Rugby, exams and Snow Patrol - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu Rugby, exams and Snow Patrol - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

Rugby, exams and Snow Patrol

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

28 September 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Lieve allemaal!

Het was alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste bericht en na wat verzoekjes om een update vond ik het ook wel weer tijd voor een nieuw verhaal! De afgelopen 2 weken is er alweer genoeg gebeurd, zoals een barnparty midden in de 'cornfields', een rugby avontuur en een bezoek aan washington en snow patrol!!

Laat ik beginnen met het rugby gedeelte ; 2 weken geleden was er een 'organization outbreak', waar alle organisaties zichzelf presenteerden, zo ook de rugby club. De meisjes waren allemaal heel hyperactief en stoken ons aan met hun enthousiasme, voor we het wisten stonden melissa en ik op de lijst en werden we de volgende dag om 4 uur op het veld verwacht voor onze 1e training.... Melissa haakte al vrij snel af af maar mij leek het echt wel leuk dus ben er naar toe gegaan! De 1e training was heel gaaf, gedeelte conditie en leren passen en 'kicken' enz,had nog nooit echt met een rugbybal gewerkt dus was wel even wennen. Er waren in totaal zo'n 30 meisjes waarvan er uiteindelijk nog 10 af moesten vallen. Had veel spierpijn de volgende dag maar het was leuk dus om 4 uur stond ik weer op het veld!! De 2e training was meer fysiek,ik ben zo'n 40 x getackled of op wat voor manier dan ook onderuit gehaald en na de training was er neit veel over van mijn t-shirt.......en ik vond het nog steeds leuk! De volgende ochtend toen ik wakker werd en overal pijn en blauwe plekken had vond ik het iets minder leuk, toen ik daarna mn email opende en zag dat ik in het team zat maar dat ik voor die middag alle spelregels uit mn hoofd moest kennen vond ik het opeens niet meer zo leuk!!:P Heb er dat weekend nog even over nagedacht maar toen besloten het niet te doen, zou me weer 100 dollar gaan kosten voor de juiste schoenen+verzekering enz, en 5 x in de week verpicht aanwezig zijn leek me niet zo'n goed idee voor het 1e semester;) maar het was een avontuur opzich!! Ik heb dus besloten dit semester nog niet in een team te gaan, ben wel druk aan het sporten zo doe ik op maandag Buts&Guts (in het fitness centrum, been/buik/bil spieren), op dinsdag running club,woensdag yoga (wat echt best leuk is!!) en op donderdag&zondag zwem ik. Hoef me hier dus niet te vervelen!

Vorige week vrijdag was de surpriseparty (ook wel bekend als barnparty) voor Stuart. We hadden de hele barn versierd en gezellig gemaakt en hij had er totaal geen idee van dus de surprise was geslaagd;) was verder een heel leuk avondje omdat we een keer weer off-campus waren en we de meeste mensen kenden die er waren:D Het was 'op de boer' midden tussen de cornfields en echt zo amerikaans als maar kan (een grote vlag midden in de barn enz) Hebben in het huis van Austen geslapen, die woont vlakbij, was ook erg leuk dus al met al een geslaagd feest!:D

Verder zit ik inmiddels bij 2 clubs. De International Relations club en de Ski&Snowboard club. International relations is voor alle internationals en mensen die geinteresseerd zijn in andere culturen. Ze organiseren elke week iets leuks maar aanwezigheid is niet verplicht. Vorige week zijn we wezen bowlen en aanstaande donderdag staat er lasertag op het programma;) er is ook een New York City trip in november wat natuurlijk wel erg leuk is!!:D Donderdag was de eerste meeting met de Ski&Snowboard club, ben er samen met max bijgegaan en het klinkt allemaal heel leuk;) ze organiseren een vakantie naar canada in winter break,wat natuurlijk super is want ben heel benieuwd naar Canada,maar dat wordt wel heel duur (600 dollar voor 4 dagen is best wel veel) en er is ook een optie voor een soort 'seizoenspas' en dan kun je zovaak je wil skieën in gebieden hier vlakbij;) denk dat we dat dus maar gaan doen ipv de vakantie!!

Zoals jullie weten was vrijdag het concert van Snow Patrol in washington. Om 4 uur zijn we hier weggegaan en na een barre tocht (we waren verdwaald midden in baltimore, dat is echt een ghetto stad dus we hebben 3 kwartier lang geen blanke gezien;)) maar goed uiteindelijk waren we net op tijd voor het concert! Het was in 'Dar Constitution Hall' midden in Washington, was echt een ontzettend mooi gebouw en ook van binnen een heel mooi theater, niet te groot en heel sfeervol! The Plain White T's (van het liedje Hey there Delilah) stonden in het voorprogramma en waren super goed! Daarna Snow Patrol wat echt te gaaf was om te vertellen!!! Ben heeéel blij dat we erheen zijn gegaan:D! 's Nachts om half 3 waren we weer terug op campus en zijn toen moe maar voldaan ons bedje in gegaan (hehe:P)

Ik heb ook nog goed nieuws; ik heb een baantje!!:D Donderdagochtend ging ik voor de les koffie halen en toen sprak de manager van starbucks mij aan, of ik nog steeds interesse had om daar te werken, ik zei natuurlijk ja en 1 uur later was ik aangenomen!:D Ik ga werken van maandag t/m donderdag van 12 tot 2 's middags, wel fijne tijden behalve dat ik altijd mijn lunch mis (niet dat er aan het eten wat aan te missen valt maar toch:P), ben er wel heel blij mee want zo heb ik straks tenminste een soort van maandelijks inkomen!

Met school gaat verder alles goed, heb vorige week mijn eerste exams gehad, al een A terug gehad voor mijn paper en een 61 voor mijn American Government test (ik had gehoopt op hoger maar het was best lastig dus ben wel 'tevree';)) Vanmiddag krijg ik mijn spaans exam terug dus dat is nog even afwachten!! Ik heb wel besloten dat ik ga stoppen met Geschiedenis, had toch wel iets te veel vakken genomen en dit vak is het minst interessant en het minst waardevol voor mij dus doe ik een 'withdrawel', dan krijg je een W als cijfer maar is verder geen probleem!!

Zoals jullie lezen gaat alles dus nog steeds goed met me, heb het heel druk maar dat vind ik wel fijn en ik zit lekker in mijn vel dus helemaal goed:D!

Jullie geloven trouwens niet wat ik nu aan het doen ben, vasten!! Mijn vriendin Jacqueline is Joods, en het is vandaag Yom Kippur dan mag je 25 uur niet eten. Ik had er weer zonder na te denken ingegooid dat ik wel mee wilde doen voor 'moral support',en eenmaal gezegd is gedaan dus ik heb nu vanaf gisteravond half 7 al niks meer gegeten!! (en met niks bedoel ik echt niks, ongelofelijk he pap!!!!!!!!) , moet zeggen dat het me tot nu toe nog wel mee valt maar ben wel blij als de klok straks half 8 slaat!!!;)

Alle mensen die mij een kaartje hebben gestuurd of gereageerd hebben heel erg bedankt doet me echt goed:D!!

Heel veel liefs voor iedereen en ik denk aan jullie.

Ps, zal snel weer wat foto's plaatsen!

• 28 September 2009 - 19:54

Gerrie:

Hoi,hoi Pien,
    Leuk weer wat te lezen van je. Vond het deze keer wel lang duren voor je weer wat schreef:-). Geniet echt van je verhalen. Hier gaat alles z'n gangetje. Echt op z'n Nederlands, als je begrijpt wat ik bedoel. Leuk, al dat sporten. Ik lees dat je overal nog echt van geniet. Ga zo door en zie het volgende verslag weer met vreugde tegemoet. Bye bye groetjes van mij en Marcel

• 29 September 2009 - 06:59

Elise:

Hallo Pien,

Zo te lezen vermaak je je best. Zou ook helemaal bij mij passen al dat sporten. Rugby lijkt mij inderdaad een heftige sport vooral als je daar niet verder in getraind bent. Je hebt gelijk dat je kiest voor een seizoenpas voor het skieën daar heb je de hele winter plezier van.
    Zodra je kunt snowboarden
    kun je mij het misschien ook nog leren???Lijkt mij wel gaaf om te doen.
    Bij het lezen van al je aktiviteiten denk ik dat je haast wel tijd te kort komt. Maar beter zo dan andersom.
    Veel plezier nog en tot horens????????

Gr. Elise en Marcel

• 29 September 2009 - 17:05

Jordi En Pia:

Hoi Pien,

Het gaat je daar goed af zo te zien, zit nu met stapels hw:P:P en m'n ma heeft nog steeds last van haar kies XD. Maar verder gaat alles goed hier! Zelf gaat het ook goed met mijn folderwijk, (met hulp van m'n ma:D) Deze week weer € 13,50 verdiend, succes verder!

Groetjes,

Fam. Rolink

• 29 September 2009 - 18:39

Panja:

He Pien,

leuk je net gesproken te hebben, gaan we zeker nog eens doen. Fijn te horen dat het goed met je gaat. Ik denk dat je dit ook zeker allemaal met succes zult volbrengen. Veel plezier nog en tot snel!
    x

• 30 September 2009 - 14:21

Kelly Davelaar:

Heei Pien
    ik vond het heel leuk om met jou op skype te praten maar Naomi en ik waren een beetje verlegen omdat het best raar is om met jou te zien en om met jou te praten terwijl jij aan de andere kant van de wereld zit.
    maar alles wat in jou verhaal staat heb je ons al wel vertelt maar ik vind het wel leuk om nog een keer te lezen dus zoals altijd heb je weer een spannend avontuur beleeft (heel leuk vind ik dat hoor) ik hoop dat ik je binnenkort wwer kan zien en spreken op skype en anders lees ik gewoon jou leuke en avontuurlijke verhalen.
    xxxxx Kellebel en de rest

• 03 Oktober 2009 - 15:23

Andrea & Niels:

Hey Pien, we vonden het erg leuk dat we je gisteren ff "live" gezien hadden via Skype, hihi, fijn dat het zo goed daar aan de andere kant van de oceaan, volg je verhalen op de voet en zijn erg leuk om te lezen, heel veel plezier daar nog! Liefs van Niels & Andrea

• 03 Oktober 2009 - 17:23

Peter & Ilon:

Oooo...my goodness,

Wat ben jij een druk baasje zeg!!
    Heb je nog wel tijd om te "socialisen"??
    We vinden het wederom fantastisch om je verhalen te lezen.
    Zijn afgelopen vrijdag bij je ouders geweest en hebben de foto's en films van de States gezien. Gaaf hoor!!
    Heel veel liefs van ons en tot mails
    xxx

• 03 Oktober 2009 - 20:54

Wendie Klieverik:

Ha Pien,

Ongelooflijk dat je nog tijd hebt om foto's en berichten te plaatsen. Enjoy!! En denk nog eens aan ons :)

Dikke knuffel van Ruben, Bart, Frank en Wendie

• 06 Oktober 2009 - 11:24

Lieksels:

Hey Miss Starbucks!

Je bent maar druk met alle clubjes en sporten daar! Leuk man! Je lijkt wel een echte Amerikaan!

Helaas bleef Simon laatst maar heel kort, want ik had het te druk om met hem te praten :(

Spreek je snel!

xxx

• 06 Oktober 2009 - 12:33

Opa En Oma Smelt:

Hallo Pien,

Wat fijn dat jij het zo naar je zin hebt. Hier gaat alles goed.
    Het volgende kaartje is alweer onderweg.

Geniet er nog van !!!!!!!!!

XXX Opa en Oma

• 07 Oktober 2009 - 14:48

Fabienne Van Den Bor:

Naar Snow Patrol geweest?! Ik ben best wel een beetje jaloers...

• 07 Oktober 2009 - 21:30

Domi:

Toppertje!!

Dikke kus x

• 08 Oktober 2009 - 17:04

De Smeltjes:

Hee Pien,
    Hoe is het daar,
    Je verhalen zijn altijd heel leuk, Je hebt het daar erg naar je zin zo te lezen. In iedergeval nog heel veel plezier en succes. Groetjes!! xx Liefs Amber en de andere smeltjes

• 12 Oktober 2009 - 09:58

Henk & Ria:

Hallo Pien.
    Het is fijn om te horen dat het goed gaat in amerika.Ik heb de indruk dat je je niet verveeld.Je bent ook veel met sporten bezig.Wanneer ga je beginnen met snowborden.?Als je een maal hebt gekozen voor snowborden dan ga of kun je niet meer skien zegt men!!!!
    Maar verder ook niet veel uit als je maar plezier aan je sport hebt. Verde nog veel plezier en we blijven je volgen.
    Henk en Ria

• 23 Oktober 2009 - 21:58

Maud:

ben blij lieve pien dat je het zo naar je zin hebt daar! ben echt blij voor je:D had al 2 berichten niet gelezen, kreeg niks meer binnen op de mail!:( maar ben nu weer bij, nu het volgende berichtje.
    heel veel plezier en succes lieverd, en zou je ook wel is op skype willen spreken:P
    heel veel liefs xxxxx