Welcome in Diehm Hall! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu Welcome in Diehm Hall! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

Welcome in Diehm Hall!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

25 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Hi allemaal!

Ik heb alweer genoeg meegemaakt dus ga er maar eens goed voor zitten (grapje)

Zondag zijn we dan eindelijk verhuisd naar Diehm Hall,het kostte nog heel wat moeite om al onze spullen hier te krijgen,we moesten het doen met wankele karretjes met wieltjes zonder lucht er in..maar we did it;) Ik zit op de eerste verdieping,er zijn 2 vleugels,1 voor de meisjes en 1 voor de jongens. Mijn RA (de 'baas' van de vleugel) heet Rachelle en is heel aardig,haar deur staat altijd open en ze helpt je overal mee (ik heb samen met haar mijn kamer omgebouwd en het bed opgehoogd,en dat zonder hulp van vaders,stoer he!!:P) Het is de bedoeling dat je per 'wing' iedere maand een ander thema hebt,de RA's moeten de wing dan versieren om het wat meer sfeer te geven,mijn thema is op dit moment Grease dus het ziet er erg gezellig uit!!;) Nadat we de hele middag bezig waren geweest met verhuizen en alles uitpakken gingen we 's avonds met busjes naar Longs Park,een groot park in Lancaster,we waren uitgenodigd door Global Education om mee te gaan dus dat was echt top!!!:) Er was eten geregeld en 's avonds wat er een openlucht concert,de muziek was echt grappig,country en folk music,en we konden voetballen enz dus was een leuk avondje met alle internationals:D 's Avonds sliep ik voor het eerst sinds we hier zijn alleen,dat was wel even wennen,vooral omdat de kamer nu nog zo leeg is enz (ik wacht met foto's ophangen totdat mijn roommate er is want zij wil waarschijnlijk de indeling nog veranderen enz)..maar uiteindelijk ben ik wel in slaap gevallen!;) (met behulp van het roze boek)

Maandag heb ik lekker uitgeslapen en zijn we 's middags met een paar v/d internationals naar Park City Mall gegaan om te winkelen en telefoons te kopen,was leuk! Er zijn hier wel veel Amish people en Mennonites (die zijn minder streng dan Amish,je komt ze bijvoorbeeld tegen in de Abercrombie&fitch winkel terwijl ze hetzelfe shirt als jou kopen:P)..maar wel bijzonder dat ze hier nog zo leven enz! 's Avonds zijn we naar een honkbalwedstrijd geweest in zo'n groot stadion:D:D:D, echt te gek! Voor de wedstrijd werd het volkslied gespeeld en moest iedereen opstaan en meezingen,dat was wel even een all american moment;) verder was het team niet zo goed,ze verloren met 6-0 en het was een saaie wedstrijd,maar er was genoeg te zien buiten de wedstrijd om dus was een top avondje!! Pierre heeft nog midden tussen al het publiek de macarena gedanst en ik heb het op film,zal het binnekort op de site zetten zodat jullie weten waar ik heb over heb;)!! Ook hebben we ondertussen de 2 cleaning ladies ontmoet, Miss Donna en Miss Aldine, ze zijn allebei zo gek als een deur en Miss Aldine is net een kerel met adidas kleren en petjes en ze praat zo 'Yo dude,whats up brooo' en ze geeft geen hand als ze zich voorstelt maar een box,heel grappig dus;)!! (en Miss Donna is verliefd op Max,elke keer als ze hem ziet kan ze alleen maar zeggen 'Ohhhh you're soooo cute', en ze is 48 dus een beetje vreemd is ze wel)

Het is hier trouwens verschrikkelijk om Pien te heten, dit zijn een paar van de reacties die ik ondertussen al heb gehad: 'Omg, your name is peanus???is that normal in holland?'....'Why do your parents call you peanuts,that's soooo strange' .....'Oh you mean like the vegetable, a bean,thats funny,i can call you Miss Bean' ...'Sorry can you say that again...ehh one more time...omg that's sooo difficult' ........en zo gaat het dus de hele dag!!! Het ergste was nog gisteravond toen ik naast Pierre zat en hij tegen me zei: 'Pien, if you ever go to France,introduce yourself as Pién instead of Pien,because Pien means dick in French' ..ik moest eerst heel hard lachen maar het blijkt echt waar te zijn dus de fransen hier noemen me al de hele week penis!!!! Dus bedankt mam en pap! Haha maar verder valt het wel mee ik wijs gewoon de hele dag naar mijn naamkaartje;) (die moeten we op tijdens orientation)

Vanochtend toen ik wakker werd en mijn email opende schrok ik me dood,de hockey coach had ons verteld dat de try-outs op woensdag waren(daar zijn we van overtuigd),maar ze bleken vandaag te zijn!!!! Ik had haar een mailtje gestuurd met info en 'See you on wednesday' en toen ik om 9 uur mn email zag bleek het vanochtend te zijn van 7 tot 9 ipv morgen...ik ben als een gek naar het sportveld gerend maar iedereen was al weg,toen ben ik naar haar kantoor gerend en heb op haar gewacht..het blijkt illegaal te zijn om buiten de try-outs mensen de kans te geven in het team te komen,omdat er reclame voor de try-out gemaakt is en het dus oneerlijk is voor de rest v/d campus,heeeéel amerikaans en echt balen!!!!! Ze heeft geprobeerd wat voor me te regelen maar ze zegt dat het 'because of the rules' onmogelijk is...ik baal er echt van want het leek me echt leuk!!ik ga nog proberen via Rita Miller (mijn advisor) wat te regelen maar als dat niet lukt moet ik mn hockey droom laten varen:( haha nee dan ga ik voor het zwemteam en als dat niet lukt zijn er nog genoeg opties! Wel echt jammer want het was een miscommunicatie en ik hoop echt dat we nog wat kunnen regelen..!

Vandaag is de dag dat alle Freshman op campus arriveren, in mijn gang zitten er niet veel dus hier is het nog rustig,maar op de 2e verdieping zijn alle vaders bezig met koelkasten en magnetronnen slepen enz..een drukke boel hier dus nu;) Oh en tante elise dat de rest pas volgend weekend komt is omdat deze week voor de Freshman (1ejaars) is,de lessen beginnen aanstaande maandag dus dan hoeven de ouderejaars pas aanwezig te zijn,snap je?? En mijn roommate is al ouder en volgens mij in het 3e jaar (een junior heet dat) en dus komt ze pas dit weekend hier;)!

We hebben ons net ingeschreven voor de orientation en hebben om 4 uur een groot welkom in Puccilo (de gymzaal waar ik het over had met het basketbalveld enz), we hebben net al een kijkje genomen en er staan honderden stoelen en alles is versierd en de President komt een toespraak houden dus dat lijkt me wel gaaf!

Verder gaat alles goed met me al is het wel wennen allemaal maar ik ken al best wat mensen (voor de 1 week dat we hier zijn) dus dat is echt top:D!

Super leuk en lief al jullie reacties,blijven doen:D en ook fijn dat jullie mn verhalen leuk vinden!!!

Liefs Pien

Ps, ik zal vanaf nu elke dag mn postvakje checken;)!

  • 25 Augustus 2009 - 19:59

    Marleen:

    echt top pienie, ik vind het top om al je verhalen te lezen, kijk echt alweer uit naar de volgende! hoop dat je een top jaar zult krijgen & ik je nog zal herkennen naar al die hamburgers en het vette eten volgend jaar!:D
    een hele dikke kus uit oldenzaal!

  • 25 Augustus 2009 - 20:34

    Panja:

    He Penis; uuuuhhh ik bedoel Pien,

    Fijn te horen dat het goed met je gaat. Jammer van je hockey carriere maar goed, wie weet kun je toch nog mee doen. Ik hoop (voor ons) dat je het 10 maanden vol houdt om regelmatig van dit soort leuke verhalen op de site te plaatsen. Het is echt zo leuk om te lezen. Elke dag is weer spannend als ik de computer aan doe. Natuurlijk mag je er ook dingen op zetten als je een keer minder blij bent hoor!! Maar misschien moet je eens denken om schrijfster te worden want daar ben je een kei in; super zoals je alles verteld! Veel plezier nog deze week enne ben benieuwd naar die Pierre.....

    xxx

  • 25 Augustus 2009 - 21:20

    Pia:

    Hallo nichtje,

    Ik was chicken pie of steak and kidney pie. Best wel lachen zo'n naam die ze niet kunnen uitspreken.

    xxx Pie

  • 25 Augustus 2009 - 21:41

    Jonne:

    Haha ik lag helemaal dubbel om hoe ze reageren op jou naam!! Als je het zo erg vindt noem jezelf dan gewoon Amy ;)
    En wat jammer van die hockey try-out.. er zijn vast nu al mean girls die jou er niet bij wilden hebben en de info verkeerd hebben doorgegeven..
    Blijf maar schrijven want ik vind het echt leuk om te lezen!!
    xxx
    Ps. ons boekt helpt altijd als je niet kan slapen! :D

  • 25 Augustus 2009 - 21:41

    Alet:

    Miss bean, wat onwijs balen van je try-outs!!! Hoop dat er nog wat te regelen valt! Lees even je mail!
    Kus en groetjes van mama en papa (en vast ook van pim maar die zit in grunn)!!!

  • 25 Augustus 2009 - 22:41

    Stef:

    Pienus!

    allereerst wat leuk dat je na 1 wedstrijd honkbal kijken in amerika het spelletje snapt inplaats van 2.5 jaar aan de kant te staan kijken bij run 71:P hihi nee super leuk allemaal! ben blij dat je het leuk hebt! hoop dat het nog lukt met de hocky!

    veel plezier en ik lees het!

    x

  • 26 Augustus 2009 - 06:27

    Elise:

    Nou Pien ik ben er echt voor gaan zitten wat een leuk verhaal weer. Wat betreft je hocky misser is wel erg jammer ik hoop dat je nog wel in het zwemteam komt dat past ook wel bij je. Maar zijn niet alle sport try-outs in dezelfde periode want zo zal toch de laasts sport try-outs de afdankertjes krijgen?
    Ben wel blij dat ondanks je eerste dag het nu wel naar je zin hebt. Dus geniet ervan.

  • 26 Augustus 2009 - 09:21

    Rudi:

    Hoi Pien, wat een geweldige naam heb je toch. Eigenlijk ben ik er een beetje schuldig aan omdat ik destijds met deze naam op de proppen kwam. Als ik toen al had geweten dat je ooit nog eens in Amerika zou gaan studeren hadden we je beslist een andere naam gegeven. Je had natuurlijk ook kunnen besluiten om met zo'n naam niet naar Amerika te gaan, had me naast het feit dat ik je zo lang moet missen ook een aardige duit gescheeld.
    Het zijn geweldige verhalen die je voor ons op de site plaatst maar ik vraag me af of je straks nog wel tijd hebt om te studeren,te sporten en van andere dingen te genieten als je ons om de paar dagen verwend met deze lange verhalen. Omdat wij regelmatig skypen komt veel me al bekend voor maar het blijft natuurlijk leuk om het ook te lezen en om alle reacties van iedereen te lezen. Erg leuk dat iedereen zo met je mee leeft en ook vaak een reactie plaatst. Geniet er nog lekker van want vanaf volgende week begint het echte studeren !! Dit is wat je ons in elk geval verteld maar tot op heden zijn het louter en alleen leuke dingen die je daar doet en volgens mij ben je er ook een beetje naar toe gegaan om te studeren !! Geintje.
    Ik spreek je gauw weer op skype.
    Groetjes, papa

  • 26 Augustus 2009 - 11:18

    Smeltjes:

    Hee Pien:D
    Jammer dat je niet mee kon doen met de hockey!:(
    Maar hopelijk kun je wel bij het zwemteam komen.
    Verder nog veel plezier.
    groetjes!!!
    Amber en de rest(L)

  • 26 Augustus 2009 - 12:43

    Gerard& Benno:

    Hoi Pien. Geen hockeycarriere in de VS!
    Je dacht zeker sterspeelster te worden omdat ze daar niet kunnen hockeyen! Dan maar weer in je badpak.
    We zijn erg nieuwsgierig hoe het daar met jou gaat en ook hoe het daar is! We lezen je verhaaltjes met veel plezier. We hebben nog een geschikte foto van ons beiden voor je kamer.
    Sturen we als je dat leuk vindt. een beetje ijdel zijn wij wel! groeten uit O'zaal. Tot de volgende keer.G&B

  • 26 Augustus 2009 - 15:29

    Iris:

    You've got mail!:D

  • 26 Augustus 2009 - 15:46

    Jordi:

    He, grote nicht, balen van dat hockey, maar zwemmen is natuurlijk ook superleuk! en lol iedereen steeds 'peanuts, penis!? Hahaha:P:P Blijf lekker doorgaan met die verhalen want ze zijn echt F U N!!!


  • 26 Augustus 2009 - 16:13

    Marloes:

    Fijn dat je je zo vermaakt. Ik lees je verhalen met plezier.
    Hopen dat het hockeyen nog gaat lukken. succes!

  • 26 Augustus 2009 - 17:16

    Peter & Ilon:

    Hey Dick,

    Tsja....das dan eigenlijk hetzelfde als Pien....
    Leuk weer om je verhalen te lezen.
    Heel veel succes met je studie volgende week en we blijven je volgen.
    Echt toppie, Dick!!!

  • 27 Augustus 2009 - 13:26

    Brenda& Naomi:

    hallo Pien,

    Wat gaaf dat de president jullie een toespraak komt geven.
    En dat je al een beetje gewend bent, volgende week begint het echte werk.Liefs uit Ede.

  • 27 Augustus 2009 - 17:40

    Maud:

    dag lieve schat,
    je schrijft geweldig :D net al je vorige blogs ook al zitten lezen, ben al minstens 3kwartier bezig! hihi ga je zeker volgen, want mis je nu al! stuur je zeker nog een kaartje, aangezien ik je niet meer gezien heb voor vertrek :( zat op terschelling, dus ook geen tijd meer gehad om een mooie berlijn foto van ons in je koffer te drukken:( komt nog pienie, wees gerust! ga er natuurlijk wel vanuit dat ik op je wall of fame hang:D net als jij nog steeds op mijn nachtkastje staat:$
    hihi dag lieve pien, have fun!

  • 27 Augustus 2009 - 19:57

    Maaike:

    He Pien,
    Wat een superleuke verhalen om te lezen. Lig helemaal dubbel om sommige dingen die je schrijft........beetje jammer van je naam hahaha, in Ned. is hij zo leuk!!!! Maar ik wil je evn heel veel succes en vooral plezier wensen daar. Hopelijk mis je Oldenzaal niet al te zeer en ben je alleen maar aan het genieten van je 10 maanden avontuur. Ik blijf je verhalen volgen!
    Dikke knuffel
    Maaike Rödel

  • 27 Augustus 2009 - 20:36

    Marijke:

    Hoi Pièn

    Vanavond heeft Ilon (wie weet wat dàt betekent?) mij verteld over je site en natuurlijk over de problems met je naam. De meisjes van de donderdagavond volgen je dus ook! Het lijkt me heel gezellig daar, geniet ervan en geef die pierre maar een knal, zijn naam betekent hier gewoon WORM! en dat is leuk?

    groetjes Marijke

  • 27 Augustus 2009 - 23:09

    Margot:

    Hoi lieve Pien,
    Wat leuk en fijn je te lezen,ik probeer me een voorstelling te maken van alles wat je beschrijft,heel veel indrukken en steeds weer nieuwe ontmoetingen,lijkt en denk ik erg leuk!
    En meteen al naar een honkbalwedstrijd!Wie speelde er?,leuk om mee te maken toch,wat voor ons zo groots in voetbal is daar honk of basketbal?
    Ga je lezen lieve Pien,ik vind het maar knap van je,veel plezier en een dikke zoen,liefs margot

  • 28 Augustus 2009 - 09:41

    Evelien B:

    Hee Piennie! Wat een leuke verhalen, heb ze ineen x allemaal gelezen haha.. Zo te horen ga jij daar wel een superleuke tijd krijgen! Ik had echt niet verwacht dat het allemaal net zo is als in films:p wel supervet. Zet je snel wat foto's op de site? Of kan dat niet? Dat zou echt tof zijn!

    kusjes

  • 28 Augustus 2009 - 10:08

    Rob OK:

    Ha die Pienus. Ik hoorde van Pa van de site. Hij had het weer eens in de nek. Ik vermoed dat het komt omdat hij je uren in de lucht heeft na staan kijken want zijn dochter gaat voor een jaar op reis. Hij het lijkt me super om daar te verblijven tussen al die amerikanen. Ze zijn wel enigzins conservatief vond ik tenminste in 1992 nog wel. ik hoop dat je veel plezier hebt. Groetjes Rob.

  • 28 Augustus 2009 - 20:22

    Eric Anita En Britt:

    hi Pien
    erg leuke verhalen. Volgens mij gaat het helemaal goed komen daar. Geniet er lekker van en we blijven je volgen.
    Liefs van ons.

  • 28 Augustus 2009 - 20:45

    Kelly :

    hei Pien
    hoe is het ?
    met mij goed.
    ik heb voor het eerst engels geleerd vandaag.
    Dan kan ik volgend jaar ook naar amerika (grapje)

    XXXXXXXXX
    Kellebel

  • 28 Augustus 2009 - 21:36

    Anouk:

    Hee lieve Pien,

    Wat heb je toch een super verhalen.. je maakt nu al zoveel mee, in die korte tijd en ik hoop dat je het goed naar je zin hebt!
    :)

    Enjoy!!

    Dikke kus en heel veel liefs, (K) Nouk

  • 29 Augustus 2009 - 08:32

    Chris:

    Hey pien(us).
    Dus in Amerika noemen ze je ook al zo! Maar ben blij dat je het naar je zin hebt daar. Ben benieuwd naar je volgende verhaal.
    grtz chris

  • 29 Augustus 2009 - 11:11

    Judith Hutten:

    hoi Pien ik ga je vanaf nu volgen !!!
    Heel veel succes daar.

    liefs Reinold en judith Hutten

  • 30 Augustus 2009 - 09:59

    Ria Olde Meule:

    Hoi Pien,
    Super dat je daar zo'n bijzondere naam hebt.
    Je verhalen zijn hardstikke leuk om te lezen,ik hoop dat het met de hocky nog gaat lukken alhoewel ik zwemmen meer bij je vindt passen.
    Je kunt met vragen over hocky bij Daisy terecht dat is natuurlijk altijd makkelijk.
    Leuk dat je daar ook andere muziek gaat luisteren, misschien ga je de muziek uit de trekzak van Henk ook ooit nog eens waarderen.
    Veel plezier daar we blijven je volgen
    Groetjes Henk en Ria

  • 31 Augustus 2009 - 15:58

    Yvanca:

    Hé Pien,

    Ik lees dat je je al goed gesetteld hebt. Nu hopen dat t met de hockey nog goed komt. Ben benieuwd hoe het bevalt als de lessen eenmaal beginnen. Veel plezier daar!

    Groetjes,
    Yvanca (en Pascal)

  • 31 Augustus 2009 - 20:30

    Chiel:

    Hee Peanus!;)

    je realiseert je dus wel dat dit voor mij een vrijbrief is om je zo te blijven noemen!;) Alles wat je verteld klinkt echt SUPER-vet en ik hoop voor je dat alles met de hockey (danwel zwemmen) ook goed komt! Dat moet haast ook wel, als ze je betoverende hockey-skills zien;)

    als 't goed is heb je op dit moment je nieuwe room-mate, je zult 't vast wel goed met haar vinden. Immers, Everybody loves Pientje!:D

    Dikke kus vanuit Leeuwarden!

    Liefs, Chiel

  • 02 September 2009 - 11:45

    Milou:

    hahahahaha, penis.. prachtige naam toch?? Wel echt balen van de hockey try-outs en nu maar hopen dat er nog wat geregeld kan worden! Njaaa, in zwemmen ben je ook een ster ( dus daar moeten ze je sowieso aannemen):D

    Spreek je snel weerrrr

    heel veel kusjess! x

  • 02 September 2009 - 13:10

    Fam. Smelt:

    hoe is het in Amerika heel groot vast, hoe gaat het op school?
    ken je de taal al doei tot de volgende keer!!!
    yorick en de rest

  • 02 September 2009 - 21:26

    Greet:

    Ha die Pien

    Zit je verhalen lachend te lezen.Fijn dat je het, ondanks je naam haha, prima naar je zin hebt en btw zwemmen past beter bij je dan hockey ( met een stockey).
    Ga zo door en succes met je studie

    Groetjes Greet

  • 13 Oktober 2010 - 07:54

    Sureee:

    Dit staat bij ijshockey op google lol ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 348
Totaal aantal bezoekers 66751

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: