My interesting fall break! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu My interesting fall break! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

My interesting fall break!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

15 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Hi lieve allemaal!

Tijd voor een nieuw bericht want ik heb inmiddels alweer genoeg meegemaakt!! (zoveel dat ik mijn agenda erbij moet pakken om te kijken wat ik de afgelopen 2 weken allemaal gedaan heb:P)

De 2 weken voor fall break (herfstvakantie) is er niet veel bijzonders gebeurd, druk geweest met school,feestjes en sporten! Op donderdag was er weer een activiteit van IRC en zijn we wezen lasertagen, het was erg slim van mij om een witte broek aan te doen,ik denk dat ik ongeveer 500 x geraakt ben!! Maar het was erg leuk en mijn team heeft ondanks mijn broek alle 3 de games gewonnen!:D Dat weekend zijn we weer naar de Barn geweest en Austen&Spencer hadden veel van hun vrienden uitgenodigd dus veel nieuwe mensen leren kennen! Die zaterdag waren Jacqueline,Corinne en ik uitgenodigd voor een 'tastefull treasures party', wij hadden geen idee wat het was maar verwachtten sexy lingerie en stoeipakjes enz:P ...toen we daar aankwamen bleken het vibrators en allerlei andere sex-speeltjes te zijn, we hebben uitgebreide demonstraties en uitleg gehad maar vooral heeel veel gelachen!!!!!!!:P Je moest ook een strippernaam bedenken waarbij je je straatnaam en naam van je huisdier moest combineren, nou niemand kan hier Abe Lenstrastraat uitspreken en ik heb geen huisdier dus werd het maar Sexy Dutchie!:P

Afgelopen vrijdag na de laatste lessen was het fall break. Destiney (mijn roommate) had gevraagd of ik met haar mee naar huis wilde,zo gezegd zo gedaan en om 2 uur zaten we in de auto richting Philadelphia;) Eenmaal aangekomen bij haar huis was alles prima,super mooi huis met in de kelder een home cinema set etc! Ik had een eigen kamer met kingsize bed en de meest zachte vloerbedekking ooit,top dus;)! Nadat ze me haar huis had laten zien moesten we haar vriendje op halen, om het te begrijpen moet ik eerst even dit uitleggen: Het vriendje heet George. Ze had afgelopen zomer 3 maanden een relatie met George, ze raakte zwanger,hij wilde een abortus maar zij niet,uiteindelijk had hij haar overtuigd en kwam vervolgens niet opdagen in het ziekenhuis op de dag van de abortus, vanaf toen haatte ze hem samen met haar moeder+stiefvader,een paar weken geleden belde hij haar op om te zeggen dat het hem speet etc,zij viel ervoor en nu zijn ze weer bij elkaar,het is dus geheim want haar moeder+stiefvader mogen het absoluut niet weten,wat me logisch lijkt. In ieder geval, ze zijn weer samen. We haalden hem op bij zijn moeders huis en reden toen richting zijn appartement.... Eenmaal in de auto gaf zij hem als verassing een i-phone,een beetje overdreven vond ik maar prima:P, toen had hij ook een verassing voor haar en liet vol trots zijn onderarm zien waar hij met grote letters DESTINEY op had laten tattoëren, de auto werd aan de kant gezet en ze was helemaal gelukkig (ik zat ondertussen met open mond achterin de auto), toen gingen ze discussiëren wie de beste verassing had, hij vond dat hij had gewonnen aangezien die van hem voor het leven was, toen kwam zij op de proppen met een 2e verassing en liet hem haar pols zien waar ze GEO (van george) op had laten tattoëren,ik wist het niet dus tegen die tijd zat ik zo op de achterbank: :O:O:|:|!!! En hij reageerde alsof het de nor maalste zaak van de wereld was!!:P Bekomen van de schrik begon het volgende avontuur, we reden steeds verder het ghetto van philadelphia in tot ik op een gegeven moment geen blanke meer op de straat zag. Aangekomen bij zijn appartement werd het nog erger, het was het meest vieze appartement dat ik ooit gezien of geroken heb, de stank was zo erg dat ik door mijn sjaal moest ademen!!! Ik kan je vertellen dat mama er nieteens naar binnen gegaan was;)! Zij wilde die avond 'chillen' met haar vriend dus ik moest me maar vermaken, heb een filmpje gekeken dus dat was wel prima (afgezien van de stank en het ongedierte overal). Er liep ook een hond in het appartement, niemand zorgde voor de hond en ze hadden het erover dat ze hem liever kwijt dan rijk waren, dus toen er iemand aan de bel kwam die zei 'Hey i heard your dog barking, i'm quite interested, do you wanna sell him'? ...was hij erg gelukkig!! De hond werd weggeven en hij keerde vrolijk terug naar zijn kamer, mijn gezicht wederom: :O:|! Op dat moment was ik echt verbijsterd en nu ik dit hier vertel klinkt het nog steeds ongelooflijk!!:P Rond 12 uur gingen we er eindelijk weg en terug naar haar huis,ben nog nooit zo blij geweest met frisse lucht haha! Ik bedacht me later pas dat het echt een gevaarlijke buurt was, er liepen gangsters (ja echte:P) over straat enz en toen ik even wat in de prullebak moest gooien stopte iedereen hun gesprekken en staarden naar mij, toen ik aan destiney vroeg waarom dat was zei ze 'Ohhh thats probably because they haven't seen a white girl here in years'. Hmmm okay relaxed!!:P

De volgende dag lekker uitgeslapen, een american breakfast gehad en 's middags zouden we naar King of Prussia gaan, een heel groot winkelcentrum. Mn roommate haat winkelen maar omdat ik graag Uggs wilde kopen zou ze wel een uitzondering maken....ik dacht dat we met zn 3en zouden gaan, Destiney, haar stiefzusje Cidni van 15 en ik, maar nee hoor, we reden het ghetto weer in om haar geheime vriendje op te halen. We zouden in de auto wachten maar ik had erg veel pech want het duurde langer dan verwacht dus we moesten het appartement weer in,terug in de stank!!!!!!!!!! En dat terwijl ik had gezworen daar noooóit meer naar binnen te gaan. Gelukkig was het deze keer maar een half uurtje dus heb het overleefd maar pfoe ode aan mijn sjaal;)! Nadat ik mijn Uggs had gekocht gingen we naar de bioscoop, hij mocht de film uitzoeken en dus werd het Paranormal Activity.....en jawel de allerengste film ooit!!! Er renden mensen de zaal uit omdat ze te bang waren en Cidni het stiefzusje zat huilend naast mij echt sneu! Het is echt freaky maar voor mensen die van scary movies houden zeker een aanrader;)!

Op zondag ging zij 's ochtends naar de kerk, ik bleef thuis want moest veel leren voor mijn midterms (die zijn deze week), toen ze terugkwam vroeg ze aan mij: "Hey mijn vader is uit de gevangenis (ik was inmiddels pro in reageren alsof alles normaal was dus ik liet niks merken van mijn echte reactie) en hij geeft een feestje, wil je mee of wil je hier blijven en wat leuks doen met mijn moeder", ik denk dat jullie wel kunnen raden wat mijn antwoord was!!:P Heb nog wat geleerd en toen haar moeder thuiskwam namen zij en de stiefvader mij mee uit eten naar de Cheesecake factory, super lekker eten en dr 'ouders' zijn echt lief dus dat was heel leuk!! Vanaf toen was het allemaal wel oké:) op maandag hebben haar moeder en zij me de stad (Philadelphia) laten zien, echt een mooie stad! Zijn bij Liberty Bell, Independance Hall en het graf van Benjamin Franklin geweest en ik heb de Rocky Steps (uit de film Rocky Balboa) opgerend! 's Avonds weer uiteten geweest bij de Chinees en daarna volop genoten van de home cinema basement.

Het was dus een vreemd weekend maar achteraf gezien heel grappig! Haar dubbelleven is echt raar, aan de ene kant haar lieve moeder+stiefvader met het mooie huis en aan de andere kant haar geheime vriendje & tattoo leven....nouja ik zal in ieder geval mijn fall break nooit meer vergeten!:P Was blij toen we dinsdag weer op de campus waren, jullie weten hoe vies het eten hier is maar vergeleken met een weekend vol McDonalds, Wendy's en Chinees (zelfs als ontbijt.. pien: 'can i maybe have some breakfast'? destiney: 'yeaa just get your doggy bag from the chinese out of the fridge') is het eten hier hemels! Ik was dus blij weer bananen en broccoli te zien:P
Dat was wel zo'n beetje mijn fall break!

Verder gaat alles prima met me, zoals ik al zei heb ik deze 2 weken mijn midterms, een soort tussentijdse toetsen, dus moet veel leren maar het is wel goed te doen:)! Dit weekend komt een vriend van Jacqueline uit Schotland over en gaan we met zn allen uit eten+ uit in Lancaster dus dat wordt vast gezellig:D!! Ik kan ondertussen nog steeds niet beginnen met werken omdat het een eeuw duurt voordat ze je hier in een systeem hebben, dat is wel irritant aan de Amerikanen ze hebben het werktempo van een slak! Hopelijk krijg ik snel een telefoontje zodat ik aan het werk kan.

Dit bericht is inmiddels al weer veel te lang maar ik vond het wel het vertellen waard:P, verder iedereen nogmaal bedankt voor alle leuke kaartjes, berichtjes en papa&mama voor het geweldige pakket!!!(heb pepernoten en beschuiten gekregen:D)

Ik denk veel aan jullie!

Liefs, Pien

Ps, LINK NAAR FOTO'S: http://www.mijnalbum.nl/Album=6KKS8LVY

Pps, voor de meteorologen onder ons (mama), het wordt hier elke dag kouder en het regent veel!! Als ik de mensen hier aanhoor wordt het de koudste winter in jaren dus dat wordt nog wat;)!
Ppps, Twente olé bovenaan in de eredivisie!!!:D



  • 15 Oktober 2009 - 19:21

    Jonne:

    Ik heb het hele verhaal al gehoord, maar het is zo leuk dat ik het weer met plezier heb gelezen haha!! Wat een avonturen beleef je toch
    Spreek je snel weer :D
    Ps: je laatste zin mag wel weg he ;)

  • 15 Oktober 2009 - 19:30

    Kim:

    Hee lieve Pien =D!
    hahahaha ooh een geniaal verhaal, mijn hele familie zat me net aan te kijken omdat ik zo aan het lachen was achter de computer (iets wat zelfs mijn ouders nog steeds niet begrijpen)! Die Destiney lijkt me echt raar maar okee haha. Maar succes met je midterms! Ik heb over 2 weekjes mijn eerste schoolexamenweek (hopelijk halen we een goed cijfer & slagen we dit jaar wel hihi). & ik hoop voor je dat je snel aan het werk kan =)!

    Hele dikke kus, ook van de rest van de familie Neef.

  • 15 Oktober 2009 - 19:47

    Anouk:

    Hi Pien,

    Wat een verhaal zeg!! Ik hoop dat je een hele leuke tijd hebt daar. Het klinkt in ieder geval super allemaal..
    Hier is verder alles goed. Heb bijna weekend.. Mijn ouders zijn vorige week nog bij jou ouders geweest..:p Als je terug bent, gaan we ff afspreken he!! Dan kom je hier langs in mijn huisje.

    Dikke kus Nouk

  • 15 Oktober 2009 - 21:29

    Rudi:

    Hoi Pien, je had ons ook al veel over je belevenissen in de afgelopen periode verteld. Ook wij hebben met verbazing naar al je verhalen zitten luisteren en je wilt niet weten hoe blij we zijn dat je weer veilig op de campus bent aan gekomen. Wat heb je weer een geweldig verhaal in elkaar gezet en uit alle verhalen die je ons verteld hebt via skype kan ik alleen bevestigen dat er geen woord teveel in staat. Wij vinden het geweldig dat wij niet telkens hoeven te wachten op je verhalen via deze site maar we skypen gelukkig veel en blijven daardoor goed op de hoogte. Ik weet dat veel vrienden en bekenden van ons vaak op deze site kijken en uiteraard is iedereen erg blij dat jij weer eens iets van je laat horen. Doe aub voorzichtig en laat je niet weer die ghetto in praten. Kom aub ook niet terug met een tattoo, hoe klein dan ook.
    Je hebt mij belooft dat je in elk geval niet in de USA je vervolg studie gaat doen en daar houd ik je aan. Ik spreek je snel weer via skype.
    Heel veel liefs en een dikke kus, papa

    PS, ik ben wel blij dat FCT boven aan staat.

  • 16 Oktober 2009 - 06:55

    Elise:

    Hallo Pien,

    Wederom een erg leuk verhaal. Was het aan het lezen op mijn werk en zat steeds lachend achter het bureau. Mijn collega's keken mij aan vroegen wat er te lachen was ik zei te veel om op te noemen. Maar ze waren heel benieuwd en hebben je verhaal ook gelezen ook zij schoten spontaan in de lach. Maar pas wel op je zelf en doe geen dingen die je niet wilt.
    Echter al je ervaringen die je opdoet halen ze je niet meer af.
    Geniet maar lekker en wacht weer op je nieuwe verhaal. Ik denk dat mijn collega's het ook wel weer willen lezen.
    Groetjes ook van Marcel.

  • 16 Oktober 2009 - 06:57

    Annemarie:

    Brrrrr.....ja hoe leuk je ook altijd schrijft hier lopen mij ook de rillingen van over het lijf!zie je zo al lopen en ik zie ook zo je moeder zitten als ze dit voor die tijd allemaal geweten had! maar dat neemt nie weg dat je inderdaad Amerika van alle kanten leert kennen en dat in natuurlijk ook iets waardevols!! maar blijf vanbinnen maar een boeskoolmeisje!....en ja Twente bovenaan! zaterdag tegen AZ dan zit ik er weer!! als echte hooligan hahaha....
    Pien jij ook fijn weekend en ben net zo benieuwd als alle anderen naar de volgende twee weken!!

  • 16 Oktober 2009 - 12:32

    Lieksels:

    Die roommate van jou is echt gestoord :P Het is natuurlijk voorbestemd dat dat een keertje misgaat, spannend hoor! Zo maak je wel weer wat mee!
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik je strippernaam heel goed bij je vindt passen SEXY DUTCHIE grrrr... hahaha (leuk idee trouwens voor een tattoo op je bil ofzo :P)
    Succes met je midterms!

    Liefs Lieksels

  • 17 Oktober 2009 - 10:44

    Nichtje Kelly:

    Heei Pien
    Ik lees dat je het weer heel druk had leuk dat je nog wel tijd had om een berichtje te typen.
    Ik zou het ook heel eng vinden als enige blanke en die film lijkt mij ook erg eng.
    met mij gaat het allemaal goed op school (gelukkig)
    maar nog heel veel plezier en succes op school.
    En ik hoop dat ik snel weer je avonturen kan lezen.
    kussiezz je kleine nichtje kellebel
    En ook nog de groeten van de rest.xxxxx

  • 18 Oktober 2009 - 11:25

    Gerrie:

    Het is zondag half twee. Heb net je verhaal gelezen. Mijn zondag is helemaal goed nu. Je maakt wat mee daar! Hier gaat alles z'n gangetje. Het is heerlijk weer (koud maar zonnig). Ik wens je daar nog veel leer- en uitgaanplezier.
    Trouwens de foto's zijn ook prachtig.
    Groetjes en lees wel weer van je.

    Gerrie (en natuurlijk Marcel)

  • 18 Oktober 2009 - 12:45

    Leonie Bl:

    Hoi Pien,

    Ik denk, laat ik eens kijken hoe het met Pien vergaat in Amerika. Nou heavy stuff allemaal. Wel een geweldige ervaring volgens mij. Moet wel lachen om die reactie van je vader: "dat jij maar niet terugkomt met een tattoo".. hihi. Kan me ook niet voorstellen trouwens, past echt niet bij jou.
    Enneh, Twente nog steeds bovenaan dus: 3-2 gewonnen van AZ. Doelpunt 'n Kufo in de laatste mimuut.
    Dames 1 van OZPC heeft gisteren gewonnen en Dames 2 verloren.

    Hey nog heeeel veel plezier, daar.

    Groetjes,
    Leonie Bl

  • 18 Oktober 2009 - 14:26

    Pim En Panja:

    Hoi Pientje,

    wat een verhaal weer; echt gewweldig!!!! Ik zit ook echt hardop te lachen al ik alles lees wat je beschrijft. Maar dat ghetto verhaal is echt wel eng hoor. Je hebt het nu gezien dus kom daar maar niet weer. En ik sluit me helemaal aan bij je vader. Die vervolg studie kan gewoon hier in Nederland en ook al zie je een leuke kerel daar; laat hem lekker achter in de ghetto! Fijn dat het goed met je gaat en dat er zoveel te beleven valt. En ach ja zo'n gestoorde room mate heeft ook wel iets; kunnen wij op deze manier ook nog van mee genieten haha..... Hier gaat alles goed. We zijn een beetje brak; gisteren was Pim jarig en hadden een feestje hier in huis en hebben net alles weer schoon en opgeruimd. Nou veel plezier nog daar en we spreken elkaar snel weer via de skype. Dikke kus van ons. XXXXXXXXXXX

  • 18 Oktober 2009 - 14:50

    Judith Hutten:

    Hoi sexy Dutchie

    Als je vader en moeder hadden geweten dat je zo zou gaan heten hadden ze je vast thuis gelaten !!!
    Fantastisch jouw verhalen . Heel veel plezier ...en geniet maar lekker (dat doe je geloof ik wel)

    lieve groetjes Judith


  • 20 Oktober 2009 - 08:00

    Amber:

    Hey Pien!

    Ik dacht, laat ik eens kijken wat Pien allemaal meemaakt in Amerika en ja hoor, wilde/spannende verhalen!:) Toffe roommate heb je ook zeg, haha jeetje!
    Nou, ik wens je nog heel veel plezier daar in de US en take care ;)

    Liefs, Amber (je ex-klasgenootje)

  • 20 Oktober 2009 - 09:26

    Gerdy:

    Hi Pien,

    Prachtig jouw verhalen!!
    Ik heb nu vakantie en heb alle tijd om ze te lezen. Dit had je zelf natuurlijk ook niet verwacht toen je het besluit nam naar Amerika te gaan.
    Dat vieze appartement!!, die hond!! en heel bijzonder de ghetto.Heb je nog een leuk speeltje gekocht voor jezelf? ( grapje)
    Straks ga ik naar Groningen kijken hoe het daar er aan toe gaat.
    Blijf mooie verhalen schrijven over je leven daar dan genieten wij hier ook allemaal!

    Liefs Gerdy en Ger

  • 20 Oktober 2009 - 14:13

    Pia:

    Hallo nichtje,

    Nou, je hoeft je absoluut niet te vervelen daar in de USA. Je hebt in die tijd dat je daar bent alweer voldoende beleefd. Leuke foto's.
    Die trap is dat de bekende trap uit de Rocky films ???? Stoer hoor.
    Hier gaat alles goed.
    Succes nog met je midterms en have fun

    XXX Pia + fam.

  • 22 Oktober 2009 - 15:57

    Jarno:

    Hallo Pien,

    Het gaat hier 100% goed.

    Met voetbal staan we 3de van de 11 en met klootschieten 1ste van de 6. Op school gaat het ook goed. Good luck van Jarno,Jordi,Herman en Pia

  • 23 Oktober 2009 - 22:14

    Maud:

    ooooh pien wat maak je allemaal mee! jammer dat we deze verhalen niet kunnen delen met een kopje thee bij de tijd ;) vind het echt leuk om je verhalen te lezen, elke keer weer verassend! good luck sexy dutchie

    xxxxxxx

  • 24 Oktober 2009 - 10:07

    Smeltjes:

    Hee Pien!
    Je hebt weer heel veel spannende dingen meegemaakt, wij zijn gisteren terug gekomen uit disneyland het was heel leuk. Nog veel plezier!!
    xx Amber en de rest

  • 24 Oktober 2009 - 18:09

    Maus, Marie,Valerie:

    YO Pien in the ghetto! Meid wat maak je toch allemaal mee en wat hebben we gelachen om je verhaal! Fijn dat jij je zo goed vermaakt daar en pas goed op jezelf!

    We kijken uit naar het nieuwe verhaal!

    Liefs van ons!

  • 25 Oktober 2009 - 12:52

    Jarno:

    Hallo pien.

    we zatten vanmorgen in de luie stoel relaxt.
    maar nu minder.
    bijna elke dag even balletje trappen.
    en een fris schepje luchten.
    groeten jarno en fam.

  • 25 Oktober 2009 - 12:56

    Jasdddddddddddddchg:

    fff

  • 25 Oktober 2009 - 13:33

    Milou:

    Piennn,

    ahaha, de verhalen had ik ook allemaal gehoord. Wat een belevenis. Ik hoop dat we snel weer even kunnen skypen!

    x

  • 30 Oktober 2009 - 13:44

    Opa En Oma Smelt:


    hoi pien.

    we hebben je foto's bekeken en vonden ze heel mooi, we vinden het heel fijn dat je het naar je zin hebt:D

    groetjes en kusjes,

    opa en oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 66752

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: