Arrival! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu Arrival! - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

Arrival!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

21 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Hi everybody!

Het eerste berichtje vanuit de States!!! Met wat moeite hebben we hier nu internet (bij karlijn is het nog steeds niet gelukt en we zijn nu met 3 man bezig een internetverbinding te krijgen) maar mijn laptop doet het dus here i go!

Na een moeilijk afscheid op Schiphol ging het eenmaal achter de douane eigenlijk heel goed,we hadden er veel zin in en waren natuurlijk 'excited', alleen karlijn was ziek dat was sneu voor haar maar ze voelt zich gelukkig alweer wat beter;)! De vlucht van Schiphol naar Londen ging goed, al maakte het vliegtuig rare geluiden,en op Heathrow moesten we haasten om het vliegtuig naar Philadelphia te halen (wij dachten dat we wel even Starbucks konden halen,wisten wij veel dat daar alleen chinezen achter werkten die er niks van snapten,Max helemaal in paniek want er werd omgeroepen 'last call for passengers to Philadelphia' haha,maar goed we hebben hem gehaald! Het vliegtuig was heel relaxed,allemaal een eigen tvtje en keuze uit wel 40 films en cd's dus we hebben een prima vlucht gehad;) onze steward 'Chris' was ontzettend homo en noemde ons darling en poppy dus we hebben genoeg gelachen:p Karlijn had het wel zwaar in het vliegtuig maar bij mij ging gelukkig alles goed! (niet dat ik jullie niet ga missen maar je snapt wat ik bedoel)

Toen we in 'Philly' uit het vliegtuig kwamen was het NOODWEER!!keiharde regen en onweer en de hele lucht was verlicht, het leek echt een spookstad dus gelukkig hadden we max bij ons die nergens bang voor is:P Het hotel was echt top,kingsize bedden en een gigantische douchekop,we hebben nog even goed genoten van de luxe want dat kunnen we voorlopig wel vergeten!!

Volgende ochtend met de trein naar Philadelphia Central, toen verder richting Lancaster, de treinen zijn prima,je hebt veel meer ruimte dan in onze treinen en er is een winkeltje (waar je wordt afgezet waar je bij staat want je betaald 4 dollar voor 1 flesje water). Ik zat naast een vrouw die in het vredeskorps had gezeten in Afghanistan en nu een eigen bedrijf had in 'live changing' dus ik heb me wel een uurtje met haar vermaakt! Vanaf Lancaster station met de taxi (die helemaal vol zat,ik moest met mn benen wijd zitten en mijn koffer ertussen gepropt,en voor de mensen die weten hoe groot mijn koffer was,dat zat niet fijn!!!haha) Lancaster is een schattig stadje met allemaal witte huizen met grote veranda's eromheen en we kwamen al gelijk langs een gigantisch Baseball stadion en daar is maandagavond al een wedstrijd,we hopen dat we daarheen kunnen!

Voor we het wisten waren we op de campus,opeens zagen we overal het Millersville logo en zagen we sportteams lopen in MU trainingspakken,het is hier echt een compleet dorp,er rijden overal auto's en wat je je ook maar kan bedenken qua faciliteiten is hier aanwezig,en wij hebben nog maar een kwart v/d campus gezien! Onze taxi chauffeur (deed alsof) hij niet wist waar onze 'dorm' (zo heten de flats waar de studenten wonen) was, en dus zette hij ons af bij het Student Memorial Center (oftewel 'smack'),toen ging ik even vragen waar we heen moesten en bleek dat we hartstikke leuk een wandeling door het park mochten maken voor we bij onze dorm waren,en geloof me, dat is echt niet leuk met 50 kilo bagage;)

We waren dolblij toen we onze dorm hadden bereikt en hoopten op een warm welkom,maar er was........niks! Niemand die ons op stond te wachten of iets,gelukkig lag er nog wel een lijst met onze namen en kregen we per persoon een pakketje beddegoed en een kamer toegewezen,maar that was all! Ik vond het wel grappig dat het er hier zo aan toe gaat maar karlijn moest wel even 40 x slikken voor ik haar er van had overtuigd dat we het écht wel leuk gingen krijgen;) eenmaal op onze kamer deed het slot het niet en dus kregen we weer een andere kamer (dat kon dan weer wel), de kamers zijn heel simpel,er staat een bed,bureau en kast en dat is het,en er zitten tralies voor de ramen dus een prison break associatie is snel gemaakt;)nou goed…we waren dus een beetje van slag omdat we gewoon aan ons lot over gelaten werden,maar gelukkig waren we nog met zn 3en, we hadden heel erg honger dus vroegen waar we wat konden eten, een van de RA’s (residence assistant,dat zijn studenten die in de dorms werken en je overal mee kunnen helpen) bracht ons naar een restaurantje en dat lag vlak naast de sportvelden,wat gaaf!!!!!!!!!!de teleurstelling over onze ontvangst was gelijk weg! Echt geweldig,precies zoals in de film, van die grote velden met eromheen zo’n gigantische tribune,toevallig was de hockeytraining aan de gang dus toen we ons eten op hadden gingen we daar even kijken, het rugby team was ook bezig dus genoeg te zien! Ik wilde wel even met de hockeycoach praten dus liepen we het veld op, maar we werden er gelijk weer vanaf gestuurd want ‘spionnen’ tijdens de training waren niet gewenst,hoe overdreven;) maar na een kwartiertje had ze tijd voor ons en hebben we ons even voorgesteld, woensdag om 7u ‘sochtends zijn de try-outs dus ik ga maar eens een gokje wagen:P…..eenmaal terug in Burrows hall,onze tijdelijke dorm,ontmoetten we Dean,een GA (graduate assistant,de baas van de RA's ) een van de meest aardige personen die ik ooit hebt ontmoet,hij nodigde ons na 1 minuut uit in zijn appartement to 'hang out' or 'grab a coke' en hij heeft ons kapotte rolgordijn gemaakt en ons aangeboden auto te leren rijden,heel handig dus!(al zeggen de jongens hier dat hij alleen tegen meisjes zo aardig is dus we laten hem maar niet teveel op onze kamer:p)

's Avonds moesten we ons eigen eten regelen en hebben met zn 3en chinees besteld,maar smeriger kon eten niet zijn dus hebben het ook gelijk weer weggegooid en alleen de rijst opgegeten!

Verder hebben we die nacht lekker geslapen,wel met de airco aan want het is hier echt bloedjeheet! Vanochtend vroeg opgestaan (7 uur,waar ben ik aan begonnen) en om 8 uur met alle internationals richting het ontbijt gegaan,het is een hele diverse groep met mensen uit Schotland,Rusland,Turkije,Zuid-Afrika,Spanje,Frankrijk,Nepal,China en Japan....all over the world dus maar heel leuk en de meeste zijn heel aardig:) na het ontbijt kregen we een illegale rondleiding door Diehm Hall van Vanessa (1 van de RA's,zij is super aardig en doet alles wat eigenlijk niet mag:P),Diehm Hall is de hall waar we uiteindelijk in komen en waar we onze roommates ontmoeten. We waren blij te zien dat daar wél vloerbedekking was en de douches wat schoner enz waren!we kijken dus uit naar zondag! Om 12 u moesten we klaarstaan voor de luch en daarna begon het programma..een hele middag vol speeches en uitleg,we kregen allerlei blaadjes met wat we moesten doen als we depressief,eenzaam of homesick waren maar iedereen moest heel hard lachen omdat het allemaal zo overdreven is;) maar er wordt dus goed voor ons gezorgd!! Na de speeches hadden we een walking tour on campus met 2 seniors (2 welgevormde zwarte dames die constant kauwgom kauwden en met hun blackberry's liepen te zwaaien) maar ze waren oké en hebben ons alles laten zien, de campus is vooral heel groen en alle gebouwen zijn rood met witte luiken en veranda's echt top!!

Nu zijn we weer in onze kamer,hebben net gegeten en inderdaad,hamburgers en patat in overvloed,maar we zijn al gewaarschuwd voor de 'freshman 15' (de 15 pounds die iedere freshman aankomt) dus ik heb het maar bij rijst met kip en salade gelaten;) verder gaat alles prima,behalve dus dan dat we in de slechtste dorm on campus zitten (hij wordt volgend jaar gesloopt,dat zegt genoeg) maar dit is maar tot zondag want dan gaan we verhuizen! Morgen gaan we ook inkopen doen bij Walmart en staan er nog meer speeches op het programma,ook krijgen we een pasje en een social security number zodat we on campus kunnen werken! Nog veel in het vooruitzicht dus;)! Maar eerst gaan we nu een potje poolen met onze schotse vrienden waar we vandaag bij aan tafel zaten....

Dit was het voorlopig,het is een heel verhaal maar ik heb ook zoveel te vertellen!! en nu zijn jullie weer helemaal up to date.

Liefs Pien

  • 21 Augustus 2009 - 09:39

    Alet:

    Inderdaad helemaal weer up to date, doet me goed! Haha wat gaaf allemaal, elke dag genoeg te beleven merk ik alweer;)! Have fun met je schotse vrienden:p
    xxxx let

    ps. pas op voor freshman 15 ;) hahaha

  • 21 Augustus 2009 - 13:23

    Saskia[ Van Gijs}:

    Hallo Pien, wat kun je toch leuk schrijven! Ik zie het helemaal voor me, ik blijf je volgen en veel plezier.

  • 21 Augustus 2009 - 15:40

    Marcel En Gerrie:

    Wat vind ik dit ontzettend leuk te lezen. Kijk elke keer of ik 'webmaster' mail heb en dan even genieten van jouw ontzettend mooie verhalen. Nou, ik wens je een fijn weekend.
    Bye bye. Gerrie

  • 21 Augustus 2009 - 16:54

    Pia:

    Super om te lezen dat je zo geniet, en wat betreft die koffer, dat zit inderdaad niet erg lekker.


    Groetjes Pia + fam

  • 21 Augustus 2009 - 17:18

    Iris:

    Hee lieve pien,
    Ik las dit net samen met mijn moeder en toen beseften we weer hoe gaaf en knap dit wel niet is!
    Ik had je dinsdag nog gebeld maar toen kon ik je niet te pakken krijgen, ik hoop dat je mijn sms nog gehad hebt?(kun je het daar ontvangen of moet ik het bij mailen houden?
    Nou succes nog daar! Tot het volgende verhaaltje!:) haha

    liefs!! xx

  • 21 Augustus 2009 - 18:14

    Pim En Panja:

    He Pientje,

    wat gaaf om dit allemaal te lezen! Zo te zien heb je het wel naar je zin en wat leuk om met zo veel verschillende nationaliteiten kennis te maken. Pim's zusje spreekt uit ervaring dat die freshman 15 idd aanwezig is; deze is ook bij haar langs geweest toen ze er een jaar studeerde haha.... nou ja dat gaat er wel weer af, nog geen ding om je zorgen over te maken op dit moment. beetje blijven sporten dat komt het wel goed! Veel plezier en ben benieuwd hoe je eigen kamer eruit zal zien. Dikke knuf van ons!!!

  • 22 Augustus 2009 - 10:53

    Peter En Christine:

    Hey Pien,
    Hoorden van je vader over je weblog,dus gelijk maar even lezen hoe het je gaat. Wij willen je natuurlijk nog even succes, maar vooral ook veel plezier wensen in de States. We zullen je blijven volgen via je prachtige verhalen.
    Groetjes,
    Peter en Christine Groenewoud

  • 22 Augustus 2009 - 13:58

    Peter & Ilon:

    Hey Pien
    ( In het engels zal het wel zoiets zijn als
    " Pean " .....)

    Mocht je ooit niet weten wat je wilt worden en ben je "in between jobs "dan hebben we een tip voor je : schrijf een boek, verhalen , maakt niet uit!!!
    Je schrijft echt boeiend en we zijn nu al weer verslingerd aan je stories!

    Geniet van je tijd in the States.
    We blijven je volgen.

    Liefs oet Hengel
    xx

  • 22 Augustus 2009 - 14:36

    Thea En Gerrit:

    He Pien, das al een hele bladzijde vol om te lezen, leuk te weten wat jij al hebt meegemaakt, ontzettend leuk geschreven ga zo door, succes en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 66754

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: