Spring Break & more - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu Spring Break & more - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

Spring Break & more

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

25 Maart 2010 | Verenigde Staten, Philadelphia

Hi lieve allemaal!

FOTO’S :: http://www.mijnalbum.nl/Album=O34GNLCV (ik zet het maar hier want kan me voorstellen dat niet iedereen dit lange verhaal leest hehe)

Ten eerste bedankt dat je nog steeds op deze site kijkt want,ik weet het, het heeft veel te lang geduurd sinds jullie wat van me gehoord hebben. Van uitstel komt meer uitstel en toen was het vakantie en daarna moest ik uitrusten van de vakantie (hehe) en toen kwam het mailtje van waarbenjij.nu waar ik toch was en hier ben ik dan eindelijk! Ik probeer vanaf nu echt wat sneller te zijn met de updates!! Wel echt top van alle reacties op de site,zelfs na 7 maanden, blijven doen want vind het super leuk en het zorgt ervoor dat ik blijf schrijven!

Hoe is het met jullie?? Fijn te horen dat jullie eindelijk van alle sneeuw af zijn en dan het zonnetje weer af en toe schijnt! Hier begint het ook echt lenteweer te worden en dat maakt me toch wel heel blij!! Hopelijk gaat met jullie alles goed, iedereen die mij mailtjes/kaartjes etc heeft gestuurd echt super bedankt, het is zo leuk om post van thuis te krijgen en te horen wat jullie allemaal doen!

De afgelopen 1,5 maand is er weer van alles gebeurd. De 2 weken na mijn laatste verhaaltje was ik vooral lekker druk met school (had tentamens, ze gingen goed en cijfers zijn ook goed dus ben er wel blij mee!!), werk, uitgaan etc., zijn nog een paar keer naar de bios geweest (Crazyheart & Shutter Island, beide echt goede films!!) en verder veel gesport en Corinne kwam nog op bezoek voor een weekend. Super leuk haar weer even te zien en we hebben er een gezellig weekend van gemaakt, uit eten geweest, mooie feestjes gehad op de campus en lekker bijgekletst. Van dit weekend staan er ook wat foto’s in het fotoalbum. Na 2 ‘normale’ weken begon het alweer te kriebelen en waren we toch echt klaar voor Spring Break!

Zoals jullie weten hadden we besloten naar Cancun in Mexico te gaan. De eerste 2 dagen hadden we het gebouw hier voor onszelf want iedereen was al naar huis. Wij vlogen op zondag en toen we aankwamen stond er groot op de muur ‘Welcome to paradise’……….en wat was het een paradijsje!!!! Het was echt een super vakantie. De zon scheen volop (30 graden, ik wist nieteens meer hoe dat voelde!), we zaten in een all inclusive resort wat echt belachelijk luxe was voor 3 studenten, dit hadden we dan ook niet verwacht haha, maar we waren maar al te blij met de lobby+beach bar, het buffetrestaurant en de 3 a la carte restaurants en het dagelijkse buffet op het strand! Het resort zat direct aan het strand en de ligbedden stonden ín het zwembad dus het was elke ochtend een extreem moeilijke keuze:p Cancun is een Spring Break hotspot en er waren dus veel jongeren in het hotel. De hele dag werd er om het zwembad heen beerpong en flipcup (drankspelletjes) gespeeld en ’s avonds was het een groot feest. Het uitgaan was dan ook super gaaf. De mensen in het hotel boden een soort van pakketten aan qua uitgaan, je kocht dan dus een volledig verzorgde avond. Dit was beter dan als je zelf de stad in ging want daar lieten ze je belachelijk veel entree betalen bij de clubs. De eerste avond gingen we op een ‘Partyhopper’ tour, dit hield in dat vervoer geregeld was, we naar 3 verschillende clubs gingen en de hele avond open bar hadden, top geregeld dus! De eerste was de Corona bar en dit was gedeeltelijk buiten en super druk, maar 1 groot feest, de 2e club was Senor Frogs, een bekende nachtclub, super gaaf en direct aan zee, er ging zelfs een glijbaan door de club heen die in de zee eindigde, echt niet normaal!!!! Stond je daar een biertje te drinken aan de bar gleden er mensen over je hoofd heen, wij hadden helaas onze bikini’s niet aan maar als ik er ooit nog weer kom ga ik sowieso van de glijbaan af:P na deze club gingen we met de hele groep (waren zo ong 75 mensen die zo’n tour deden) naar The City, dit is de op-een-na grootse club ter wereld en pfoe wat was het dan ook gigantisch!!!! De rapper T-pain zou die avond optreden maar het was er zo druk en we waren al helemaal kapot van de andere 2 clubs dat we naar huis zijn gegaan voor hij op kwam. Toen we de volgende dag aan mensen in het hotel vroegen hoe T-Pain was was iedereen teleurgesteld, dus gelukkig hebben we niet veel gemist.
De 2e avond besloten we op een BoozeCruise te gaan, dit houdt in dat je met een boot naar een eiland gebracht wordt, daar is een groot feest en ’s nachts wordt je met de boot weer teruggebracht. Dit was inclusief eten en drinken dus beter kan niet!! Ik vond dit zelf echt een super gave avond, het feest begon al op de boot naar het eiland toen we een groep backpackers uit Australie ontmoetten, zij waren al maandenlang met een groep van 20 kerels op reis. Echt een geweldige reis die ze maakten, ze waren al door heel Zuid-Amerika getrokken, waren nu in Cancun voor een feestvakantie en gingen daarna nog door naar Las Vegas en vervolgens via Europa (Londen, Parijs etc) terug naar Australie, echt jaloersmakend maar toen ik hoorde dat het 15 000 pp was viel mijn jaloezie wel weer mee:P Zij hadden een spelletje bedacht waarbij niemand het woord ‘mine’ (van mij) mocht zeggen, het was echt lachen want ik had er 1tje mooi te pakken toen ik vroeg wie zn drankje dat toch was, als je ‘mine’ zei moest je je 10 x opdrukken en dus lagen er om de haverklap Australiers op de vloer push ups te doen! Eenmaal op het eiland was er een groot buffet op het strand klaargemaakt, in alle palmbomen hingen lichtjes dus het zag er super gaaf uit. Lekker gegeten en daarna werden we naar de andere kant van het eiland gebracht waar een mega podium+ DJ was. Hier was het de rest v/d avond één groot feest, die idiote Mexicanen deden nog allerlei spelletjes waar mensen uit het publiek aan mee konden doen, Max was erg enthousiast en stak telkens zn hand op, ik zal er maar niet te diep op ingaan (mijn neefjes & nichtjes lezen deze weblog ook haha) maar uiteindelijk was ie blij dat ie niet gekozen was!!:P Rond een uurtje of 1 gingen we met de boot weer terug, en dit was 1 grote nachtmerrie! Het waaide keihard en dus ging de boot van links naar rechts en kwam er elke x water over de rand, na 3 kwartier kwamen we dan ook zeeziek, misselijk en kletsnat aan bij de kust en waren we blij toen we weer land onder onze voeten hadden;) maar al met al was het echt een super mooie avond:D:D!
De derde en laatste avond dat we uitgingen was de vrijdagavond. Dit was duidelijk de mooiste avond en als ik eraan terugdenk word ik alweer helemaal enthousiast! Het ging zo: de club waar we heen gingen heette CocoBongo, we hadden al gehoord van mensen in het hotel dat het super gaaf was en dus waren we vol verwachting. Nadat we door detectiepoortjes gegaan waren, gefouilleerd waren en 2 roltrappen waren opgegaan kwamen we aan in het feestgedeelte (wat een gedoe haha). We waren nog geen 10 seconden binnen of Jacqueline en ik werden al het podium opgetrokken door obers met fluitjes in hun mond en moesten we in het midden van iedereen dansen. De club heette dus CocoBongo en ze staan erom bekend dat ze tijdens het feesten een grote show geven. Er klonk dus nonstop muziek, de drankjes waren all-inclusive en je hoefde niet naar de bar want er liepen obers rond (hemels), en terwijl je aan het feesten was, was er op het balkon/podium en in de lucht een eindeloze, adembenemende show aan de gang. Alles zat erop en eraan, het begon met een Frank Sinatra playback act, daarna kwamen Kiss, Bon Jovi, the Beatles, Micheal Jackson en nog veel meer artiesten, tussendoor waren er clowns, acrobaten, vuurshows en maakten de obers cocktails met veel poeha. Was heel spectaculair allemaal en er klonken dan ook heel wat oooh’s en aaah’s!! Om de haverklap werd er confetti of gigantische ballonnen het publiek in gegooid, dit maakte het sfeertje nog mooier en magischer! De show ging door tot diep in de nacht en we hebben ons super vermaakt die avond en er de hele volgende dag over nagepraat:D

Overdag deden we eigenlijk niet veel meer dan chillen op de ligbedjes, zwemmen, ik heb nog waterpolo gespeeld (en per ongeluk de animator verwond, die vervolgens de rest v/d week bang voor me was) en wateraerobics gedaan. Verder was het goed dat we Max bij ons hadden want die kon mooi cocktails voor ons halen terwijl wij in de zon lagen (ik was weer lekker rood zoals je wel op de foto’s kunt zien,iedere avond was het aftersun tijd en konden we 1 uur niet bewegen omdat we helemaal onder de aloë vera zaten:p). Vrijdagochtend zijn we nog de stad in gegaan en naar de vlooienmarkt geweest. Even wat souvenirs gekocht, met de Mexicaanse mannetjes gepraat en werden we gestalkt door opdringerige verkopers. Toen we er 10 min waren ging mijn slipper kapot en liep ik dus vet onhandig langs de kraampjes, hierdoor was ik een perfecte prooi voor de koopmannen dus dat was een hele belevenis:P. Jac en ik kochten allebei Spring Break shorts (ik ben mijne alweer kwijtgeraakt hoe typisch) en Max had 2 shirts gekocht die inmiddels piepklein zijn door de droger. De hollanders zijn dus weer lekker bezig hier in Millersville:P al met al een super weekje gehad en Mexico is totaal niet eng of gevaarlijk of iets, toen we de verhalen op het nieuws hoorden over geweld het land waren we helemaal verbaasd want daar hebben we echt niets van gemerkt, en de bevolking was hartstikke vriendelijk dus zoals je wel hoort ben ik een Mexico fan geworden.

Toen we aankwamen in Philadelphia konden we wel huilen want het regende en het was een trieste belevenis. Wel was het fijn te zien dat er eindelijk geen sneeuw meer lag op de campus. Gelukkig brak afgelopen weekend de zon door en hebben we inmiddels al heel wat uurtjes buiten op het gras doorgebracht!! Zodra het hier lekker weer is komt iedereen naar buiten in Millersville shorts om huiswerk te maken of football te spelen, lekker amerikaans dus maar wel heel leuk:D Op dinsdag was het dan eindelijk Jac’s verjaardag, ze werd 21, dit is hier echt een big deal en zo ook voor haar dus ik had mijn best gedaan er iets leuks van te maken. Maandagavond zijn we uit eten geweest voor haar verjaardag en kwamen de obers zingen (altijd leuk), de volgende ochtend was ze kwaad op mij omdat ik door het hele gebouw posters had opgehangen dat het haar verjaardag was (en ze haat het om in de belangstelling te staan), wat had ik een pret:p dat was dus ook gezellig. Deze maandag was sowieso een hele bijzondere dag want papa en mama waren 25 jaar getrouwd en ik kreeg er een nieuw ‘broertje’ bij (jawel je leest het goed, ze hebben een hond in huis gehaald, hij heet Carlos, is 5 jaar en hij schijnt erg lief te zijn, zoals de meesten van jullie wel weten houd ik echter niet van honden dus ik ben benieuwd of we elkaar leuk gaan vinden als ik straks thuis ben:p!!)

Afgelopen woensdag was het st. Patricksday, een Ierse feestdag die hier best groots gevierd wordt. Iedereen droeg de hele dag groene kleren en ’s avonds nam Spencer’s zus ons mee naar de Ierse pub. We waren met zn zessen, Augusta (spencers zus), haar vriendje, 2 vrienden van hun en dan Jac en ik. Was een gezellig avondje en de pub waar we waren was heel leuk, ze hadden een buitengedeelte gemaakt waar live band enzo was, gezellig dus! Hiervan zal ik er ook wat foto’s bij doen, je kunt wel zien als we allemaal groene kleren aan hebben dat zijn de foto’s;). Verder kwamen we donderdag nog met een impulsieve actie en besloten we het weekend naar Penn State te gaan. Dit is de grootste universiteit van Pennsylvania (zo’n 40 000 studenten),het is 4 uur rijden van hier en het is nr. 1 partyschool van de Verenigde Staten, dat beloofde dus heel wat goeds!! Jacqueline’s vriend uit Schotland studeert daar voor een jaartje, hij heet Greg en bij hem gingen we slapen. Was een heel leuk weekend,het weer was top, de campus daar is prachtig, heel veel groen en mooie oude gebouwen en het eten hartstikke lekker (boehoe mooi balen dus voor ons). Zijn vrijdag en zaterdagavond uitgeweest en veel leuke mensen ontmoet dus was een top weekend:D!

Ik zal nu maar niet meer teveel schrijven want het is al zo’n lang verhaal. Maar het komt er op neer dat ik over 7 weken al thuis kom, ik hierdoor heel erg in de stress zit want oh wat is het snel gegaan en ah 7 weken dat is zo snel!! Ben dus nog volop aan het genieten van de tijd hier maar heb stiekem ook heeéeel veel zin jullie allemaal weer te zien:D! Volgend weekend is het Pasen en ga ik met Courtney mee naar huis, een vriendin van hier. Verder willen we nog een weekend naar het strand met de vrienden, een beetje als ‘afscheid’, ook gaan we nog naar Six Flags en komen Suzanne, Elles en Jolijn (de meisjes uit New York waas ik oud&nieuw mee heb gevierd) nog op bezoek,daar heb ik veel zin in!! Er staat dus nog genoeg leuks op de planning en ik zal dan ook snel weer een verhaaltje plaatsen.

Ariverderci ,hasta la vista, heel veel liefs en tot snel!!!!!!!!
xxxxxxxxxxxxx Pien

PS, Twente Enschede olé olé!!!!! Echt top dat ze het zo goed doen, en ik word gek als ze kampioen worden en ik ben er niet bij, maar natuurlijk hoop ik wel dat ze kampioen worden, dus als jullie in het weekend vol spanning voor de tv zitten zit ook ik in de spanning dus hou me op de hoogte!!:p






  • 25 Maart 2010 - 21:12

    Anouk:

    Meisje toch, wat een leuke verhalen weer!! En wat ben ik jaloers dat je naar Mexico bent geweest. Wij gaan er ook weer snel een keer heen!
    Nog maar 7 weken..pff wat snel zeg. En, wat lees ik ,een hond? Zal je moeder zaterdag even uithoren ;-) want dan komt ze shoppen hier samen met mij en mijn mama.
    Nou hou je taai en spreek je snel!

    Dikke kus van mij

  • 25 Maart 2010 - 21:13

    Alet:

    Wederom een leuk verhaaltje! Cancun maakt me jaloers!!! Kan niet wachten tot over 7 weken! Wel nog even genieten daar want de tijd vliegt voorbij.. Kus

  • 26 Maart 2010 - 10:39

    Lieksels:

    Ik merk dat we hier van de vakanties ook beter gebruik moeten maken!
    Wat een feestbeesten daar, gaaf man!
    Geniet nog van je laatste paar weken en tot snel!!!
    xxx

  • 26 Maart 2010 - 10:39

    Lieksels:

    Ik merk dat we hier van de vakanties ook beter gebruik moeten maken!
    Wat een feestbeesten daar, gaaf man!
    Geniet nog van je laatste paar weken en tot snel!!!
    xxx

  • 26 Maart 2010 - 12:43

    Iris:

    Wat kun je toch enthousiast schrijven:D leuk om alles te lezen! Tot op skype, geniet er nog van! xx

  • 26 Maart 2010 - 12:50

    Brenda:

    Hoi Pien vervelen doe je daar niet dat is wel te lezen Gaaf hoor die verhalen.
    Zondag hebben we Carlos gezien, is echt lief en toen hebben we ook een stuk van de film van je ouders in Amerika gezien leuk hoor om de campus en om jouw te zien op de video. Nou meissie geniet er nog van want die 42 dagen vliegen voorbij. liefs Eddy en Brenda, Naomi, Kelly zal vast zelf nog wel reageren dikke kus daaag

  • 26 Maart 2010 - 22:02

    Jordi:

    Hey pien, niet zo'n hondenliefhebber nee? haha, ik heb hem zelf ook nog niet gezien maar hij is vast lief. M'n moeder is ook in Cancun geweest en zij vond het ook heel gaaf. (dit moest ik er bij zetten van haar:P)

    Hou je haaks!

  • 27 Maart 2010 - 09:38

    Gerrie:

    Hoi, hoi, Pien, Wat gaat de tijd snel he. En wat Carlos betreft je bent verkocht als je thuiskomt. Wedden? Want wie Carlos niet lief vindt....en dat zegt een echte Toby-gek (als je begrijpt wat ik bedoel..)
    Nou, ik wens je nog goede weken daar en SEE YOU SOON.....
    Goetjes van Gerrie (en Marcel natuurlijk)

  • 27 Maart 2010 - 19:59

    Jacqueline:

    Pien, it has been a pleasure to spend the last 7 months with you. Spring break was amazing; a great place with great people. I want to thank you once again for everything you did for me for my birthday, from lovely presents to embarassing signs, it quite simply made my day. Furthermore, I would like to say that I am very much looking forward to spending the next 6 weeks with you and then coming to Holland in the summer to meet all your friends, the rest of your family and of course.. carlos.

    Altijd Liefs,
    Jacqueline

    kus xxx

  • 28 Maart 2010 - 12:03

    Elise:

    Hallo pien,
    Wederom weer leuk iets van je te horen en tussen de regels door lees ik wel dat het niet alleen maar feestvieren is maar dat je ook nog wel studeert. Je hebt groot gelijk dat je lekker geniet van de tijd dat je daat nog bent. Lekker de beest uit hangen.
    Over zeven weken zien we je terug we zijn blij dat je weer in nederland bent.
    Groetjes

  • 28 Maart 2010 - 17:04

    Kelly:

    heei pien
    zoals mama al zij carlos is heel schattig.
    wat heb je weer een leuk en (lang) verhaal geschreven
    ik had 24 maart mijn spreekbeurt over de Kinderboederij mijn cijfer ervoor is een 9
    goed he
    nou ik wacht nu al op je volgende verhaal en ik ga nu je foto's bekijken.
    xxxxxxxxxKelly

    P.s nog heel veel plezier...

  • 29 Maart 2010 - 00:10

    Thomas:

    Hey soul sister!

    Net als al je andere verhalen was deze weer erg leuk om te lezen! Nog maar 7 weekjes en dan kun je Oldenzaal weer onveilig gaan maken! Geniet van de tijd die je nog hebt, al kun je je alvast verheugen op een broodje Oude Beemsterkaas. ;)

    Dikke kus!

  • 31 Maart 2010 - 14:24

    Pia:

    hoi Pien,

    Wij wensen jou nog ontzettend veel plezier toe in the States. Geniet er nog even goed van. Tot over 6/7 weken.

    XXXXX

  • 01 April 2010 - 11:05

    Thea En Gerrit:

    Ha die Pien,

    Wat een geweldig leuk verslag weer !!Met een kop koffie is het goed vol te houden,ben jaloers op het mooie warme weer wat je daar in Mexico hebt gehad en kan me voorstellen dat je nu een Mexico fan bent.
    en ja wat gaat de tijd snel en kom je al weer snel terug, maar ja er is een tied van komen en een tied van gaan en de tied van gaan is nu bijna gekomen.

    Dikke knuffel van ons en tot gauw, vergeet niet in deze korte tijd nog echt te genieten, met de studie loopt het ja goed!!

    Gerrit en Thea

  • 13 April 2010 - 17:38

    Amber:

    Hee,
    het is weer een lang maar leuk verhaal!
    Nog heel veel plezier, en tot snel!!

    xx

  • 17 April 2010 - 19:17

    Opa En Oma Smelt:

    hallo Pien,

    We hebben je verhaal weer gelezen. Het was weer geweldig wat je allemaal weer hebt beleefd.
    Wij wensen jou nog een paar gezellige weken toe en wensen jou een goede vlucht naar ons kikkerlandje. Tot 08 mei

    Groetjes Opa en Oma Smelt
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 20 April 2010 - 18:20

    Amber:

    Nog 18 dagen!
    Wat gaat de tijd toch snel!
    Nog heel veel plezier!!!

    xxAmber

    tot de 8ste!!!

  • 24 April 2010 - 06:36

    Yvanca:

    Al aan het inpakken? Volgens mij wil je nog helemaal niet naar huis ;-)

  • 24 April 2010 - 11:28

    Pia:

    Pien het aftellen begint. Over 2 weken ben je alweer terug. Geniet er nog even van.

    XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 66723

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: