New York City, homecoming & halloween - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu New York City, homecoming & halloween - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

New York City, homecoming & halloween

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

01 November 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Lieve nederlanders!

Sorry dat het een tijdje heeft geduurd maar ik ben er weer! Het is nu zondagochtend half 11, lig nog lekker in bed en vond het wel even tijd voor een update (aangezien er geen greys meer te kijken is,alle afleveringen al gezien:P)

Ik was gebleven bij fall break (een kleine update; destiney en george zijn inmiddels verloofd,alsof het allemaal niet gekker kon). Het weekend na de herfstvakantie kwam Jacqueline's vriend Mark op bezoek vanuit Schotland. Hij kwam 1 nachtje naar de campus en daarna zouden ze het weekend naar new york gaan. Die vrijdagavond uiteten geweest met zn allen, sushi gegeten (mijn nieuwe verslaving), en daarna uit geweest!Het was allemaal heel gezellig en op een gegeven moment vroegen ze waarom ik eigenlijk niet mee ging naar new york....ik zei natuurlijk eerst nee maar na een tijdje hadden ze me overtuigd en besloot ik mee te gaan:D 's Nachts na het uitgaan mijn spullen gepakt en de volgende ochtend om 8 u zaten we in de trein richting the big apple! Daar aangekomen was het gelijk zoals in de film, yellow cabs,miljoenen mensen en gigantische reclameborden,zo gaaf!! Onze spullen afgezet in het hotel (the Royalton,het schijnt dat mark rijk is en hij had het hotel geregeld,had hij opgebeld naar de receptie om te zeggen dat hij met zn verloofde kwam en of ze niet iets leuks konden regelen.."Ofcourse sir, you have been upgraded to a suite'.. hahah hadden we dus een suite!! Ik 5 minuten later naar binnen om niet te laten merken dat ik met hun was en alles was geregeld! Die middag met de boot naar Liberty Island geweest,naar het vrijheidsbeeld,echt indrukwekkend om het van zo dichtbij te zien:D vanaf de boot prachtig uitzicht op de skyline van manhattan dus echt top!! Na het boottochtje over times square gelopen, waar je niet weet waar je moet kijken zoveel is er te zien!! We waren op zoek naar een last-minute box office voor kaartjes voor broadway, Mark en Jacqueline hadden namelijk al kaartjes gereserveerd,ik heb er gelukkig die middag nog 1 kunnen vinden en dus zaten we 's avons om half 9 in het theater op Broadway voor the Phanton of the Opera! Zij zaten op rij 2 en ik helemaal bovenin in een hoekje maar het was het waard,geweldige show!! Had nog 2 duitse vrienden gemaakt, Bernhard und Theo,en die kenden nordhorn (domi's woonplaats) dus dat was wel grappig:D daarna uiteten geweest midden op times square en toen lekker ons luxe bedje in gedoken;) De volgende dag zijn we met de bus naar de outlets geweest,ong uurtje buiten de stad,alle grote merken hadden daar uitverkoop,nog half uur in de regen in de rij gestaan voor de Uggs outlet om binnen te ontdekken dat mijn maat volledig was uitverkocht.....nouja het was het proberen waard! Na de outlets nog even de Hollister en Abercrombie op 5th avenue bezocht (hemels) en 's avonds uiteten geweest in een koosjer restaurant, Mark en Jac zijn allebei joods en ze wilden dat ik 'hun eten' zou proeven, het was interessant maar niet allemaal even lekker (geplette lever blijkt niet echt mijn ding te zijn:P!!) De volgende ochtend op tijd weer met de trein terug naar Millersville want we moesten (helaas) gewoon weer naar school;) Het was een super weekend,heel gezellig en new york is ect geweldig!! Ik kan niet wachten om over 2 weken weer terug te gaan:D (gaan dan met de International Relations Club een weekendje).

In de trein terug naar Millersville werd ik gebeld door starbucks dat ik eindelijk kon beginnen met werken, heb er nu 1,5 week opzitten en het is hartstikke leuk:D! In het begin even veel omdat je alles moet onthouden maar na 2/3 dagen ging het prima;) mn colléga's zijn ook leuk dus helemaal goed!

Het weekend erop was het Homecoming weekend, dan viert de hele campus feest en hebben alle sportteams wedstrijden waar iedereen dan naartoe gaan om in de 'Millersville' spirit te blijven. Wij hadden die vrijdagavond een early halloween party in de barn gehad (wat heel gezellig was), maar stonden 'sochtends om half 9 braaf aan de kant v/d weg om de parade te bekijken (onder het motto 'dit kunnen we als internationals echt niet missen')..de parade stelde niks voor vergeleken met de twentse carnavalsoptoct,maar het was wel grappig om je leraren verkleed als vanalles en nog wat door de straten te zien rennen;) 's Middags de football wedstrijd bekeken en 's avonds feest gehad. Het was een heel Amerikaans weekend, iedereen droeg Millersville kleren en de hele stad was uitgelopen voor de parade,wel leuk om een keer mee te maken!!:)

Afgelopen week een rustig weekje gehad, naar de bioscoop geweest (Couples Retreat,een aanrader,heb 1,5 u non stop gelachen) en veel Phillies (honkbal) gekeken. De World Series zijn nu aan de gang en iedereen hier is fan van de phillies,dinsdag keken wij de wedstrijd in het ijshockey huis en de jongens waren zo blij toen ze gewonnen hadden dat ze ons trakteerden op Wendy's om 1 uur 's nachts, thank you Phillies:P. 1 van de jongens stelde de meest domme vraag ooit aan mij, hij zei letterlijk; "Pien, can you see the stars where you are from"? Mijn mond viel letterlijk open van verbazing en het bewijst maar weer eens dat de amerikanen (of in ieder geval een groot deel ervan) niet erg slim zijn...

Dit weekend was het Halloween, een feestdag die haast nog groter lijkt dan Kerst hier, overal waar je kijkt hangt halloweenversiering etc. Wij hebben vrijdag & zaterdag feest gevierd,vrijdag was ik cavewoman en gisteravond hippie,ik zal de link naar foto's erbij doen zodat jullie zelf kunnen bepalen of mijn outfits geslaagd waren!!:P Een vriendin van ons ging als cornflakes doos en maakte zelfs de politie aan het lachen dus zal er ook even een foto van haar bij doen;). Dit weekend was ook Max's vader op bezoek, toch wel leuk om weer even met iemand uit Nederland te praten:) hij vliegt morgen alweer terug maar heeft in ieder geval max weer even gezien!

Over Max gesproken, hij en 2 andere vrienden, Borja uit Spanje en Stuart uit Schotland, hebben vorige week nog een interessant avondje gehad..na een feest liepen ze terug naar ons gebouw, ze hadden genoeg op en waren 'voor de grap' tegen wat fietsen aan het trappen, toen kwam de politie en werden ze gearresteerd..moesten ze de nacht in het ziekenhuis doorbrengen, bloed geprikt+blaastest etc en er werd ze verteld dat ze pas naar huis mochten als ze weer nuchter waren...heel overdreven allemaal want in nederland was er niks aan de hand geweest;) Maar goed,de amerikanen zijn erg bang voor alcohol, ze denken dat je dood gaat als je dronken bent, mooi balen voor Max en de anderen want die kregen een boete van 550 dollar pp en daarboven op nog ziekenhuis+ambulance rekening,heel vervelend dus en het blijkt maar weer dat we on campus extra voorzichtig moeten zijn!! (wat ik uiteraard ook ben mama) (ze konden er overigens na 2 dagen al om lachen:P)

Zoals jullie lezen waren het dus 2 weken vol leuke dingen:) alles gaat nog steeds goed met me en door alle regen hier lijkt het soms net of ik thuis ben (loop inmiddels zelfs rond met regenlaarzen wie had dat ooit gedacht:P). Met de studie gaat het ook nog steeds goed,ik moet volgende week een presentatie in het spaans geven dus duim voor me aub dat heb ik wel nodig!! Ik hoop dat met jullie alles goed gaat en super van alle reacties die zijn echt leuk om te lezen! Bedankt allemaal!

Liefs en tot snel!!!

Ps, Foto's van New York, Homecoming en Halloween ::: http://www.mijnalbum.nl/Album=BOXIJ8UF

  • 01 November 2009 - 16:24

    Alet:

    Hé eerste berichtje van mij;) Leuk verhaaltje, ookal had ik alles al gehoord haha! Tot snel, dikke kus

  • 01 November 2009 - 16:24

    Yvanca:

    Funny! Dadelijk nog even de foto's bekijken. Goed dat je zo braaf bent ;-)
    Fijn dat er weer een update is. Enneuh... er is toch elke donderdag Grey's daar? Wij zijn hier het nieuwe seizoen al stevig aan t volgen in elk geval!

  • 01 November 2009 - 16:25

    Yvanca:

    En oh, ik ben geloof ik ook één van de eersten die reageert. *joy* :-D

  • 01 November 2009 - 18:00

    Nichtje Kelly:

    Heei Pien
    fijn dat het goed met je gaat.
    Met ons gaat het ook goed.
    en hier regent het ook(heel jammer)maar ja zo is het nou eenmaal.
    nou ik lees dat je verslaafs bent aan sushi nou ik en noompje hebben een lijst gemaakt waarneer jij weer terug komt en het klopt alweer over 209 dagen en die vliegen voorbij:) (gelukkig)
    Ik heb typlles dus over 11 lessen kan ik blind typen.
    Nou ik lees en reageer wel weer op je volgende verhaal.
    nog heel veel plezier.
    Kussiezz kellebel
    en natuurlijk de rest..xxx

  • 01 November 2009 - 18:02

    Nichtje Kelly:

    oooh ja ook nog de groetjes van T.Brenda O.eddy en je andere nichtje Naomi xxxxxxxxxxxx

  • 01 November 2009 - 19:01

    Gerrie:

    Hoi Pien, meissie wat heb je weer wat beleefd.
    Het is weer hartstikke leuk om alles te lezen (bij dit regenachtige weer hier :-). Fijn dat je het goed hebt daar en je niet verveelt. Ga nu de foto's bekijken. Doe je best met de spaanse presentatie en ja ik zit nu al te duimen:-). Veel liefs van Gerrie (en Marcel natuurlijk ook weer).

  • 02 November 2009 - 11:43

    Elise:

    Hallo Pien,
    Je hebt weer veel mee gemaakt. Het halloween feest lijkt mij ook best gaaf. In Nederland komt dit feest niet van de grond, komt denk ik omdat we niet weten wat het precies inhoud.
    Veel succes met je presentatie spaans en als je het niet meer weet ga je over in het Nederlands (is ook voor hen een vreemde taal)
    Je schrijft dat je steeds leuke mensen ontmoet maar we horen nooit iets over een speciale leuke jongen????? (geintje)
    Groetjes Elise en Marcel.


  • 02 November 2009 - 14:34

    Domi:

    Ten eerste: leuk verhaal!
    Ten tweede: ik woon niet in NORDHORN:o hahaha

    Even tussen al het leren ontspanning gezocht om jou leuke verhaaltjes te lezen! Nu dus weer tijd om verder te gaan;)..

    Dikke kus en heel veel liefs voor jou x

    p.s. Bellen is toch leuker haha!

  • 02 November 2009 - 20:18

    Marleen:

    hi pien! leuk om je verhalen zo te lezen, echt leuk! kijk alweer uit naar de volgende. fyn dat ny zo mooi was, &halloween en alles! hoop dat de rest van je tijd daaro net zo geweldig zal zijn:D. Liefs Marleen

  • 03 November 2009 - 20:17

    Pia:

    Hi there,

    Wat een geweldige tijd beleef jij daar. Heel veel SUCCES met je spaanse presentatie en denk aan de tip van Elise. Als je het niet meer weet ga je gewoon verder in het nederlands. (haha)

    XXX Herman,Pia Jordi en Jarno !!!!!!!!

  • 10 November 2009 - 09:27

    Annabel:

    Hai pien!

    Wat gaaf dat je in Amerika zit, k had al zoiets gehoord van mijn moeder geloof ik (die had jou toen een keertje gesproken). Millersville zegt me niks, maar New York natuurlijk wel:D Echt vet dat je daar ook bent geweest.

    Heel veel plezier nog aan de andere kant van de wereld!

    Groetjes Annabel

  • 10 November 2009 - 16:07

    Amber S.:

    Hee Pien!
    De presentatie van spaans heb je nu al wel gehad denk ik. Hoe is die gegaan? Moest je nog verder in het Nederlands:P. Denk het niet want je kunt het vast heel goed!;).
    De foto's zijn ook superleuk!(L)
    naja nog veel plezier!!!
    en Succes!!!
    Groetjes.
    xxAmber, Monique, Henry, Ferdy, Yorick.

    Pootje van binck.

  • 10 November 2009 - 20:20

    Anouk:

    Hi meisje!

    Hoe is het met je? Wat geweldig om te lezen dat je in New York bent geweest!! SUPER Vet!!

    En heb je nog ergens Uggs kunnen scoren? Tof dat je in Starbucks werkt..

    Nou lieverd, heel veel succes met je studie daar en ik kijk uit naar je nieuwe verhalen.

    Liefs & Dikke kus Nouk!!

  • 10 November 2009 - 22:24

    Milou:

    Pientje,

    Leukleukleukk alles wat je hebt gedaan! Ik spreek je snel weer op skype!

    x

  • 12 November 2009 - 21:27

    Maaike Rödel:

    Hallo Pien,

    Hoe gaat het? Volgens mij heb je de tijd van je leven daar of niet? Nog steeds al die leuke verhalen.....blijf dat vooral volhouden het is echt zo leuk om dat te lezen. Mis je Oldenzaal een beetje of heb je daar totaal geen last van. Geniet van elke minuut want voor je het weet is het weer voorbij en hier blijft alles gewoon hetzelfde!
    Heel veel plezier maar weer en groetjes van ons.
    xx

  • 18 November 2009 - 19:14

    Thea Gerrit:

    Leuke foto's, het bewijs dat je echt ver weg bent !! Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt, wat je presentatie betreft toi toi.
    Blijf schrijven dan hebben wij wat te lezen en kunnen een beetje mee genieten wat jij allemaal meemaakt.
    Groetjes en een dikke knuffel van ons
    thea en gerrit

  • 18 November 2009 - 20:48

    Panja:

    Heee Pientje,

    Geweldige verhalen heb je weer. Fijn om te zien dat je het nog steeds naar je zin hebt. Enneuh jouw uggs zijn echt heeeeeeeeeel gaaf! Have fun nog. Heb niet veel tijd nu maar schrijf de volgende keer langer.

    xxx

  • 20 November 2009 - 11:54

    Henk En Ria:

    Hallo pien, we lezen dat het goed met je gaat, en dat er veel te zien en te beleven valt.Ons lijkt New York ook ontzettend imponerend.Geniet maar lekker van je verblijf in amerika en probeer zoveel mogelijk mooie dingen mee te pikken.Maar een klein beetje studeren moet je niet vergeten.
    Nog heel veel plezier ern hou je haaks.
    Ria en Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 66755

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: