First day of classes & roommate arrived! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu First day of classes & roommate arrived! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

First day of classes & roommate arrived!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

02 September 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Lieve allemaal!

Het is nu woensdagavond 21.00 uur en ik zit in mn volledig ingerichte kamer (inclusief roze gordijn*en,koelkast,magnetron,tv en fotomuur), klaar om een nieuwe update te schrijven!

Mijn vorige bericht was midden in de Freshman orientation, die is inmiddels afgelopen. De rest v/d week zijn we niet meer naar de activiteiten gegaan (zoals voorlichting over sexual assault en campus safety), wel heb ik een 1,5 uur durende preek over alcohol doorstaan en was ik de ENIGE die zn hand opstak toen er werd gevraagd wie er dronk,gelukkig had ik een excuus omdat het in Nederland wel mag;) donderdag zijn we naar een feestje geweest in het huis van Liz (zij werkt bij Global Education,de organisatie waarmee veel internationals hier zijn) was gezellig en veel leuke mensen ontmoet! Ook heb ik beerpong geleerd,een spel dat ze hier spelen waarbij je pingpongballetjes in bierglazen moet gooien,als je het glas van de ander raakt moet diegene het leegdrinken,best leuk!(we drinken natuurlijk water mama maar beerpong was een leukere naam dan waterpong) Vrijdag ben ik met Melissa (corinne's roommate) en jacqueline wezen winkelen,zaterdag naar een sorority feest geweest (meisjes studentenvereniging) en zondag was het groot feest on campus,op the quad was vanalles te doen,je kon gratis eten en er was live muziek,we hebben beachvolleybal gespeeld met 12 negers van ieder 120 kilo (heb me kapot gelachen:P) en 2 uur in de rij gestaan voor een henna tattoo en die van mij was er na 2 uur alweer af,1 keer nooit weer dus;)! Maar het was gezellig en heel mooi weer dus al met al een topdag!

Zaterdagmiddag is mijn roommate gearriveerd! We waren aan het lunchen toen Anna (een meisje uit mijn dorm) naar me toekwam en vertelde dat ze er was,ben terugegaan en heb gelijk haar halve familie ontmoet; haar moeder,oma en haar zusje..ze waren allemaal super aardig en heel open,ze had een koelksat en magnetron meegenomen waar ik ook gebruik van mag maken dus helemaal goed;) Ze nodigden me uit om mee te gaan naar Walmart om wat dingen voor onze kamer te kopen en de tv op te halen,we hebben nu roze gordijnen,een grote spiegel en we hebben kabeltv enz! De tv was van haar tante dus die heb ik nu ook ontmoet evenals haar oom,nichtje en een goede vriend v/d familie,ze vinden het allemaal heel bijzonder dat ik uit Nederland kom en stellen heel veel vragen,(do people speak german in holland??or was it french?i don't remember..) Na 1,5 uur was ik uitgenodigd voor thanksgiving en christmas en wilden graag mn ouders ontmoeten als die me op komen zoeken,kortom,heel gastvrij dus en heel leuk!! Destiney zelf is heel opgewekt,lief en een beetje luidruchtig,ze begroet me standaard met 'Heeeeeeeeeyy peaaan',heb al veel met haar gelachen sinds ze hier is;)! Het is wel wennen met een roommate want je zit met zn 2en in een klein kamertje en je moet constant rekening met elkaar houden,maar overdag ben je toch weinig in je kamer dus het is niet zo dat je 24/7 bij elkaar op de lip zit. Gelukkig gaat het tot nu toe allemaal goed dus i'm lucky!!

Maandag zijn de lessen begonnen. Het rooster dat ze voor mij hadden gemaakt klopte van geen kant,zo stond er biologie op en language of music (ik kan nieteens noten lezen),gelukkig kun je vakken 'droppen' of 'adden',hiervoor moet je wel de handtekening van beide leraren hebben want anders wordt het niet geaccepteerd. Dat betekent dus dat je de hele campus over moet op zoek naar de leraar waarvan je een handtekening nodig hebt,ik was erg blij toen ik ze dinsdagmiddag allemaal had..........totdat ik 1 uur later het formulier kwijt raakte:( heb overal gezocht maar ben het denk ik onderweg ergens verloren,dus toen kon ik weer opnieuw beginnen;)! Maar ze hebben me uitstel gegeven dus het komt goed! Verder ben ik bezig geweest met boeken kopen en online bestellen enz,de boeken zijn hier zo asociaal duur dat ik er echt pissig van werd,je betaalt 160 dollar voor je geschiedenisboek,voor 1 semester!! Heb nu de noodzakelijke gekocht en de rest besteld via internet dus die worden binnenkort bezorgd! Ook heb ik deze week mn eerste was gedraaid en niks is gekrompen of verkleurd:D! Al met al een druk weekje!

Voor de mensen die het leuk vinden, deze vakken volg ik komend semester;

- Intro to American Government (leuk en heel interessant maar moeilijk en je moet er veel voor doen!!!)
- English Composition (verplicht vak voor alle freshman,saai maar heel praktisch,je leert hoe je essays en papers moet schrijven,de professor is gek en draagt roze leggings met groene schoenen)
- Contours of US History (Heb nog maar 2 lessen gehad maar europa is al de hele tijd afgekraakt,ik wilde dit vak eerst weg doen maar blijf toch maar zodat ik 'ons' kan verdedigen (haha))
- Intro to Global Affairs (super leuk vak en de lerares kende ik al via Global Education,zat eigenlijk vol maar ik mocht er stiekem nog bij in,wel best moeilijk want het is een 2ejaars vak maar leuk dus prima zo!!)
- Spanish 101 (Super leuke en aardige professor en altijd leuk om nieuwe taal te leren,wel is de hele les in het spaans dus snap er nu nog niks van)

Op maandag,woensdag en vrijdag heb ik English Composition,American Government,Spanish en US History, 's ochtends van 10 tot 12 heb ik er 2, en 's middags van 3 tot 5 de andere 2, best volle dagen dus maar wel oke;) Op dinsdag en donderdag heb ik alleen Global Affairs van 09.30 tot 10.45 en de rest v/d dag vrij!! Zo ziet mijn week er dus een beetje uit;)! Ik denk dat sommige dingen wel moeilijk voor me gaan worden omdat de academische teksten best lastig zijn,ik moest gister mn huiswerk (jawel) maken met het woordenboek er naast,maar ook dat zal wel wennen!

Ben ondertussen ook bij de zwemcoach langsgeweest,hij zei dat hij me me graag in het team wilde hebben en ze zijn wel flexibel in hoeveel trainingen je kunt volgen (ivm lestijden enz). Ik weet alleen nog niet zeker of ik het doe want er is hier zoveel te doen dat ik nog even goed moet nadenken over wat ik nu echt wil!! (zo kan ik bij de ski- en snowboard club,een fitnessprogramma volgen met kickboksen en yoga enz,bij de running club,de internationals relations club of een intramural sport doen (minder fanatiek dan college teams),genoeg keus dus en aangezien ik altijd overal aan mee wil doen erg lastig voor mij;))

Het leven on campus is erg leuk,verassend en open,je weet 's ochtends nooit wat je allemaal gaat doen die dag en wie je gaat ontmoeten! De mensen met wie ik op dit moment het meest om ga zijn nog steeds de 3 schotten (jacqueline,corinne en stuart) en dan heb je Austen,Pat en Spencer (3 amerikaanse jongens die van een andere universiteit komen) en Melissa,corinne's roommate en Anna,zij woont ook in Diehm, en dan Max en Karlijn de andere nederlanders! Verder zijn de meisjes in mijn hal ook leuk,de deuren staan hier de hele dag open dus iedereen loopt bij iedereen binnen en de sfeer wordt steeds beter;) (een nadeel is dat ook de mensen die je niet zo leuk vindt elke keer je kamer in komen,zo heb ik ondervonden toen een meisje uit mijn hal serieus voor mijn deur stond te wachten tot ik terug was van mn les!!!)

Maandag hebben we gelijk al een dag vrij ivm Labour Day endus een extra lang weekend. We gaan waarschijnlijk een dag naar Philadelphia (Anna heeft een auto wat heel handig is!!) om de stad te bekijken,cheesesteak te eten en te winkelen enz:D! Philly moet heel mooi zijn dus ik ben benieuwd!!

Zoals jullie lezen gaat alles dus goed met me,mn kamertje voelt steeds meer als thuis (de hele muur hangt vol met foto's en kaartjes) en mijn bed slaapt steeds lekkerder;) Ook heb ik leuke mensen ontmoet en tot nu toe vind ik mn vakken ook leuk, so far so good dus!!

Wel denk ik veel aan iedereen en ben ik heel benieuwd hoe het met jullie gaat dus als er iets leuks/verdrietigs/spannends of gaafs gebeurd is,laat het me weten!

Voor nu heeeéeel veel liefs en ik laat snel weer van me horen!

Ps, ik had graag wat foto's van mijn kamer op de site gezet maar helaas is mijn camera op dit moment kapot:(:( (ik ben gestruikeld,raar he,normaal ben ik helemaal niet onhandig) maar ik breng hem donderdag naar de maker dus hopelijk doet hij het volgende week weer!!
Pps, Even over het eten hier,ik ben hier nu 2 weken en het is zo vies en ongezond dat ik liever honger heb dan ga eten in the diners!! (en voor de mensen die weten hoeveel ik eet dat zegt heel wat haha) Allles waarvan je dacht dat het nooit vet zou kunnen zijn,is hier vet, zoals broccoli en boontjes enz. Sommige dingen zijn wel oké maar als je die elke dag eet ben je het ook wel een keer zat;) We vermaken ons nu maar met geroosterd brood,jam en de salade bar! Gelukkig verandert het menu maandelijks dus er is licht aan het eind v/d tunnel:P
Ppps, sorry Lieksels deze is wel extreem lang!!
Pppps, bedankt voor alle reacties echt super!!!!!!

Liefs Pien




  • 03 September 2009 - 12:39

    Elise:

    Hallo Pien leuk dat we eerst iets van je horen en dat je het naar je zin hebt. Je zult zien dat dan de tijd voorbij vliegt en je weer in Nederland bent, dus geniet ervan.
    Wat betreft je vakken keuze ik benijd je niet. Daarnaast zou ik alleen maar in de deuk liggen over hoe de docenten erbij lopen. Ik zou er van allees bij gaan denken????????
    Ik sta er wel van te kijken dat je daar zo onhandig bent. Ik denk dat de oorzaak hiervan toe te schrijven is aan het onbekende in Amerika.
    Aan het einde van je verslag schijf je sorry over de lengte van het verslag nou wat mij betreft ga zo door.

    Groetjes Elise

  • 03 September 2009 - 15:46

    Gerdy:

    Hi Pien,

    Vanmiddag was het hier wel heel stil zonder jou en aan Alet en de koppen thee.
    Gelukkig kan ik op deze manier jou leven een beetje volgen, hartstikke leuk! Het lijkt mij wel vol te houden daar. Je hebt het steeds over shoppen, kun je daar leuke dingen / keren kopen? Ik ben benieuwd naar de foto's die je gaat plaatsen.
    Veel lieve groetjes van Ger en mij en ook vast van onze kids.

  • 03 September 2009 - 17:21

    Kelly:

    hoi Pien
    Hoe is het ?
    met mij goed ik krijg binnenkort topo europa dus kan ik kijken waar jij zit.
    maar zo te zien vind jij het ook wel leuk in amerika maar ik mis je wel heel erg hoor.
    maar ik verheug me nu al op je volgende verhaal.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Kellebel

  • 03 September 2009 - 17:42

    Naomi:

    Heey pien
    Alles goed daar :p
    Bij ons wel ik ben net vandaag teruggekomen van brugklaskamp was heel leuk en ik moet morgen echt beginnen:P:P:P:P:P:P
    Het is een grote school maar ik heb wel een gezellige klas met gezellige mentoren.
    Ik mis je ook heel erg net zoals kelly en ik vond het ook heel leuk dat ik je laatst gesproken had op msn.
    vrijdag gaan wij naar oldenzaal voor een één of ander feest ofzo en zaterdag gaan we naar de grolsh veste voor nederland japan nou ik stop ik wens je heel veel plezier en tot het volgende verhaal heeel veeel kuzzziezzz Noompie

  • 04 September 2009 - 04:40

    Gerrie:

    Hoi Pien, fijn dat het je daar bevalt. Dat je bij zo veel sporten kunt is toch heerlijk. Sporten is nooit verkeerd, maar daar lijkt me 1 genoeg (zegt tante Gerrie, hihi). Hier gaat alles z'n gangetje, het is triest weer (regen en wind). Ik ga zo naar mijn werk en wens jou een fijn weekend. En lezen wel weer van je.
    Groetjes Gerrie (en Marcel)

  • 05 September 2009 - 08:18

    Yvanca:

    Hé Lucky,

    En ik altijd maar denken dat t Pien was ;-)
    Klinkt onwijs GAAF daar, ben gewoon JALOERS als ik het zo lees. Zo leuk om zoveel mensen te onmoeten en fijn dat t ook zo makkelijk gaat. Dat eten klinkt ronduit smerig (geef mij dan ook maar geroosterd brood) en ik viel bijna van mn stoel van die boekenprijs. Tjeez! Maar zo te horen you'll fit right in!!!
    En lachen van al die sporten. *zucht* Just pick one!!!!!!! (wordt er geen paard gereden daar???)
    En als ik dat rooster zo zie, wil ik ook spontaan weer studeren, ha ha. Wacht maar tot je aan t werk moet, DAN zijn je dagen pas lang.
    Nou, ben dr weer vandoor, heb nog een huis te poetsen, paard te longeren, paard te rijden, boodschappen doen, eten koken, etc. Maar hej, denk jij vandaag maar gewoon rustig na over welke sport je gaat doen (tssk) ;-)

    Yvie

  • 05 September 2009 - 08:21

    Yvanca:

    Lucky, Penis, Peanut, Peeaaaaan, Pien, kunnen we straks nog kiezen wat t wordt als je terug bent :-P Genoeg namen om uit te kiezen als je een fake ID laat maken.

  • 05 September 2009 - 08:48

    Corine:

    Hee Pien!
    Ik volg je op de voet! Hier dan mijn eerste reactie. Fijn dat je tevreden bent met je kamertje en je roommate. Leuke schotse vrienden, met leuke namen ;) Ben ik toch een beetje bij je, haha! Lijkt Corinne nog een beetje op me? Of loopt ze in schotse kleding?:P Aan dat eten moet je nog wel een beetje wennen of niet? Om half 12 warm eten, en dan ook zo vet. Alles went! Nu lekker studeren, oelala. Leuke vakken hoor! Succes met de studie, zul je wel nodig hebben. Als JIJ zelfs al een woordenboek nodig hebt...:O

    Liefsss,
    Corine.

  • 05 September 2009 - 10:12

    Panja:

    He Pientje,

    voor mijn gevoel hebben we erg lang moeten wachten op een nieuw verslag. Kun je nagaan; raak er gewoon aan verslaafd. Elke dag kijk ik wel ff of er iets nieuws opstaat en heel stiekem baal ik dan een beetje als dat niet zo is. Maar natuurlijk snap ik heel goed dat je het te druk hebt met sporten, shoppen en feesten. Ga daar vooral mee door!!!!! 's Avonds voor het naar bed gaan kijk ik vaak ook nog even of je online bent om misschien nog even te kletsen via Skype, ook dat is me nog niet gelukt maar ik blijf het proberen hoor.
    Ben van de week weer met mijn nieuwe (oude) baan begonnen en ben dus weer dagelijks in Enschede in het ziekenhuis. Erg leuk!!! Wij (Pim en ik) wensen je nog veel plezier en maak d'r wat moois van. Veel plezier maandag in Philadelphia!

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 05 September 2009 - 15:15

    Ilon:

    Hey Peany

    We moeten elke donderdagavond de nieuwe meisjes uitleggen wat de groene koekjes zijn....
    We missen je wel een beetje...
    Maar gelukkig zijn je verhalen SUPER ...
    Geniet ervan, enne...heb je worm al verteld over zijn Nickname?
    Liefs van ons 3-tjes

  • 05 September 2009 - 15:58

    Agnes:

    Hoi Amy (moest van Elke)
    Prachtige verhalen.
    Het is mooi om te lezen dat je het zo naar de zin hebt. Een bezienswaardigheid die 12 negers van ieder 120 kilo. Waar vind je die nu nog!
    Maak er een mooie tijd van en blijf vooral genieten.
    Liefs Agnes en de rest van de familie.

  • 05 September 2009 - 17:10

    Babel:

    Pieeeeeeeeeeen!!!!

    hahaha erg leuk om te lezen dat jij ook een henna tattoe hebt genomen. stond er bij jou ok perfect?:$ denk het haast niet hihi.
    vind het echt supper om je verhalen te lezen. ik hou je in de gaten;)
    xxxxxxx

  • 05 September 2009 - 17:54

    Marleen:

    hi pienie!
    weer een top verhaal haha. je schrijft echt heel leuk! mooi dat het goed gaat met je kamertje & ben blij dat je roommate bevalt! ik miss je al hard hoor in het het water.. de trainingen zijn niet het zelfde zonder jou ( en zonder mila natuurlijk .. die is er ook niet meer!) maar ook ik zal je op de voet blijven volgen. dikke knuffel en kus uit oldenzaal!

  • 06 September 2009 - 12:10

    Anouk:

    Hi meis,

    Ik vind het super om je verhalen te lezen en ben blij dat het goed met je gaat. Hier is verder alles goed in Apeldoorn. We zijn sinds een paar weken een beetje '' papa en mama '' geworden, want we hebben nu 2 kittens:D Je moet maar Hyves kijken hoe ze eruit zien.
    Gaaf trouwens dat je al die sporten kunt doen op de campus, je hoeft niet bang te zijn dat je je gaat vervelen!

    Enjoy meisje,

    Liefs en dikke kus Anouk & Sander

  • 06 September 2009 - 17:46

    Opa En Oma Smelt:

    hoi pien.
    we hebben je reis verslag gelezen en je hebt al heel wat meegemaakt. Gelukkig gaat alles goed. oma heeft tante mini het weekend op bezoek gehad en hebben leuke dingen gedaan.met opa gaat ook alles goed

    xxx opa en opa

  • 07 September 2009 - 11:54

    Marijke:

    Goedemorgen Pien,

    Als die studie van je niets wordt kun altijd nog schrijfster worden! Geweldig die verhalen.

    Groetje van één van de meisjes van de donderdagavond!!

  • 08 September 2009 - 15:09

    Jarno 8 Jaar:

    Hallo Pien,

    met mij gaat het goed.
    zondag moest ik
    klootschieten en ons team
    heeft gewonnen met 3-0. is maximale score.
    1 ding was niet leuk
    jordi is ziek

    groetjes.fam rolink

  • 16 November 2009 - 22:08

    Bianca:

    Hej Pien,
    vanavond was je moeder ff bij me en heeft me de link naar je reisverslagen en foto's gegeven. Jeetje wat kun jij leuk schrijven en wat veeeeeeeeeeeel! Ook erg leuke foto's. Het is al bedtijd, dus morgen ga ik verder met je reisverslagen. Heel veel plezier verder. Petje af hoor meid. Dikke kus uit Oldenzaal van mij ... Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 66728

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: