apple. Ons hotel was tegenover Penn Station en dus midden in Manhattan, beter kon niet:D! Die middag wezen winkelen in Soho en daar ook geluncht etc. Aan het eind v/d middag had ik met Suzanne (die komt uit Losser en studeert een jaar in New York) afgesproken,even wat gedronken bij Starbucks en haar vriendin Nina ontmoet en zij wat van mijn vrienden,was erg gezellig:D:D met hun ga ik ook Oud&Nieuw vieren in New York en ik kan echt niet wachten!!!!:) Daarna de rest v/d club weer opgezocht en met zn allen uiteten geweest bij Ruby Tuesday. Toen terug naar het hotel om om te kleden etc. want 's avonds gingen we uit naar Webster Hall, een club met 4 verdiepingen midden in Manhattan! Het was voor 19 jaar en ouder maar via Suzanne had ik het nummer van een jongen die daar werkte, dus die heeft ons naar binnen gekregen voor 1 dollar ipv 30 en de rest v/d avond voor ons gezorgd:P Webster Hall was super gaaf, op elke verdieping een andere DJ etc.,wel heel veel vieze oude mannetjes met losse handjes dus dat was weer wat minder, maar wel heel gaaf om een keer geweest te zijn!! Midden in de nacht nog biologische (vraag me niet waarom) pizza gegeten op Times Square en toen lekker ons bedje in gedoken(nadat we de receptie hadden opgebeld omdat we toch echt het licht niet uit kregen:P) De volgende ochtend na het ontbijt met de taxi naar 5th Avenue gegaan, wat groot en wat een mensen!!! uiteraard de gigantische Abercrombie&Fitch bezocht en nog even de Trump Tower bekeken, heel gaaf maar wel echt voor the rich and the famous;) vanaf 5th Avenue zijn we naar Central Park gelopen, waar ik onmiddelijk verliefd werd... Het is nu super mooi daar vanwege de herfst etc en ook de schaatsbaan die je altijd in de film ziet is er weer!! Mijn camera draaide overuren;) Overal mensen aan het joggen,picknicken,muziek aan het maken etc. Er was ook een fotoshoot van Annie Leibovitz (beroemde fotografe) aan de gang,ook gaaf om te zien!! We besloten in een koets door central park te gaan, dat was erg leuk maar ga volgende keer toch liever lopen (ja mam en pap jullie moeten eraan geloven in januari:P). Een paar uur in Central Park gebleven en vanuit daar teruggelopen richting ons hotel want om half 5 'zou' onze bus weer klaar staan. De voorzitter van IRC dacht dat de bus ons op zou pikken waar we ook waren afgezet....niets bleek minder waar te zijn toen de bus er na 45 min nog steeds niet was;) na heel veel tranen, gedoe en gezeur (ik zal jullie niet vervelen met het hele verhaal) kwam er uiteindelijk een charter bus die ons voor 900 dollar weer naar Philadelphia bracht; de bus stonk naar plas,ik ben er nog steeds van overtuigd dat de chauffeur dronken was en de verwarming en lichten waren kapot maar hey wat maakt het uit, hij reed;) 's Nachts rond 1u waren we terug op de campus. Het was wederom een super weekend in NYC:D!!!

Nog geen 2 dagen later was er een concert op de campus, ieder jaar in de herfst nodigt de school een beroemde artiest uit...dit jaar waren het 3 bands; AnBerlin, Taking Back Sunday en the All American Rejects...ik kende welgeteld 1 liedje van 1 van de bands maar wilde het toch niet missen;) Was uiteindelijk super gaaf en de bands waren heel goed live,de zanger van All American Rejects kwam het podium op in een jurk en zo stoned als een garnaal maar goed het was een performance dat moet ik toegeven:P Het lied dat ik kende was als allerlaatste dus kon ik na 3 uur wachten ook uit mn dak gaan:D Verder ben ik deze week nog naar de kapper geweest en heb ik 2 exams gehad. Vrijdag lekker uiteten geweest bij Gynmya onze hofchinees met Jac,Stuart en Max:) Dit weekend was Corinne's beroemde oom Uncle Tony op bezoek dus nog even wat met hem gedronken en mn uiterste best gedaan het schotse accent te kunnen verstaan;). Aankomende dinsdag is het alweer Thanksgiving Break en gaan we voor 5 dagen met Melissa (corinne's roommate) mee naar huis, heb er veel zin in, even lekker weg van de campus en mn eerste thanksgiving vieren!!;) Ben benieuwd hoe de turkey gaat smaken! Daarna nog 2 weken les, 1 week finals en dan is het alweer Winter break....time flies dus echt when you're having fun!!

Zoals jullie lezen gaat alles dus helemaal goed, de winter begint langzaam te komen (al is het weer hier onbegrijpelijk, de ene dag is het 21 graden (in november!!!) en lopen er mensen in shorts, en de andere dag is het ijskoud en moet je handschoenen aan) en kun je goed merken dat het semester bijna voorbij is! Half lege klassen, roommates die alleen nog maar ruzie maken en dat soort dingen;) Vorige week was ook de registratie voor vakken voor volgend semester, ik heb niet alle vakken gekregen die ik wilde maar ben uiteindelijk wel tevreden. Volgend semester volg ik: Public speaking, Spanish 102 (vervolg klas van het spaans dat ik nu volg), International Human Rights en Intro to Bussines, dit laatste vak had ik niet op de planning maar andere klassen waren al vol en dit leek me toch best interessant en altijd handig wat over te weten;). Ik ben vorige week ook nog even bezig geweest met studie 'research' voor volgend jaar, het vak Global Affairs dat ik hier volg heeft mij aan het twijfelen gebracht, de studie Internationale Betrekkingen lijkt me nu ook wel heel erg leuk....maar ik wil al zo lang rechten doen en ook dat lijkt me nog steeds geweldig, dus ik weet het even niet meer. Daarom, tips/adviezen/meningen zijn meer dan welkom!!;)

Verder wil ik iedereen nog even heel erg bedanken voor alle lieve berichtjes, kaartjes, emails etc. mijn muur hangt al bijna helemaal vol en het doet me goed te weten dat jullie me nog niet vergeten zijn!!;) Ben inmiddels al over 1/3e van mijn 'jaar' en ik moet zeggen dat de tijd voorbij vliegt!!

Jullie horen snel van me hoe Thanksgiving was!

Voor nu veel succes met de gedichten, het vinden van cadeautjes en het weerstaan van de (toch wel overheerlijke) pepernoten;)!

Ik denk aan jullie en veel liefs!!!

Ps, via deze link wat foto's van de campus in de herfst en het concert maar toch voornamelijk van onze NYC trip :: http://www.mijnalbum.nl/Album=QJYV7ZUF


  • 23 November 2009 - 03:10

    Sytze Vliegen:

    Lieve Pien,

    ondanks het feit dat we elkaar al tijden niet meer gezien hebben, doet het me goed dat je het ontzettend naar je zin hebt. Geniet met volle teugen, want je kunt beter spijt hebben van wat je gedaan hebt, dan van wat je niet gedaan hebt! Maar, dat genieten blijkt uit elke belevenis, en de manier waarop je ze zo mooi beschrijft. Ik kan nu al niet wachten op het volgende verhaal! Of het komt doordat het vier uur 's nachts is weet ik niet, maar ik kan nergens inspiratie uit putten voor een langer verhaal. Ik wens je bij deze nog veel plezier. Leef je leven, want niet iedereen krijgt deze geweldige kans. Ik hoop dat we elkaar nog eens zullen zien als je weer in Nederland bent, want goede vrienden zijn lastig te vinden, moeilijk te houden, maar onmogelijk om te vergeten!

    Dikke kus.

  • 23 November 2009 - 09:40

    Papa:

    Lieve Pien, wat een geweldig verhaal opnieuw en het allemooiste is dat overal uit blijkt dat je het nog steeds geweldig goed naar je zin hebt. Voor jou is het in elk geval geen straf dat je een jaar in de USA mag vertoeven maar het is en blijft een ervaring die je de rest van je leven bij zal blijven. Veel heb ik natuurlijk al gehoord via skype maar om het zo te lezen is ook wel weer bijzonder. Het mooie dat ik gisteren van je hoorde is dat het met de Amerikaanse vriendjes nog niet echt storm loopt ( vooral houden zo !! ) Ik begrijp het echter niet want als die ezels zo'n mooie meid tegen komen hoe achterlijk ben je dan om niets te ondernemen ??
    Ik heb al je foto's bekeken en op heel veel foto's sta je prachtig op. Mama en ik kunnen niet afwachten tot het 13 januari is zodat je ons ook al deze mooie plekken zelf kunt laten zien. Geniet absoluut van de komende weken want wie is en hoe vaak ben je in de gelegenheid om samen met een Amerikaanse familie thanksgiving in de USA te vieren.
    Doe vooral voorzichtig en ga s.v.p. nooit weer bij een dronken busschauffeur in de bus zitten. Laat je dan maar met de taxi terug brengen en ik hoor later wel wat de kosten zijn ( wel afdingen he ).
    We love you all en vooral erg veel plezier.
    Liefs Papa

  • 23 November 2009 - 11:05

    Elise:

    Hallo Pien wat een verhaal weer en wat je allemaal meemaakt onvoorstelbaar. Maar lijkt mij geweldig. Hier is het weer ook erg onvoorstelbaar. Veel te hoge temperatuur voor de tijd van het jaar. Over 4 weken gaan we op wintersport ik hoop dat er voldoende sneeuw ligt want ook daar liggen de temperaturen hoger dan normaal. Op de webcam van Schoneben blijkt dat er wel sneeuw is gevallen dus we moeten maar geloven dat er sneeuw ligt. Dit jaar zijn we ook weer met veel bekenden in Oostenrijk. Ria en Henk, Panje en Pim, Monique en Jurjen en de ouders van Pim. Dat wordt dus wel weer gezellig. Nou veel plezier en wij wensen je pretige feestdagen en ik hoef niet te zeggen van geniet ervan want dat doe je wel.

  • 23 November 2009 - 13:26

    Pia:

    Ha die Pien,

    Hoe kunnen wij jou vergeten. Ik ben in 1996 in New york geweest tijdens thanksgiving. Was een erg leuke ervaring. Wens je ontzettend veel plezier toe en heel veel succes nog met je studie.

    groeten en een big hug van fam. Rolink X

  • 23 November 2009 - 18:00

    Fam Smelt:

    Hee Pien!
    Ja we zijn weer druk bezig met surprise en gedichten! Maar jij hebt het zo te lezen ook wel druk;-). Naja veel plezier met Thanksgiving (of zo iets) Veel plezier!!!
    xxxAmber. en de rest.

  • 24 November 2009 - 09:49

    Milou:

    Pien!

    Wat een superleuk verhaal weer! Ben blij dat ik je weer heb gesproken en dat het goed met je gaat. Ik zal aan je denken ( en heel erg jaloers op je zijn, maar het is je gegunt) als jij thanksgiving kan vieren en daarna in new york zit!:D

    have fun,

    veel liefs, Milou

  • 24 November 2009 - 19:03

    Niels & Andrea:

    Hey Pien,

    Wat leuk weer om te horen hoe leuk je het daar hebt, en dat de tijd lekker snel gaat, we genieten hier wederom van je leuke verhalen....echt weer leuk om te lezen, hihi,

    heel veel plezier daar nog en geniet ervan!!

    Liefs,

    Niels & Andrea

  • 29 November 2009 - 15:57

    Opa En Oma Smelt:

    hallo pien.
    Nou zo te lezen gaat het goed.
    nou ik en naomi zijn vandaag bij opa en oma want papa en mama hebben vrijgezellen feest van bibian en ingo. naomi oma en ik zijn even in de stad geweest sint en als zijn pieten gezien.
    met ons gaat het gelukkig ook goed.
    Groeten van Opa en Oma smelt en Kelly Naomi
    P.s nog heel veel plezier daar .
    xxxx


  • 30 November 2009 - 14:21

    Pim En Panja:

    He Pientje,

    wat een super verhaal heb je weer geschreven. Je kan het wel gaan bundelen en een boek uitbrengen na jouw jaar USA. Je doet me denken aan de beroemde schrijfster Sophie Kinsella (je kent haat vast) zij wilde eigenlijk ook iets heel anders gaan studeren en bij toeval is zze erachter gekomen dat ze een kei is in (boeken) schrijven. Ze is hiermee dan ook best rijk geworden en daarmee kan je dan weer de taxi-kosten aan je vader terug betalen.....
    Nee, grapje. Echt leuk om elke keer weer te horen en te lezen wat je mee maakt. Blijf hier vooral mee doorgaan en geniet lekker van alles wat nog komen gaat. En dat je nog niet verliefd geworden bent vind ook ik helemaal niet erg!!!!Doe dat hier maar als je terug bent. Ik ga mijn bed weer in; heb mexicaanse griep. Verder is alles goed! Liefs Pim en Panja xxx

  • 05 December 2009 - 08:59

    Anouk:

    Pien!! Wacht met spanning op een nieuw verhaal..;)

    xx

  • 13 December 2009 - 10:59

    Ria:

    Hoi Pien,dat jij je zorgen maakt over de ski-tantetjes doet me goed!
    Maar geen zorgen daar over maken we zullen ons heel netjes houden aan eeeeeeeen glaasje Jagerthee.Leuk te horen dat je het zo naar de zin hebt en zo veel meemaakt geniet maar lekker! Sinterklaas hebben we weer overleeft zijn gezellig bij Pim en Panja wezen gourmetten.
    Donderdag 16 dec vertrekken we richting sneeuw.We wensen jou ook prettige feestdagen en een gelukkig en gezond 2010. Staat ook op het kaartje wat onderweg is, heb je vast nog wel een leeg plekje voor op de muur.
    Nog heel veel plezier.
    Groetjes,
    Henk en Ria

  • 14 December 2009 - 15:44

    Maud:

    hai lieve pien!
    wat onderneem jij veel zeg :P! aaah ben eigk best jaloers op je! maar het is je inderdaad gegunt, echt geweldig wat je daar allemaal meemaakt en wij het ook nog allemaal te horen krijgen :D is natuurlijk ook onmogelijk om alles te vertellen als je terug bent, maar we gaan zeker nog wel een keer naar de tijd :$ hihi veel plezier pientje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 66752

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: