Philadelphia & campus life - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu Philadelphia & campus life - Reisverslag uit Millersville, Verenigde Staten van Pien Klieverik - WaarBenJij.nu

Philadelphia & campus life

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Pien

12 September 2009 | Verenigde Staten, Millersville

Hello!!

Hoe is het met jullie allemaal?? hoop alles goed! Hier alles nog steeds top, het wennen is inmiddels wel voorbij en er begint routine in mn leventje hier te komen! Moet me naast feestjes nu ook bezighouden met lessen voorbereiden, 50 pagina's per dag lezen en leren voor 'exams';) maaar, dat betekend niet dat we naast dat alles ook nog heel veel leuke dingen doen!!

Afgelopen zaterdag zijn we een dag naar Philadelphia geweest. 's Ochtends om half 10 ging onze trein en we waren rond 11 u in Philly! We hadden geen idee waar we heen moesten maar hadden veel geluk met onze taxi chauffeur;) hij bracht ons naar 1 van de bekendste straten v/d stad, South Street, waar wij helemaal geen problemen mee hadden aangezien er links en rechts alleen maar winkels waren:P Stuart en zijn vriendin Becca hadden elkaar de dag ervoor al ontmoet in Philadelphia (zij studeert ook een jaar in de US maar dan in North-Carolina, in de weekenden zoeken ze elkaar op). We zijn op zoek gegaan naar hun hotel want hadden afgesproken voor de lunch. Eenmaal daar even het hotel bewonderd (super deluxe) en toen met zn allen geluncht bij RubyTuesday,was erg leuk:D ik was blij weer eens in een 'stad' te zijn met wolkenkrabbers en overal taxi's, philly is heel mooi en sfeervol, het oude gedeelte schijnt geweldig te zijn maar daar zijn we helaas (nog) niet geweest. We hadden niet heel veel tijd die dag dus hebben naast Liberty Place niks kunnen bezoeken (want winkelen nam uiteraard een groot deel van onze tijd in beslag:P),maar een cultureel bezoek staat in de planning dus het komt goed;)! Verder een topdag gehad,gezellig met zn allen en ook leuk om Stuarts vriendin te ontmoeten (waar hij de hele dag over praat mits hij niet met haar aan de telefoon is)!

Maandag was het Labor Day en dus hadden we een dag vrij. Grootste gedeelte v/d dag in bed gelegen (je wordt best moe van winkelen,reizen en uitgaan op 1 dag) en 's avonds met Jacqueline,corinne & austen naar 'the Udder Choice' geweest,het restaurant waar Spencer werkt. Nadat we lekker hadden gegeten nam Austen ons even mee naar zijn huis,wat fijn om weer in een normaal huis te zijn!!!! Heel leuk huisje,echt amerikaans met veranda en grote vlag in de tuin,was dus een leuk avondje en austens moeder is heel lief!! (ze gaat binnenkort voor ons koken, een 'homecooked meal', kan niet wachten!!:p Op de terugweg heb ik.........autogereden!! Jawel:D Corinne& Jacks hebben hun rijbewijs al en wilden graag even rijden,zij zijn gewend links te rijden en moesten dus even wennen;) daarna gingen we naar een parkeerplaats en mocht ik het proberen,austen legde me uit hoe ik moest starten en met de koppeling en gasgeven enz, hij vergat alleen te vermelden waar de rem zat,dus toen ik wegreed ontstond er lichtelijke paniek haha:P maar heb (met moeite) een stukje gereden en vond het
echt leuk!!! Binnenkort les 2!

Verder is er niet heel veel bijzonders gebeurd, dinsdag t/m vrijdag druk geweest met school,sport en greys anatomy(:P) en naar een paar feestjes geweest! Vandaag zouden we naar het strand gaan in New Jersey maar vanwege het slechte weer is dat niet doorgegaan,wel jammer want leek me wel leuk!! Wel heb ik deze week eigenhandig mijn camera gemaakt,ik bekeek hem nog eens goed en besloot toen zelf te proberen de lens weer goed te krijgen, na wat strategisch 'gebonk' deed hij het weer dus beter kan niet!!!:D Zal aan het eind v/h verhaal wat foto's bijvoegen zodat jullie een beetje een idee hebben hoe het er hier uit ziet!

Gister was het 11 september, van te voren had ik verwacht dat er heel veel herdenkingen zouden zijn maar er was..niks. Niemand praatte erover en er was 's ochtends niks over op het nieuws, ik vond het maar raar allemaal,totdat ik 's middags geschiedenis had. Mijn leraar begon zijn les met de woorden 'On this day 8 years ago 3000 people found the dead. People like you,me,your parents and grandparents. We promised the world and ourselves that we would never forget, and then we forgot'. Het kwam er op neer dat hij het heel erg vond dat er tegenwoordig nog zo weinig aan herdenking gedaan werd enz. Hij vertelde over zijn herinneringen aan 9/11 en vroeg toen aan de klas of er mensen waren die wat kwijt wilden. Er begonnen mensen te huilen en te vertellen over familie/vrienden of kennisen die ze kenden die in het WTC of Pentagon waren die dag. Het was best heftig maar ook wel 'mooi' om mee te maken. Ik ben met kippevel de les uitgegaan. Vind het wel heel goed van die leraar dat hij ondanks de houding van andere mensen toch blijft herdenken enz! Dat doet niet iedereen hem na;)

De komende tijd staat er veel leuks in de planning!! Deze week begint de MU Running Club waar corinne en ik bij gaan,je rent 3 keer in de week 2 tot 6 miles in groepen van ong 15, begin eerst hier maar is mee want ben nog aan het 'onderhandelen' met de zwemcoach;) heb deze week al wel wat kilometers gemaakt in het zwembad maar gewoon voor mezelf,was wel even relaxed weer!! Ook is de International Relations Club van start gegaan,zij organiseren allerlei activiteiten en volgens mij was het donderdag laserquesten dus dat wordt vast leuk! Komende vrijdag geven we een surprise party voor Stuart, we zijn al druk bezig met organiseren en aankopen doen, het is in een 'barn', een schuur dus, van een vriend van Austen& Spencer,we blijven daar ook slapen dus zoals het er nu uit ziet wordt het 1 groot feest;)!! En dan hetgeen waar ik me het meest op verheug....25 september gaan Jacqueline, Corinne, Melissa, Anna en ik naar het concert van Snow Patrol in Washington DC!!!!!!!!!!!!:D:D:D Voor de mensen die niet weten wat Snow Patrol is, klik hier op: http://www.youtube.com/watch?v=BSfw-qWAJ4w , hun muziek is echt goed en kan niet wachten ze live te horen!:D

Deze week kwam wel het besef dat ik hier echt een jaar blijf en aan de andere kant van de wereld zit en toen was het wel even moeilijk,maar als je dan weer over de campus loopt of als ik American Government heb (wat ik echt heel leuk vind en mn leraar zou president kunnen zijn,als hij praat zit iedereen met zn mond open te luisteren), of als we met zn allen zitten te eten of uitgaan dan weet ik weer waar ik het voor doe en gaat het weer goed!!! Af en toe even de tanden op elkaar en vooral genieten van elke dag want de tijd vliegt voorbij!;)

Jullie horen snel weer van me!

Veel liefs, groetjes aan iedereen en ik denk aan jullie!!



Ps, zoals jullie zien staan hieronder een paar foto's, na deze foto's hield hij er mee op dus heb ik een album aangemaakt waar de rest in staat: klik op deze link: http://www.mijnalbum.nl/Album=UXRYVNX7 om de foto's te zien. Ik heb mn best gedaan van zoveel mogelijk dingen foto's te maken en hopelijk krijgen jullie zo een idee hoe het er hier uit ziet maar dat is best lastig dus dan weten jullie dat!







  • 13 September 2009 - 07:28

    Gerrie:

    Goede morgen Pien,

    Het is hier zondagmorgen 09.15 uur. Wat een ontzettend leuk album heb je aangemaakt. Leuke foto's hoor. En als je de belevenissen leest is het net of je erbij bent. Complimenten hoor. Je hebt het naar je zin, zie ik. En zware momenten horen er bij, geeft aan dat je het thuis goed hebt toch? Wij zijn gisteren uitgeweest met de Klieverik dames. Was ontzettend leuk, High Tea in Vasse, wijn proeven bij Karel en Sabine (zus van oom Henk)en toen Tapaz bij Tante Annie's. We hebben je wel gemist hoor. Maar volgend jaar ben je er weer bij, hopen we.
    Nou, ik wens je een fijne zondag en lees wel weer van je.
    Bye, bye. Groetjes van mij en ook van Marcel.

  • 13 September 2009 - 08:51

    Domi:

    Dag lieve partyanimal!

    Wat fijn weer om te lezen dat je zoveel dingen doet die je bezighouden! Jij ligt nu vast nog lekker te slapen (mis je bedje op zondagmorgen wel haha!). Ga je vanavond even proberen te bellen!

    Dikke kus en geniet nog even van je weekend!

    Domi

  • 13 September 2009 - 10:47

    Panja:

    He Nichtje,
    leuk om te lezen wat al je plannen zijn. Weer je wel zeker dat je genoeg hebt aan een jaar daar??? Blij te horen dat je je zo goed vermaakt dan heb je in ieder geval geen tijd om heimwee te hebben. Leuk dat je zoveel aan sport kan doen daar; wel echt iets voor jou. En Snow-Patrol dat is echt super gaaaaaaaaaaaaaaaaf!!!! Ben heel benieuwd hoe die in het echt klinken. de foto's die je erbij gedaan hebt zijn ook erg leuk; leuke mensen lijkt me. En by the way; zo'n basketball outfit staat wel cool haha...... we bellen snel have fun dikke x van ons

  • 13 September 2009 - 11:49

    De Davjes:

    Hey Pien

    Zo te zien gaat alles goed daar.
    Leuk dat we kunnen meegenieten van al je foto's.
    En gaaf dat je naar het concert van Snow Patrol gaat in Washington DC.
    Wij gaan zaterdag 19 sept naar de musical van Ciske de Rat wij denken dan exstra aan jouw want dan zijn wij 13 jaar getrouwd.We horen wel weer van je. Liefs uit Ede

  • 13 September 2009 - 18:57

    Mama:

    Hey pien

    Net je verhaal gelezen en de foto's bekeken,
    fijn dat je het zo naar je zin hebt en allemaal leuke mensen om je heen hebt verzameld, je net geproken en gezien op skype en je nieuwe kleren bewonderd super allemaal zorg goed voor jezelf en spreek je snel weer op skype, liefs mama

  • 14 September 2009 - 13:59

    Myrthe:

    Leuke verhalen en fotos pien, super dat je je daar zo goed vermaakt! Zaterdag afscheid gehad van Suus, weet zeker dat die ook een top tijd gaat hebben! hoorde dat jullie elkaar nog een keer gaan bezoeken, erg leuk. kunnen jullie ipv engels het twentse accent weer oefenen haha;) Heel veel plezier alvast bij snow patrol, super! Kus myrthe

  • 14 September 2009 - 17:10

    Kelly :

    hei pien
    ik wou even appart wat er op zetten.
    hoe is het ermee?
    ik lees dat je het naar je zin hebt
    nou veel plezier bij het concert.
    met mij gaat ook alles goed
    x Kellebel

  • 14 September 2009 - 17:32

    Peter & Ilon:

    Hey Peaaaaan

    Toch wel leuk om je ff "live "te zien hoor!!!
    We blijven je volgen.

    Liefs oet Hengel.

  • 15 September 2009 - 08:11

    Pia:

    Hallo Pien,

    Je bent al helemaal ingeburgerd en hebt al veel leuke mensen ontmoet.
    Geniet ervan.

    XXX fam Rolink


  • 15 September 2009 - 09:32

    Marleen:

    Hi pienie!
    geweldig om je verhalen te lezen hahaha in oldenzaal en de rest van nederland is het heel slecht weer.. dus werd al een beetje jaloers toen ik over het strand las haha! verder zijn de foto's top en wacht ik weer op je volgende verhaal! een hele dikke kus x

  • 15 September 2009 - 20:41

    Alet:

    Heb ik zojuist een uur met je gebeld, heb je gewoon niet verteld dat je naar Snow Patrol gaat... Oh wat gaaf!!! Ik ga nu je foto's bekijken, X

  • 19 September 2009 - 18:50

    Yvie:

    Foto's! Leuk, leuk, leuk. En Greys Anatomy, echt? Nieuwe seizoen begint komende week toch pas???
    Snowpatrol... ach je moet er van houden. Maar live in DC is dan wel weer vet!
    Goed dat je ook nog bij mensen thuis komt en wat van het echte leven daar meepikt! En dat t echt zo hartelijk is allemaal.
    Maar euh... welke sport is t nou eigenlijk geworden???

  • 22 September 2009 - 10:30

    Elise:

    Hallo Pien,
    Ik sluit mij bij alle reacties aan voor wat betreft de foto's erg leuk en aan je te zien dat je het naar je zin hebt. Zoals jij ons mist missen wij je ook allemaal. Maar het is een keuze van je zelf en je weet waar je het voor doet. Je maakt veel meer mee dan wij in Oldenzaal.
    Laat staan dat we zo'n verhaal erover kunnen schrijven.
    Veel plezier verder en geniet.

  • 23 September 2009 - 15:33

    Hannie Everlo:

    Dag Pien
    Via de site van Linda zag ik ineens jouw waarbenje.nu adres en heb eens even in je verhalen gelezen.

    Ik vind dat je het voortreffelijk doet. Geniet van alles, het jaar is om voordat je er erg in hebt.

    Een leuk idee, 3 zwemmers van OZPC ieder aan een kant van de wereld!!Dat toont wilskracht!!

    Ik blijf je volgen dus doe geen ondeugende dingen!

    Veel liefs van Hannie

  • 25 September 2009 - 07:26

    Anneke:

    Ha die Pien
    Zo te zien mis je oldenzaal nog helemaal niet met al die feestjes en oja een beetje studeren. Haha.
    Nog veel plezier.
    dikke kus Anneke

  • 25 September 2009 - 18:46

    Thea En Gerrit:

    hallo Pien,

    Wat heb je in een korte tijd al veel voor je kiezen gehad,maar je verslagen blijven leuk om te lezen en de foto's zijn er genoeg om even naar te kijken. je ziet er goed uit en houd je goed !! Leuk voor jou dat je er ook zo van kuint genieten en de eerste maand zit er alweer op dus de kop is er af. we blijven je volgen veel liefs Gerrit en Thea

  • 27 September 2009 - 20:44

    Gershom:

    We want more :D haha :P

  • 28 September 2009 - 07:44

    Domi:

    Lieve schat,

    Lekker geslapen? Had je gisteren nog een sms gestuurd, hopelijk heb je die ontvangen! Dacht dat je alweer een nieuw verhaaltje op de site had staan, maar helaas:(..

    Mail je vanavond!

    Dikke kus voor jou xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pien

Jaar studeren aan Millersville University in Pennsylvania, USA!

Actief sinds 28 Juni 2009
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 66671

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2009 - 08 Mei 2010

Jaar studie in the States

06 Juli 2009 - 28 Juli 2009

Vakantie Amerika

Landen bezocht: