First days - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu First days - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

First days

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

22 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Hi!

Allemaal bedankt voor jullie lieve/leuke en grappige reacties,echt top!!they keep me going;)!

Donderdagavond hebben we een gezellig avondje gehad met een groepje internationals,3 schotten,2 fransen en 1 meisje uit zuid-afrika en wij 3. Een van de fransen heet Pierre en is een beetje een mafkees,hij heeft ons een kaartspel geleerd dat Asshole heet,het lijkt veel op klootzakken voor de mensen die dat kennen. Het was heel grappig want niemand snapte er wat van en hij werd steeds pissiger omdat niemand serieus deed,hij vroeg zelfs aan Stuart (1 van de schotten) 'Are you fucking dumb or something you idiot'...en dan met een frans accent,snorretje en brilletje op dus je kunt je voorstellen hoe de reacties waren:P

Gisterochtend hadden we een continental breakfast in Matisse Room, dat is 1 van de luxere kamers in Gordinier Conference Center,1 van de gebouwen on campus. Het ontbijt bestond uit croissants en muffins en er was jam en boter,wij vroegen ons af waar het continentale gedeelte was gebleven maar het smaakte goed dus we hadden neit te klagen! De rest v/d ochtend weer naar allerlei mensen geluisterd,eerst kwam de Campus Police ons een bezoekje brengen en werden we gewaarschuwd voor sexual assault en dat soort dingen,ook kregen we folders als 'You and the Law' en 'Know Your Rights',die laatste ging over wat je rechten zijn als je wordt gearresteerd op de campus,lekker amerikaans dus allemaal;) De mensen v/d politie waren overigens wel heel aardig,ze zeiden dat ze gek waren op internationals dus wie weet werkt dat ooit nog eens in mijn voordeel (grapje mama). Na de politie kwam er een vrouw van Health Services die een uur praatte over de Swine Flu,de mexicaanse griep,en over dokters op de campus enz,wel handig allemaal! Nou goed,tegen de tijd dat iedereen was uitgepraat kregen we lunch,die bestond uit Champignonsoep, Chicken fingers, aardappelpuree en nog veel meer,om half 12 smiddags,moet er nog wel even aan wennen!!

's Middags hebben we Millersville pasjes laten maken en zijn we met busjes van de uni naar Walmart geweest om inkopen te doen voor onze kamers! Het beddegoed werkt hier niet zoals bij ons en dus ben ik 1 uur bezig geweest met dekens uitzoeken die goed waren en die ik ook nog mooi vond:p maar het is goedgekomen en ik denk/hoop dat ik mn kamertje wel gezellig kan maken met al mijn aankopen!! Na Walmart richting Park City Mal, een groot winkelcentrum vlakbij school,het was gigantisch maar heel mooi en leuke winkels!! (voor de dames: Abercrombie&Fitch,Victoria's Secret, Aeropostale,H&M en Hollister,heeeel relaxed dus:D:D) Daar hebben we een SIMkaart gekocht,ik heb nu een Amerikaans nummer (mn ouders hebben het nummer wel) en gebruik mijn Nederlandse kaart ook nog wel maar het is sowieso goedkoper om me te mailen of skypen,dan weten jullie dat!

Na het shoppen zijn we uit eten geweest in een real american diner,ze waren 24/7 open en het was er zo druk dat we buiten moesten wachten op een plekje;) Eenmaal binnen kregen we te horen dat de uni trakteerde dus dat was top en we hebben ons goed vermaakt met Jaqueline,Corinne en Stuart onze schotse vrienden!

Vanochtend uitgeslapen tot half 11,lekker rustig gedoucht (ipv dat je 5 min hebt omdat de rest van de gang ook nog moet) en toen samen met Max gaan lunchen (wij hielden het bij geroosterd brood en fruit maar max nam een chicken fingers,crab cakes en broccoli ontbijt en vond het nog lekker ook:P) Ze hebben ons vandaag een dag vrij gegeven 'To reflect and relax'....we weten niet goed wat daar de bedoeling van is maar we zijn de campus nog maar is gaan verkennen,op zoek naar het zwembad en de music hall. We kwamen terecht in 'the gymnasium' waar het basketbalveld enz was met tribunes eromheen,echt zo mooi:D:D:D precies zoals je op tv ziet bij die grote wedstrijden van bekende basketbalteams,zo is het hier ook maar dan staat overal Millersville University enz en alles is geel met zwart,de kleuren van de uni! Het zwembad was helaas gesloten maar we konden door het raampje kijken en zag er prima uit! Later zaten we nog vast op het sportveld,we zijn toen maar over het hek geklommen nadat we zeker wisten dat er geen campus police in de buurt was:P Nu zijn we even aan het relaxen op onze kamer want we hebben best ver gelopen en je wordt hier heel snel moe van het weer (het is bloedheet,maar er is geen zon en als je buiten loopt is het net of je in de sauna zit,hopelijk wordt dat snel anders!!)

Oja, ik heb ook een adres en de naam van mijn roommate gekregen. Ze heet Destiney Bair maar voluit (ik heb haar gegoogled:P) heet ze Nina Destiney Richardson Bair,verder weet ik nog niks over haar behalve dat ze volgend weekend pas on campus is en dat ik dus de eerste week onze kamer voor mezelf heb:D!

Mijn adres wordt vanaf morgen:
116 Diehm Hall
Millersville University
Millersville, PA 17551

Dus voor de mensen die me een kaartje willen sturen (wat ik heeeél leuk vind), nu kan het:D!

Zometeen gaan we eten en we hopen dat de andere internationals vanavond terug zijn (voor hun is er wel een programma,zij zijn hier via Global Education,een andere organisatie) zodat we weer asshole kunnen spelen met Pierre;) (mits hij daar nog behoefte aan heeft)

Hopelijk gaat daar alles goed (met alle studenten en albertus in het bijzonder) en ik denk aan jullie!!!

Veel liefs, Pien

  • 23 Augustus 2009 - 06:55

    Pia:

    Dat kaartje komt eraan hoor.

    Have a nice day

    xxx Pia

  • 23 Augustus 2009 - 07:06

    Gerrie:

    Het is nu zondagochtend 9 uur en ik heb je verhaal gelezen. Elke keer geniet ik weer. Elke ochtend de computer aan en kijken of ik 'webmastermail' heb! Ik ga je binnenkort een kaartje sturen. Groetjes (ook van Marcel die nu gaat klootschieten) en have fun!!

  • 23 Augustus 2009 - 07:59

    Panja:

    Ha die Pien,

    adres is genoteerd dus de kaartjes komen eraan! Gisteren Skype gedownload en snel bij de mediamarkt een headset gekocht. Moet alleen nog even kijken hoe ik je kan vinden en hoe het allemaal werkt. (als ik er niet uitkom ga ik wel even bij je vader langs) ps heb je eigenlijk ook een mailadres daar?? Gweldig hoe je alles verteld; je verhalen zijn echt leuk om te lezen. heel veel groetjes ook van Pim en heel veel liefs van ons!

    xxx

  • 23 Augustus 2009 - 10:03

    Iris:

    Ha pientje:), nice story! Het kaartje komt eraan:D. En wat wil je liever als we je smsen, moeten we dan op het nieuwe nummer of gewoon op jou normale nr sturen?

    xxx

  • 23 Augustus 2009 - 10:14

    Mila:

    wauw pien, super gaaf allemaal joh. Het is echt leuk om elke keer je verhalen te lezen. Vandaag mocht je toch voor het eerst je kamer in,, spannend!! Ik vertrek straks naar A'dam voor de intro. jij ook heeel veel plezier volgende week met de intro en ik blijf je verhaaltjes volgen.

    xxxx

  • 23 Augustus 2009 - 11:52

    Stephanie Dijkstra:

    Haaai lieve pien..!
    Wat heb je ontzettend leuk geschreven, klinkt allemaal heel leuk.
    Wel knap van je om een jaar weg te gaan.
    Heeel veel plezier nog en maak er een mooi jaar van!
    Heel veel liefs Steph

  • 23 Augustus 2009 - 12:54

    Buurman Ton:

    Hi Pien,
    Leuk dat we zo kunnen volgen hoe het gaat op een campus en hoe t gaat met jou. Tuurlijk sturen we een kaartje.
    Groet'n uut Olnzel

  • 23 Augustus 2009 - 14:44

    Alet:

    Oh nu al een abercrombie winkel gezien whaaa je weet mijn adres ook he:p Hahaha ik stuur wel een keer een kaartje vanuit Grunn;)
    xxx

  • 23 Augustus 2009 - 19:19

    Peter & Ilon:

    Hey Pean,

    Have fun with assholen en laat je niet gek maken door die Piejair.

    We gaan op zoek naar een flitsende kaart , maar zullen nog even wachten met versturen, want als ik het goed gelezen heb in bovenstaande berichten , heb je volgende week de deurmat al vol liggen.
    Love hugs & kisses

  • 23 Augustus 2009 - 19:41

    Brenda:

    Hallo Pien,
    fijn dat het goed gaat en dat je over bent naar je nieuwe kamer.
    we hebben nog aan je gedacht met het fietsen en je sms je ontvangen.
    liefs Eddy Naomi Kelly Brenda

  • 24 Augustus 2009 - 07:45

    Elise:

    Hallo Pien
    Ik ben ook weer in het land en was uiteraard benieuwd weer naar je reisverslag. Tot overmaat van ramp deed onze computer thuis het niet dus ik moest wachten tot maandag op mijn werk. Maar het was het wachten zeker waard je verslag was weer super. Wat het ontbijt betreft zou ik het ook bij geroosterd brood en fruit houden.
    Wel vind ik het appart dat je roommate nog niet aanwezig is ik dacht dat voor iedereen de school gelijk begon en misshien een dag later maar een hele week keek ik wel raar van op. Heb je adres opgeschreven en zal je zeker een kaartje sturen. Alleen maar om ons niet te vergeten.
    Wat betreft de sportenvelden in Amerika had ik ook gehoord dat die bijna aan de eisen voldoen als die van de Olympische spelen.
    En na een dagje rust van je begint het studenten leven aan de bak dus.
    Tot horens doei?????

  • 24 Augustus 2009 - 08:20

    Monique Klieverik:

    Ha die Pien,
    volgens mij vermaak je je prima daar.
    Zit nu op mijn werk en ben een beetje jaloers op je :)
    Ik schrijf je nog! Voor nu veel plezier daar.
    Groetjes Monique

  • 24 Augustus 2009 - 09:42

    Opa En Oma Smelt:

    hallo pien
    bedankt voor je smsje
    we hebben je gisteren wel
    gemist.
    oma gaat straks naar de markt
    en koopt een mooie kaart
    voor jou .

    groetjes opa oma.

  • 24 Augustus 2009 - 15:19

    De Smeltjes:

    Hee Pien!
    Gisteren was het heel leuk, als jij er bij was natuurlijk nog leuker!;)
    Maar jij hebt het daar ook wel leuk als ik je verhaal lees:D Nog veel plezier. Groetjes.

  • 24 Augustus 2009 - 16:20

    Kelly Davelaar:

    hei pien
    hoe is het ?
    met mij goed het is heel leuk in groep 7
    maar ik mis je wel hoor

    Kussiezz Kellebel

  • 24 Augustus 2009 - 17:47

    Lieksels:

    Pienemien!!!

    Klinkt allemaal top wat je mee maakt! Lijkt me ook echt vet om een keer naar zo'n stadion te gaan! Lekker schreeuwen!
    Hoe gaat het met je hockeycarriere?

    Have fun!
    xxx

  • 25 Augustus 2009 - 18:50

    Suus :

    Hee Pien!
    Wat leuk om te lezen, dit! Geniet van je eerste tijd daar!! Klinkt zoo goed allemaal, volgens mij krijg jij een geweldig jaar daar!!
    Liefs Suus!

  • 25 Augustus 2009 - 19:10

    Jonne:

    het is echt leuk om dit te lezen!! oja koop je voor mij ook nog een a&f shirtje haha dan krijg jij een kaartje van mij deal ;)
    succes met je hockeyclinic!! x

  • 25 Augustus 2009 - 19:31

    Jordi R.:

    He pien, lekker veel lol daar?? 'k heb al heel veel uitval op school, vooral omdat ze die 1e klassen van alles gaan uitleggen, anyway, ik wens je nog heel veel plezier toe daar! En laat je niet uit het veld slaan, want the show must go on!!! :p

    p.s.

    Succes met asshole!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 66754

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: